Jasså?? Hvordan har de gjort det?? f**n til film/soundtrack.
Ute nå: EXECRATION - Morbid Dimensions
tyand wrote:Enorm skive. Nok en gang har Execration dyttet (egne) grenser og har helt klart skapt et eget unikt sound som er vanskelig å plassere. Får assosiasjoner til europeisk death metal fra tidlig 90-tallet som Massacra, Pestilence og Cadaver møter mer moderne progressiv black metal ala DsO, Kathaaria og den greia der. Vintage og analogt uten at det blir teit retroplagiat - samt moderne, friskt, dynamisk og originalt.
Stort pluss for homagen til "Phantom Of The Opera".
Jeg regner med du har lest det eminente intervjuet i Scream Og ja, "Morbid Dimensions" er definitivt one-of-a-kind!
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Poser
- Mood:
På Spotify nå!
Eneste som mangler nå er vinylen. Noen forhåndsbestillere her som har fått sine?
-
- Poser
- Mood:
Lugubriel wrote:Har ikke fått sendt ut noe ennå, begynner mandag. Har hatt en insane busy uke, og er opptatt med Krater nå i helga. Men det går ut en liten haug på mandag
Jeg kommer sikkert innom en fin dag. Frister å komme innom i morgen og hente, og poste som den første slik at alle blir misunnelig. Men, så kom jeg på at jeg ikke er 14 år mer...
-
- Poser
- Mood:
Skikkelig tøff plate!
(Litt skuffa over at det ikke er noen tekster i bookleten.)
-
Topic author - Rocker
- Mood:
RKKB wrote:Lugubriel wrote:Har ikke fått sendt ut noe ennå, begynner mandag. Har hatt en insane busy uke, og er opptatt med Krater nå i helga. Men det går ut en liten haug på mandag
Jeg kommer sikkert innom en fin dag. Frister å komme innom i morgen og hente, og poste som den første slik at alle blir misunnelig. Men, så kom jeg på at jeg ikke er 14 år mer...
Helt sikker på det?
-
Topic author - Rocker
- Mood:
RKKB wrote:Slakter_Fjes wrote:Skikkelig tøff plate!
(Litt skuffa over at det ikke er noen tekster i bookleten.)
Er det ikke noen sitater heller? Jeg mener da det skulle være litt her og litt der, eller...?
Er et par linjer på hver innersleeve. Leser aldri tekster selv så synes det er helt greit.
Lugubriel wrote:RKKB wrote:Lugubriel wrote:Har ikke fått sendt ut noe ennå, begynner mandag. Har hatt en insane busy uke, og er opptatt med Krater nå i helga. Men det går ut en liten haug på mandag
Helt sikker på det?
Nesten. Men orker ikke køen innover til Norges styggeste hovedstad!
-
- Poser
- Mood:
På lager i distroen min nå. Knallbra skive! Den er såpass sær at jeg må høre mer på den for å felle en endelig dom. Men jeg synes det høres ut som de på mesterlig vis har klart å blande et grunnfjell av death metal med en tung eim av røkelse rundt toppen fra black, thrash, heavy, samt en god dose musikalsk særhet à la Ved Buens Ende/Virus. Det er slett ingen liten bedrift å låte friskt og originalt i dag, hvor 99,9% av alle bandene lener seg på etablerte sjangerkonvensjoner, jeg synes Execration har klart det. Man kan si at de følger litt i Obliterations fotspor, men dette er særere, og det liker jeg! Nesten så man kan snakke om en ny sjanger, digg jalla stemning-death metal. Konserten på Bunker var glimrende, med bare låter fra nye skiva, synd det ikke var tid til å spille alle.
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo
"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."
-
- Rocker
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Bra band, begge to!
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo
"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."