http://heavymetal.no/blog/posts/blastfe ... e-nye-navn er faktisk et par band før alle andre til info.
Blastfest 2015
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
-
- Poser
- Mood:
- Been thanked: 0
-
- Rocker
- Mood:
Vorax wrote:Lifelover også, trodde de hadde bytta navn?
Tja, de starta Kall etter at B døde. Kall-logoen står på plakaten, forresten.
Kanskje Blastfest hadde fått ut budskapet sitt bedre om de ikke postet 4-5 uinteressante oppdateringer daglig på Facebook. For det virker rimelig planløst.

-
- Poser
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
- Been thanked: 2 times
Bandslipp på gang, først ut er Grimfist, deretter kom Schirenc Plays Pungent Stench, til sutt falt Watain ned på plakaten. Lineup-en komplett.
http://heavymetal.no/blog/posts/blastfe ... flere-band
For oppdatert lineup, klikk på lenken.
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Grimfist, Dark Tranquility, Sarke, Tiamat, Endstille, Hecate Enthroned, Naer Mataron, Gehenna og The Sickening må då vere utmerka dømer på band som neppe drar billettsalet i havn? Kva med å kutta ned på middelmådigheiten og køyra 30 band, istadenfor bøttevis med fjas som kun Scream Magazine si papirutgåve har brydd seg med? På meg som virkar det som at metall er metall frå festivalen si side og at det er null smak og visjon bak bookinga. Anywayz, av 60 band eller kva det no er, so er det fortsatt mykje bra som eg gler meg til, som: Watain, Destroyer 666, Satyricon, Impaled Nazarene, Borknagar, Samael og Bölzer. Ein får tru det går økonomisk rett veg, trass mange unødige akter som eg trur folk ikkje bryr seg med.
-
- Rocker
- Mood:
Du har tydeligvis ikke fått med deg at Dark Tranquillity er en del større enn de andre bandene du nevner i samme åndedrag.
Når det gjelder middelmådigheter kommer jo det helt an på øynene som ser. I mine øyne er både Samael, Borknagar, Impaled Nazarene og Satyricon rassekjedelige bookinger, mens Gehenna kunne vært kult å fått med seg.
Stort spenn gjør jo at man får litt ymse, og det skal vel godt gjøres, når man har 60 band, at noen digger absolutt alt som blir presentert. Enig i at det ikke er noen rød tråd, men den skaper man selv ved å nyte det man vil nyte?
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
VonMünchhausen wrote:Du har tydeligvis ikke fått med deg at Dark Tranquillity er en del større enn de andre bandene du nevner i samme åndedrag.
Når det gjelder middelmådigheter kommer jo det helt an på øynene som ser. I mine øyne er både Samael, Borknagar, Impaled Nazarene og Satyricon rassekjedelige bookinger, mens Gehenna kunne vært kult å fått med seg.
No s**t... objektivitet har då sine begrensingar. Dark Tranquility kan vere stor som U2, men fortsatt middelmådige og dra lite folk i forhold til kostnad. (Trur eg).
-
- Poser
- Mood:
Festivaler med "smak og visjon" er og blir små nisjefestivaler. Dette er tydeligvis en festival som forsøker å bli større enn Beyond the Gates, Bunker/Krater osv, ja kanskje til og med større enn Inferno. Da må man favne vidt. Om du personlig liker band A og B, eller C og D, er vel egentlig revnende likegyldig for festivalen, så lenge du kjøper billett.
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo
"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."
snøskred wrote:Grimfist, Dark Tranquility, Sarke, Tiamat, Endstille, Hecate Enthroned, Naer Mataron, Gehenna og The Sickening må då vere utmerka dømer på band som neppe drar billettsalet i havn? Kva med å kutta ned på middelmådigheiten og køyra 30 band, istadenfor bøttevis med fjas som kun Scream Magazine si papirutgåve har brydd seg med? På meg som virkar det som at metall er metall frå festivalen si side og at det er null smak og visjon bak bookinga. Anywayz, av 60 band eller kva det no er, so er det fortsatt mykje bra som eg gler meg til, som: Watain, Destroyer 666, Satyricon, Impaled Nazarene, Borknagar, Samael og Bölzer. Ein får tru det går økonomisk rett veg, trass mange unødige akter som eg trur folk ikkje bryr seg med.
Det er ikke de som selger billetter, men slike band er med på å gjøre festivalen interessant for dem som reiser rundt på festivaler og har sett halve lineupen på eksempelvis Inferno. Band som dette er med på å skape variasjon, og jeg vil tro det er en god slump med folk som fortsatt vil se Tiamat, Naer Mataron og Endstille. Dark Tranquility er faktisk ganske store, og jeg vil tippe de trekker andre publikumere enn eksempelvis Watain og Satyricon. Hecate enthroned har de neppe betalt mer enn hotell og fly for, og selv om det sikkert er snakk om toppen 50 mann som bryr seg med bandet så er det en artig booking. Jeg hadde garantert sett dem om jeg var der, men de trekker neppe ekstra publikum. Alle festivaler har en masse vas i bunn av plakaten, men jeg syns Blastfest har vært kreative.