
Oslo Spektrum tirsdag 2. juni 2015.
Bortreist, ellers ville jeg dratt.
It is currently 01 May 2025, 04:35
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by Morkenstubbe »
Post by Nils Barvåg »
Post by skaumannen »
Hør hør!Nils Barvåg wrote:Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lørdagskveld man har helt innpå litt hvitvin. Bra band!
Men jammen blir man frustrert når låter fra "Rocka Rolla" (1974) høres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden går framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok ødelagt mye de siste årene. Trist!
De som argumenterer for gratis musikk forstår dessverre ikke at dette i realiteten resulterer i billigproduksjoner, men det er nå en gang sånn at det ikke er mulig å legge mye penger i produksjonen når pengene ikke kommer inn igjen. Dermed er folks motvilje til å betale for musikk noe som dessverre går ut over kvaliteten.Nils Barvåg wrote:nedvurderinga av produsentyrket har nok ødelagt mye de siste årene. Trist!
Post by Doomination »
Det første som slo meg da jeg hørte "Redeemer..." for første gang, var at det låt som en demoinnspilling.Nils Barvåg wrote:Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lørdagskveld man har helt innpå litt hvitvin. Bra band!
Men jammen blir man frustrert når låter fra "Rocka Rolla" (1974) høres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden går framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok ødelagt mye de siste årene. Trist!
Post by Nils Barvåg »
Post by skaumannen »
Helt enig. Sånn går det når bandmedlemmene skal produsere selv.Dave wrote:Det første som slo meg da jeg hørte "Redeemer..." for første gang, var at det låt som en demoinnspilling.Nils Barvåg wrote:Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lørdagskveld man har helt innpå litt hvitvin. Bra band!
Men jammen blir man frustrert når låter fra "Rocka Rolla" (1974) høres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden går framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok ødelagt mye de siste årene. Trist!
Lyden har et "billig" preg. Litt vanskelig å forklare...
Det fins jo masse mindre (heavy) metal-band som høyres dritbra ut, sjølv om dei er gjeve ut dei siste åra. At ein skal skylde det på "dei som argumenterer for gratis musikk" synes eg at vert ei billig løysing. Nei, det er for så vidt sant at få band i dag kan ta seg råd til fleire månadar i studio, og at produsenten si rolle i mange tilfelle har endra seg, men det treng ikkje naudsynlegvis bety dårlegare produksjon, jfr. til dømes Steve Albini, som vanlegvis ikkje har band i studio lengre enn ei veke. Sidan det er (m.a.) Tipton sjølv som har produsert så antar eg at han har hatt eit visst estetisk ideal han har lagt seg opp mot, noko ein ikkje får gjort så valdsamt mykje med etter sjølve innspelingsprosessen er ferdig. Som skaumannen skreiv lenger oppe: "Sånn går det når bandmedlemmene skal produsere selv." Eg trur det har vore eit større problem i dette tilfellet. No kan ein alltids argumentere med at dette er eit følgje av at ein ikkje naudsynlegvis får att så mykje pengar i det musikken kjem ut på markedet, men eg føler det er eit argument som er litt fjernt å nytte når bandet me snakkar om er Judas Priest. Det same er det å kategorisk seie at folks ønske om gratis musikk automatisk fører til billigproduksjonar.steinman wrote:De som argumenterer for gratis musikk forstår dessverre ikke at dette i realiteten resulterer i billigproduksjoner, men det er nå en gang sånn at det ikke er mulig å legge mye penger i produksjonen når pengene ikke kommer inn igjen. Dermed er folks motvilje til å betale for musikk noe som dessverre går ut over kvaliteten.Nils Barvåg wrote:nedvurderinga av produsentyrket har nok ødelagt mye de siste årene. Trist!
Uten tvil en tidløs klassiker og en av Priests mest undervurderte låter. Personlig elsker jeg hvert sekund av den. Man må ta den for det den er: en 74 minutter (ok da, litt mindre) lang fortelling om Nessie. Blir som når Steve HArris skrev låter om Alexander The Great. Det ligger ingen dypere mening bak og man må rett og slett bare nyte fortellingen og musikken. Soloen til Glenn er jo KLASSE. Skulle ønske han hadde noen sånne på Redeemer, men der er han jo merkelig lite til stede, mr. Faulkner spiller jo "alt" av soloer. (satt litt på spissen, selvsagt.)Nils Barvåg wrote:En åpenbaring! "Loch Ness" er ikke så verst likevel!
Post by Nils Barvåg »
Ståplasser: 560,- (+ serviceavgift)Nils Barvåg wrote:Av diverse årsaker så blir det ikke Priest-konsert på meg i Spektrum 2. juni likevel. Husker ikke hvordan videresalgreglene er, men jeg har altså en billett som jeg gjerne vil ha tilbake litt penger på. Selges for 700,- (pålydende 800,-).
ja, var litt skuffet over setlisten da jeg så dem i Oslo. Konserten var altfor kort i tillegg (bare 1:30), men dette var neppe bandets feil. dog føltes det som om de bare rushet igjennom til tider og at Oslo var en liten transportetappe. Faulkner var uansett rå, som forventet. Hva har skjedd med Glenn, et av mine store gitaridoler? Kanskje er han fornøyd med å trekke seg tilbake og la Faulkner stå frem? Han spiller jo knapt en solo på hele ROS (satt litt på spissen, selvsagt).Speedfreak wrote:Har sett de 3 ganger i sommer,og synes det fortsatt låter j****g bra.Halford synger/skriker faktisk bedre enn på lenge.Låt-valg kan diskuteres,men det er nå så.MARDVK wrote:Hvordan er dagens Priest live?