Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Einherjer

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Einherjer skive

Dragons Of The North
4
17%
Odin Owns Ye All
7
30%
Norwegian Native Art
2
9%
Blot
5
22%
Norrøn
1
4%
Av Oss, For Oss
4
17%
 
Total votes: 23
User avatar

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Einherjer

Post by stramvaier »

Einherjer har nettopp sluppet sin 6 studioplate og siden jeg alltid har vært svak for dette orkesteret tenker jeg at det er på sin plass med en egen tråd.
Oppdaget bandet med låtene Out Of Ginnungagap og Storms Of The Elder på Napster(tror jeg) i sin tid. f**n så jeg rådigget de låtene.
Første innkjøp var dog Norwegian Native Art. Den står for meg som deres beste verk. Et vanvittig sterkt og helstøpt album som i mine øyne er noe av det beste som har kommet fra gamle landet.
Nyskiva har jeg kunn snurra en runde sålangt og selvfølgelig for tidlig å uttale seg om. Lovende er den ihvertfall.


User avatar

KalleKlovn
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by KalleKlovn »

Begge de to siste er alvorlig bra og eg setter en knapp på Av Oss, For Oss, men det blir spennende å se om den har like god levetid som Norrøn som eg fortsatt spiller ofte. Om ikke Primordial har en ess i ermet så blir nok for dette årets album også.
Konsert på Garage nest lørdag. Høye forventninger.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stemte Odin Owns Ye All. Den og Far Far North er bandet på sitt aller, aller beste. Norwegian Native Art er dog like bak. Debuten er for skranglete for min del, og Blot var om ikke dårlig, så i hvert fall kjedelig, og de ble aldri det samme uten Ragnar Vikse. Norrønn var direkte kjedelig, og Av Oss, For Oss er bare litt bedre enn den.

Image

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Blot er soleklart best, kanskje på topp 5 av norske metallutgivelser. Resten varierer mellom bra og helt greit.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Affen wrote:

Stemte Odin Owns Ye All. Den og Far Far North er bandet på sitt aller, aller beste. Norwegian Native Art er dog like bak. Debuten er for skranglete for min del, og Blot var om ikke dårlig, så i hvert fall kjedelig, og de ble aldri det samme uten Ragnar Vikse. Norrønn var direkte kjedelig, og Av Oss, For Oss er bare litt bedre enn den.

Far Far North er ei kanonbra låt ja! Vil si Ep'en er essensiell hvis man er Einherjer fan.


User avatar

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Posts: 102
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Terrorsatan »

Noe ålreit, noe kjett. Dette synes jeg gjelder alle skivene deres. Jevnt band med andre ord.


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Einherjer har jeg fulgt siden Far far north, og dette står fortsatt som min favoritt. Dragons har jeg aldri tatt helt av på, men Aurora Borealis, Norwegian native art og Odin owns ye all har alle snurra veldig mye. Blot har jeg aldri likt nevneverdig, men Norrøn var glimrende. Jeg har kun hørt en råmiks av Av oss, for oss, men det virket svært lovende.


User avatar

Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

Bra band, men jaggu er det flau tittel på nyskiva!

Sent from my iPad using Tapatalk


User avatar

Ljosåk
Belieber
Belieber
Posts: 74
Joined: 23 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ljosåk »

Odin.. er favoritten her. Verdens kuleste trommelyd på den skiva.


User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Setter en knapp på "Dragons of the North" her, dog "Far, Far North" er deres beste utgivelse.
Har kun hørt enkelte låter online av siste skiva, som dog ikke har gitt særlig inntrykk, men det blir nok et vinyl kjøp uansett (til tross for urimelige priser).

Odin skiva har flere fete låter men, som med NNA blir ikke kvaliteten kontinuerlig over hele skiva. Blot er et gjesp. Nørrøn er helt ok, det blir fort kjedelig.


User avatar

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Hlidskjalf wrote:

Setter en knapp på "Dragons of the North" her, dog "Far, Far North" er deres beste utgivelse.
Har kun hørt enkelte låter online av siste skiva, som dog ikke har gitt særlig inntrykk, men det blir nok et vinyl kjøp uansett (til tross for urimelige priser).

Odin skiva har flere fete låter men, som med NNA blir ikke kvaliteten kontinuerlig over hele skiva. Blot er et gjesp. Nørrøn er helt ok, det blir fort kjedelig.

Hva er det du liker/ikke liker med NNA? Synes skiva er komplett jeg.


User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Fet trommelyd på nye skiva, jaffal!

User avatar

Peisy
Belieber
Belieber
Posts: 88
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Peisy »

Musikken tiltalte aldri meg på 90 tallet, selv om jeg ble kjent med gutta da. Men Aksel har fortsatt å trade med meg oppigjennom og jeg liker de siste platene bedre og bedre. Fikk nye plata i posten her om dagen, men usikker om jeg liker den eller forrige best.

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

FFN er det eneste jeg liker med dette bandet. Og den er veldig god.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Nyskiva har falt i smak her, synes den er veldig Bathory inspirert og som en over her sier så er trommelyden j****g kul.

User avatar

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Snurra Norrøn en tur igår. Den var jaggu bedre en jeg huska og vart egentlig et veldig trivelig gjenhør!

Locked Previous topicNext topic