Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Dissection - Reinkaos

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Dark fuckin' mother divine

Beyond the Horizon
0
No votes
Starless Aeon
4
19%
Black Dragon
3
14%
Dark Mother Divine
4
19%
Xeper-i-Set
2
10%
God of Forbidden Light
1
5%
Reinkaos
0
No votes
Internal Fire
0
No votes
Maha Kali
7
33%
 
Total votes: 21
User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Re: Dissection - Reinkaos

Post by Veadtuck »

Men...omattehvisatte liksom. Poenget mitt står fjellstøtt vil jeg mene.
Men drit i det, er enig med deg. Helheten.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Veadtuck wrote:
Medicinmannen wrote:Har endelig fått rota meg til å kjøpe repressen på vinyl, så nå skal Daath slippes så j****g løs i Hlidskjalfsk ånd.
Fant du den til en fornuftig pris? Og hvor? Frister her også.... 8-)
Kjøpte min fra Unborn.
Purity comes when death is all.

User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Helt ukarekteristisk for musikksmaken min forøvrig, men synes denne skiva er veldig bra. Produksjonen tok lengst tid å svelge, men nå synes jeg egentlig ikke det kunne vært på noe annet vis.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death


Kransen
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 14 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kransen »

manimal wrote:Burde gitt ut tekstene som en diktsamling, så hadde vi sluppet den døve musikken.
Hvorvidt det var Jon eller Nemidial som skrev tekstene er jeg ikke sikker på, men om disse falt i smak er det verd å sjekke ut Liber Azerate. Kan kjøpes for blodpris på ymse auksjonssider, alternativt sirkulerer det en middels god engelskoversettelse av den russiske utgaven.

Reinkaos har vokst med årene, men var en gedigen skuffelse ved første gjennomhøring. Ser ikke noe stort poeng i å sammenligne med Somberlain og SOTLB siden disse ligger såpass langt unna hva sjanger og uttrykksform angår, men å gjøre musikken mer tilgjengelig for å propagandisere et såpass innfløkt trossystem virker noe meningsløst spør du meg.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Kransen wrote:Hvorvidt det var Jon eller Nemidial som skrev tekstene er jeg ikke sikker på, men om disse falt i smak er det verd å sjekke ut Liber Azerate. Kan kjøpes for blodpris på ymse auksjonssider, alternativt sirkulerer det en middels god engelskoversettelse av den russiske utgaven.

Reinkaos har vokst med årene, men var en gedigen skuffelse ved første gjennomhøring. Ser ikke noe stort poeng i å sammenligne med Somberlain og SOTLB siden disse ligger såpass langt unna hva sjanger og uttrykksform angår, men å gjøre musikken mer tilgjengelig for å propagandisere et såpass innfløkt trossystem virker noe meningsløst spør du meg.
Jeg tipper tekstene er et resultat av et samarbeid mellom Nödtveidt og Frater Nemidial. Det står jo både i selve coveret til skiva og rundt om i diverse intervjuer med Nödtveidt at tekstene er basert på læren til MLO/TOTBL.
"The song writing process has for me a spiritual function on a personal level since they are hymns to the different powers and principles, Dark Gods, which are a central part of the 218 current. Lyrically the songs are based on invocations and formulas that have been linked into the lyrics to evoke the powers that they represent. Occult musical theory has been applied in the song writing process as a means of symbolically charging their structures. They have also been written inspired by scientific ideas such as string theory etc. The songs have all been written with the intention of using sounds and vibrations as an Anti-Cosmic tool and they have all been consciously created to be the vessels for these powers."
Jeg lurer dog på hvilke "ymse auksjonssider" du har funnet fysiske kopier av Liber Azerate på, da det meg bekjent kun har vært én offentlig auksjon av boken, via Ixaxaar.

Forøvrig finns hele boken i .PDF-format på svensk.
Purity comes when death is all.

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Få ting som virker mer gjennomført enn copy/paste-fabuleringer fra tilfeldige okkulte bøker fra de siste førti årene, ført i pennen av eks-kriminelle utskudd fra folkhemmet.


Kransen
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 14 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kransen »

Medicinmannen wrote: Jeg tipper tekstene er et resultat av et samarbeid mellom Nödtveidt og Frater Nemidial. Det står jo både i selve coveret til skiva og rundt om i diverse intervjuer med Nödtveidt at tekstene er basert på læren til MLO/TOTBL.
Ikke usannsynlig, akkurat hvordan de ble til får man vel aldri vite, men linken til TOTBL-tankegods er i hvert fall åpenbar.
Medicinmannen wrote: Jeg lurer dog på hvilke "ymse auksjonssider" du har funnet fysiske kopier av Liber Azerate på, da det meg bekjent kun har vært én offentlig auksjon av boken, via Ixaxaar.
Ixaxaar hadde en runde der de solgte unna bl.a. Liber Azerate (2 ex mener jeg?), det stemmer. Har sett den dukke opp på alt fra Amazon til Anathema til så spinnville priser at videre forespørsler ikke var aktuelt for min del. Kan selvfølgelig ha vært svindel, men at det finnes et fåtall kopier vet vi jo.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Kransen wrote:
Medicinmannen wrote: Jeg lurer dog på hvilke "ymse auksjonssider" du har funnet fysiske kopier av Liber Azerate på, da det meg bekjent kun har vært én offentlig auksjon av boken, via Ixaxaar.
Ixaxaar hadde en runde der de solgte unna bl.a. Liber Azerate (2 ex mener jeg?), det stemmer. Har sett den dukke opp på alt fra Amazon til Anathema til så spinnville priser at videre forespørsler ikke var aktuelt for min del. Kan selvfølgelig ha vært svindel, men at det finnes et fåtall kopier vet vi jo.
Det var to versjoner som ble solgt via Ixaxaar, ja. Mener jeg leste på forumet til Watain Disciples Worldwide nylig at det visstnok finnes en uoffisiell utgave, som har blitt utgitt uten noen som helst form for godkjennelse fra TOTBL, så det kan jo hende at det er denne du har sett. De originale utgavene finnes vel sikkert ikke i så mange som 50 kopier en gang, så jeg tviler på at disse har blitt solgt over Amazon eller lignende sider, men hva vet vel jeg.
Purity comes when death is all.


Qlipoth
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 05 Jun 2014, 19:23
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 32

Post by Qlipoth »

Mantrasyngingen på Maha Kali er dritkul. Mye bedre enn det de Hare Krishna-folkene får til.

Noen som vet om den er samplet fra et sted eller spilt inn til Reinkaos?

User avatar

AwayTr
Poser
Poser
Posts: 204
Joined: 20 Feb 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AwayTr »

besk wrote:Få ting som virker mer gjennomført enn copy/paste-fabuleringer fra tilfeldige okkulte bøker fra de siste førti årene, ført i pennen av eks-kriminelle utskudd fra folkhemmet.
Dette! Å kalle det en "lære" er å ta litt hardt i #-o
Image

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Qlipoth wrote:Mantrasyngingen på Maha Kali er dritkul. Mye bedre enn det de Hare Krishna-folkene får til.

Noen som vet om den er samplet fra et sted eller spilt inn til Reinkaos?
Enig, en jeg kjenner har faktiskt den som ringesignal på mobilen. Lurer på hva for kliffotske uhyrligheter
som kommer å ramme ham.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Qlipoth wrote:Mantrasyngingen på Maha Kali er dritkul. Mye bedre enn det de Hare Krishna-folkene får til.

Noen som vet om den er samplet fra et sted eller spilt inn til Reinkaos?
Additional vocals on "Maha Kali" by Nyx 218.
AwayTr wrote:
besk wrote:Få ting som virker mer gjennomført enn copy/paste-fabuleringer fra tilfeldige okkulte bøker fra de siste førti årene, ført i pennen av eks-kriminelle utskudd fra folkhemmet.
Dette! Å kalle det en "lære" er å ta litt hardt i #-o
Vel, jeg skrev bare det norske ordet for "teachings", ettersom jeg ved flere anledninger har sett gjengen bruke det ordet selv, men jeg er selvsagt enig i at det er litt søkt. Don't hate the messenger osv.
Purity comes when death is all.

User avatar

AwayTr
Poser
Poser
Posts: 204
Joined: 20 Feb 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AwayTr »

Medicinmannen wrote:
Qlipoth wrote:Mantrasyngingen på Maha Kali er dritkul. Mye bedre enn det de Hare Krishna-folkene får til.

Noen som vet om den er samplet fra et sted eller spilt inn til Reinkaos?
Additional vocals on "Maha Kali" by Nyx 218.
AwayTr wrote:
besk wrote:Få ting som virker mer gjennomført enn copy/paste-fabuleringer fra tilfeldige okkulte bøker fra de siste førti årene, ført i pennen av eks-kriminelle utskudd fra folkhemmet.
Dette! Å kalle det en "lære" er å ta litt hardt i #-o
Vel, jeg skrev bare det norske ordet for "teachings", ettersom jeg ved flere anledninger har sett gjengen bruke det ordet selv, men jeg er selvsagt enig i at det er litt søkt. Don't hate the messenger osv.
Neida. Døll gutteromsokkultisme er nok uansett den mest korrekte betegnelsen her. Antikosmisk vissvass.
Image

User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

Har gitt denne skiva en god del sjanser med jevne mellomrom siden den kom ut, men nei, den vil ikke sitte. Høres ut som en ripp-off fest av The Jester Race og Whoracle av In Flames. Nothnx.

User avatar

ghazten
Poser
Poser
Posts: 285
Joined: 29 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghazten »

Må jo være j****g hyggelig å få redusert tekstene sine til å bli til "gutteromsokkultisme og vissvass".
EKO EKO AZARAK

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

ghazten wrote:Må jo være j****g hyggelig å få redusert tekstene sine til å bli til "gutteromsokkultisme og vissvass".
Du veit, det er alltid enklere å stå på utsiden og peke finger/nese.

Men det jeg har lurt litt på er om det ikke hadde stått Dissection på plata, og tekstene hadde vært "normale" (blæææærgh), hvordan hadde Reinkaos da blitt tatt imot? Det er liksom litt tilbake til "hva-er-black-metal ?" debatten. Hvor viktig "følelsen" versus "musikken" er.

Og der er vi også litt inne hva som _egentlig_ var meningen med stilskiftet som Dissection gjorde.
Spiller Dissections rolle som MLO-propagandister inn her? Var det for å få ut "budskapet" til en videre krets mennesker, spesielt sett til oppmerksomheten rundt Jons selvmord (og her insinuerer jeg at selvmordet var en del av en plan han hadde allerede i fengslet, en del ting som tyder på det).
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!


Kransen
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 14 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kransen »

Veadtuck wrote:
ghazten wrote:Må jo være j****g hyggelig å få redusert tekstene sine til å bli til "gutteromsokkultisme og vissvass".
Du veit, det er alltid enklere å stå på utsiden og peke finger/nese.

Men det jeg har lurt litt på er om det ikke hadde stått Dissection på plata, og tekstene hadde vært "normale" (blæææærgh), hvordan hadde Reinkaos da blitt tatt imot? Det er liksom litt tilbake til "hva-er-black-metal ?" debatten. Hvor viktig "følelsen" versus "musikken" er.

Og der er vi også litt inne hva som _egentlig_ var meningen med stilskiftet som Dissection gjorde.
Spiller Dissections rolle som MLO-propagandister inn her? Var det for å få ut "budskapet" til en videre krets mennesker, spesielt sett til oppmerksomheten rundt Jons selvmord (og her insinuerer jeg at selvmordet var en del av en plan han hadde allerede i fengslet, en del ting som tyder på det).
Om Reinkaos hadde blitt gitt ut av et ferskt band med "standard" BM tekster tror jeg konsensusen hadde vært "gjennomført stykke arbeid med åpenbare Gothenburg melodic Death metal References taken a few steps further" på dårlig norsk. Om noen klarer å få bm-vibber av et så ryddig, skikkelig, überkjedelig og snilt lydbilde får være opp til hver enkelt, men personlig har jeg aldri tenkt på Reinkaos som ei bm-skive.

At stilskiftet var forankret i å gjøre musikken mer tilgjengelig for folk flest = MLO-propagandisme er vel rimelig åpenbart, det ble jo til og med gjort et poeng ut av at Dissection var "the Sonic propaganda unit of the MLO". Akkurat hvilke ting som tyder på at selvmordet ble planlagt allerede i fengselet må du gjerne utdype, men at noe skurrer ift. å sone 7 år for så å ta reper'n litt over ett år senere er det ikke vanskelig å være enig i.

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Kransen wrote:
Veadtuck wrote:
ghazten wrote:Må jo være j****g hyggelig å få redusert tekstene sine til å bli til "gutteromsokkultisme og vissvass".
Du veit, det er alltid enklere å stå på utsiden og peke finger/nese.

Men det jeg har lurt litt på er om det ikke hadde stått Dissection på plata, og tekstene hadde vært "normale" (blæææærgh), hvordan hadde Reinkaos da blitt tatt imot? Det er liksom litt tilbake til "hva-er-black-metal ?" debatten. Hvor viktig "følelsen" versus "musikken" er.

Og der er vi også litt inne hva som _egentlig_ var meningen med stilskiftet som Dissection gjorde.
Spiller Dissections rolle som MLO-propagandister inn her? Var det for å få ut "budskapet" til en videre krets mennesker, spesielt sett til oppmerksomheten rundt Jons selvmord (og her insinuerer jeg at selvmordet var en del av en plan han hadde allerede i fengslet, en del ting som tyder på det).
Om Reinkaos hadde blitt gitt ut av et ferskt band med "standard" BM tekster tror jeg konsensusen hadde vært "gjennomført stykke arbeid med åpenbare Gothenburg melodic Death metal References taken a few steps further" på dårlig norsk. Om noen klarer å få bm-vibber av et så ryddig, skikkelig, überkjedelig og snilt lydbilde får være opp til hver enkelt, men personlig har jeg aldri tenkt på Reinkaos som ei bm-skive.

At stilskiftet var forankret i å gjøre musikken mer tilgjengelig for folk flest = MLO-propagandisme er vel rimelig åpenbart, det ble jo til og med gjort et poeng ut av at Dissection var "the Sonic propaganda unit of the MLO". Akkurat hvilke ting som tyder på at selvmordet ble planlagt allerede i fengselet må du gjerne utdype, men at noe skurrer ift sone 7 år for så å ta reper'n litt over ett år senere er det ikke vanskelig å være enig i.
Først, black metal-referansen var i første hånd siktet til den eviggående debatten (her om ikke annet), om black metal er tekster eller musikk.

Det om selvmordet da, jeg har naturligvis ikke noen beviser for dette. Men noen punkter kan jeg nevne.

1) Jon lånte tydeligvis mye penger for å stable Midsummer Massacre på beina, av ganske lyssky elementer. Noe han tydeligvis ikke hadde noen planer på å betale tilbake (og som tydeligvis er grunnen til at konserten ikke har blitt utgitt på DVD)

2) Dissection og Jon var en og den samme. Dissections "død" var også Jons død. Han hadde sagt det han ville, og gjort det han mente han var her for. The final statement, liksom.

3) Reinkaos tekster (som til stor del var skrevet i fengsel) peker på selvmord, Maha Kali til eksempel.

4) Sett til Jons religiøse overbevisning så er punkt 2 også et viktig punkt.

5) "Can you explain the idea about the Rebirth of Dissection being over, and
this being a new phase? How is it a new phase?
"It's a new phase since it is the beginning of the end and the hungry end is coming soon" "

6) Sist, men ikke minst..hvorfor begår ditt selvmord i fengsel, når du kan gi din organisasjon oppmerksomhet gjennom en ny plate (som kommer å få stor oppmerksomhet og er ditt magnus opus, der du har muligheten å spre budskapet). Nei, jeg tror han melket det for alt det var verdt. Selvmordet i seg selv gav jo en enorm oppmerksomhet også...win-win.

Men spekulasjoner fra min side. Men jeg kan ikke komma unna den følelsen når jeg leser gamle intervjuer sånn nå i ettertid.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Blir MLO nevnt andre steder enn denne tråden?

Uansett noe søkt å dissektere en galnings rablerier.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Onkel Ond wrote:Blir MLO nevnt andre steder enn denne tråden?

Uansett noe søkt å dissektere en galnings rablerier.
Du veit, bare for at du synes det er søkt så er det andre av oss som finner dette interessant. Just sayin' .
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic