Blir lei, vet du. Så trenger nye favoritter. Neida …
De beste låtene til Iron Maiden er jo også de lengste låtene. Så sier vel seg selv at man ikke er i mot de.
It is currently 26 Apr 2025, 20:20
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Blir lei, vet du. Så trenger nye favoritter. Neida …
De beste låtene til Iron Maiden er jo også de lengste låtene. Så sier vel seg selv at man ikke er i mot de.
MikkelRev wrote:Antonzen wrote:Hvis Bruce slutter å sange navnet på den aktuelle låta 15 ganger i alle refreng er det håp.
Hvor var du da The Final Frontier ble sluppet?
Ikke rukket å gi den mer enn ei runde sålangt, så har ingen anelsen hvordan den er. Tydeligvis var ikke første inntrykket allverden
Men f.eks No more lies og Brave new world er slitsomme. Falt litt av etter Dance of death, men platene står jo i hylla. Kan gi de en sjanse bed annledning.
No More Lies-refrenget er forferdelig. BNW syns jeg funker ettersom han varierer vokalen såpass at det ikke blir monotont.
Vorax wrote:Udunpute wrote:No More Lies-refrenget er forferdelig. BNW syns jeg funker ettersom han varierer vokalen såpass at det ikke blir monotont.
Helt enig, og både BNW skiva og låten er j****g bra. No more lies er bra, men "refrenget" ødelegger.
BNW-refrenget funker bra, ja. Synes det er godt driv i det, på tross av at det er ensformig. Definitivt en av de beste låtene fra post-99 også.
No More Lies-refrenget, derimot, blir litt for enkelt og monotont. Jeg synes ikke det er direkte dårlig, bare lite oppfinnsomt. Kule gitarmelodier redder dog låta.
RKKB wrote:Mange bra og lange låter, ja, der særlig undervurderte "To Tame A Land" er en høydare.
Kult at du trekker fram den. Fet låt som dessverre aldri fikk klassikerstatus. Husker at jeg leste et intervju fra den tiden, hvor Steve uttalte at denne var hans beste låt til dags dato. Store ord, med tanke på at han alt hadde skrevet Hallowed Be Thy Name, Phantom Of The Opera o.l. Men ja, absolutt en undervurdert godbit.
The Final Frontier kunne vært en blodsterk skive, men er, som de fleste påpeker, altfor repetativ med altfor lange låter. Ellers håper jeg på mindre Gers i monitor, betraktelig mer variasjon og lek i tempo og stemning, organisk Derek Riggs, sterkere refreng og venstrehånda til Harris som har blitt betydelig slapp post BNW.
Reissuene: Boksen kom forrige uke med x3 LPer. Kjøpte de tre neste på Big Dipper samme dag. Ikke sett noe til singlene.
Problemet er vel at i gamle dager så var det litt variasjon på sangene..en var rask, en var modtempo, en var lang og progressiv osv osv. Nå er det jo i stort sett alt støpt i samme form. Skulle The Trooper passe inn på seineste plata liksom ?
tyand wrote:The Final Frontier kunne vært en blodsterk skive, men er, som de fleste påpeker, altfor repetativ med altfor lange låter.
Gjeld vel i endå større grad AMOLAD. Kevin Shirley må ta i bruk delete-tasten, og nokon må gøyme ctrl+c og ctrl+v ASAP.
Gullbrød wrote:Gjeld vel i endå større grad AMOLAD. Kevin Shirley må ta i bruk delete-tasten, og nokon må gøyme ctrl+c og ctrl+v ASAP.
Hva skjedde med å avslutte låtene når det ikke er mer å melde? Virker nesten som om det er tvangstanker på gang her bare for å oppnå en viss lengde på låtene selv om de er ferdige for lengst