Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Ville du gitt bort/solgt cd'ne dine, eller sitte på dem?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ville du gitt bort/solgt cd'ne dine, eller sitte på dem?

Post by Morkenstubbe »

Har sluttet å handle cd formatet..med mindre det kun blir gitt ut på cd. Men kvitter meg ikke med de jeg har. LP & Tapes er yndlingen her i gården. Må ha fete ting på ordentlig format!!

(Hvem har Sinmara på grå vinyl limitert til 100X?? Selg til meg.. :P )

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Første gangen jeg solgte skiver her på forumet gikk alle for rundt hundrelappen. I forrige uke solgte jeg rundt 200 for en snittpris på 10 kr. Husker også da det kosta 209,- for en ny cd på Akers Mic.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Jeg er et vanedyr med en cd-spiller som funker og en ipod classic som min foretrukne bærbare musikkspiller, i tillegg til at jeg som Lugubriel er inne på liker å ha et fysisk musikkbibliotek selv om jeg kan høre det jeg vil fra pcden. Slik jeg bor nå er det helt uaktuelt å kjøpe alt på vinyl pga plassmangel, i tillegg synes jeg ikke alle nye lp-utgivelser er verdt prisen og har flere ganger opplevd å kjøpe plater med produksjonsfeil (noe som ca aldri skjer med cder). Dermed blir det til at jeg fortsatt handler en del cd og heller noen utvalgte skiver på vinyl.

Samtidig skjønner jeg at det ikke er like relevant for alle. Hadde jeg ikke hatt en god cd-løsning på anlegget hadde situasjonen sikkert vært litt annerledes. Ender nok opp med å måtte kvitte meg med en god del cd i løpet av noen år, men da hovedsakelig skiver jeg kjøpte som tenåring og som jeg har mista interessen for.

Men jeg synes det er helt absurd å drive og kaste CDer. Det burde da gå an å gi det vekk om ikke man får solgt det. Hvis ikke ville jeg heller ventet noen år og sett om det dukket opp flere samlere etter hvert som mediet i større grad blir en retrogreie.

ROCK!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Doomination wrote:

Jeg er et vanedyr med en cd-spiller som funker og en ipod classic som min foretrukne bærbare musikkspiller, i tillegg til at jeg som Lugubriel er inne på liker å ha et fysisk musikkbibliotek selv om jeg kan høre det jeg vil fra pcden. Slik jeg bor nå er det helt uaktuelt å kjøpe alt på vinyl pga plassmangel, i tillegg synes jeg ikke alle nye lp-utgivelser er verdt prisen og har flere ganger opplevd å kjøpe plater med produksjonsfeil (noe som ca aldri skjer med cder). Dermed blir det til at jeg fortsatt handler en del cd og heller noen utvalgte skiver på vinyl.

Samtidig skjønner jeg at det ikke er like relevant for alle. Hadde jeg ikke hatt en god cd-løsning på anlegget hadde situasjonen sikkert vært litt annerledes. Ender nok opp med å måtte kvitte meg med en god del cd i løpet av noen år, men da hovedsakelig skiver jeg kjøpte som tenåring og som jeg har mista interessen for.

Men jeg synes det er helt absurd å drive og kaste CDer. Det burde da gå an å gi det vekk om ikke man får solgt det. Hvis ikke ville jeg heller ventet noen år og sett om det dukket opp flere samlere etter hvert som mediet i større grad blir en retrogreie.

Jeg syns det virker både overilt og direkte dumt å kaste cd'er når en fortsatt hører på sjangeren. Greit at vinyl er i vinden nå, men det var mange som kastet LP-samlingen sin på nittitallet og jeg vil tippe mange av dem angrer i dag. Joda 1000 cd'er tar plass, men de fleste som har hus har plass til cd'ene. Jeg har all musikk i kjellerstua og alt skal stå fremme. Jeg bygger hus nå, og her er det satt av nok veggplass til mange cd og vinylhyller. Som samler så er det direkte blasfemi å kaste musikk, uansett format.

Imidlertid har jeg noen hundre cd'er og singler fra 90-tallet som mest sannsylig havner på dynga, men dette er hovedsaklig techno.


User avatar

Pandora
Poser
Poser
Posts: 205
Joined: 09 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pandora »

Har verken tenkt å kaste, gi bort eller selge CD-samlingen. Svært sjelden jeg kaster noe som helst bortsett fra søppel. Kjøper riktignok ikke så mye CDer lenger, men kjøper det hvis andre formater ikke er tilgjengelig.


User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Å kvitte seg med cd samlingen som man med stor iver har samlet på gjennom 20 år snart er selvsagt ikke aktuelt. Noe vil aldri bli spilt igjen, men gidder ikke selge eller kaste for det om. Spiller cd daglig, kassett og vinyl ukentlig.

DØDSMARSJ TIL h*****e!


noprideinlifeshop
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 03 Nov 2014, 23:52
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 42

Post by noprideinlifeshop »

De støver ned, men når eg får plass, da skal de opp på studiorommet igjen, SITTE PÅ DE DEFFINITIVT!
f**n en glede å se på coverne, disse cdene kjøpte eg jo gjennom 20 år, de er helt unike akkurat som LP er helt unik, f**k mp3 det er bare drittlyd på nettet, CD og LP for alltid mener eg, HOLD PÅ DEM! ;D


User avatar

Durloth
Belieber
Belieber
Posts: 57
Joined: 23 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Durloth »

Kjøper nesten like mye cd som før, selv om jeg bare ripper dem til flac og så legger dem i hylla. Har blitt veldig glad i Wimp, men når det er musikk jeg virkelig liker må jeg ha den fysisk for at det skal føles «rett» på en eller annen måte.
Egentlig ganske irrasjonelt hvis man tenker at det er musikken som et det viktige, men jeg har liksom vokst opp med at musikk kommer i en pakke med coverart og liner notes.
Har kvittet meg med en god del ræl oppigjennom årene, men har all ekstremmetallen min og i underkant av tusen skiver som jeg aldri hører på, men som forteller den musikalske «historien» min. Må også innrømme at jeg ikke helt klarer å fri meg fra et håp om at guttungen skal se på cdene mine slik jeg gjorde med lpene til faderen.

Knivlaus mann e` livlaus mann!

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Kun LP, CD, DVD og BluRay her I garden. Har verken Spotify, Wimp eller anna tull, og hører aldri musikk på PC/tlf, annet enn for å sjekke ut om noe er interessant.

LPer kjøper jeg for det meste brukt (60-70-80-tall), mens det meste av nye ting handles på CD.


User avatar

Death Dealer
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 23 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Death Dealer »

Goatblessed necropenis wrote:

Å kvitte seg med cd samlingen som man med stor iver har samlet på gjennom 20 år snart er selvsagt ikke aktuelt. Noe vil aldri bli spilt igjen, men gidder ikke selge eller kaste for det om. Spiller cd daglig, kassett og vinyl ukentlig.

Har ikke du hatt den samme støvete sjutommeren liggende på platespilleren i minst 10 måneder nå? :liar:


User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Før var jeg en hardnakket CD handlende type. Tenker på all den musikken jeg gikk glipp av ved å ikke starte med tapes og vinyl.. haha.. verden er ikke den samme uten alle formater.

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Vorax wrote:

Imidlertid har jeg noen hundre cd'er og singler fra 90-tallet som mest sannsylig havner på dynga, men dette er hovedsaklig techno.

Dette høres interessant ut. Har du (eller gidder du fikse) en liste?

Purity comes when death is all.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Det er ikke interessant, tro meg. Masse mainstrem eurodance og trance ala E-Type, Basic Element, Scooter, Masterboy, 666, U96, Sash etc. Scorer skyhøyt på flauhetsskalaen. Techno er brukt veldig vidt her.

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Vorax wrote:

Det er ikke interessant, tro meg. Masse mainstrem eurodance og trance ala E-Type, Basic Element, Scooter, Masterboy, 666, U96, Sash etc. Scorer skyhøyt på flauhetsskalaen. Techno er brukt veldig vidt her.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blümchen? <3

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Vorax wrote:

Det er ikke interessant, tro meg. Masse mainstrem eurodance og trance ala E-Type, Basic Element, Scooter, Masterboy, 666, U96, Sash etc. Scorer skyhøyt på flauhetsskalaen. Techno er brukt veldig vidt her.

Hehe, var det jeg tenkte. Vel, vel.

Purity comes when death is all.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Veadtuck wrote:
Vorax wrote:

Det er ikke interessant, tro meg. Masse mainstrem eurodance og trance ala E-Type, Basic Element, Scooter, Masterboy, 666, U96, Sash etc. Scorer skyhøyt på flauhetsskalaen. Techno er brukt veldig vidt her.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blümchen? <3

Haha, nei ikke riktig så galt, men ikke langt ifra.

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Skal ikke kimse av E-Type!

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Haha, han covra i det minste Run to the hills. Han har vel fortid i ett hard rock band også?

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Death Dealer wrote:
Goatblessed necropenis wrote:

Å kvitte seg med cd samlingen som man med stor iver har samlet på gjennom 20 år snart er selvsagt ikke aktuelt. Noe vil aldri bli spilt igjen, men gidder ikke selge eller kaste for det om. Spiller cd daglig, kassett og vinyl ukentlig.

Har ikke du hatt den samme støvete sjutommeren liggende på platespilleren i minst 10 måneder nå? :liar:

Hvem ba deg om å åpne kjeften? HÆ??!
Haha, nei det må være tilfeldig gitt. Spilte den vel sist du var innom ja, såpass frekk den der at den har spinnet ofte. Leffi fikset vinylstiften min for en god tid tilbake så nå snurres det vinyl så fort jeg titter innom kjellerstua.

DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Vorax wrote:

Haha, han covra i det minste Run to the hills. Han har vel fortid i ett hard rock band også?

Sent from my iPhone using Tapatalk

[band]Maninnya Blade[/band]


Locked Previous topicNext topic