Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Ute nå: EXECRATION - Morbid Dimensions

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Tyrion
Belieber
Belieber
Posts: 92
Joined: 02 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ute nå: EXECRATION - Morbid Dimensions

Post by Tyrion »

Takk for alle gratulasjoner!

Det var faktisk mye artigere enn jeg hadde trodd!

User avatar

Pandora
Poser
Poser
Posts: 205
Joined: 09 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pandora »

Hvordan var det å få klem av Jørn Hoel?

User avatar

Tyrion
Belieber
Belieber
Posts: 92
Joined: 02 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tyrion »

Joa, det var greit det, tror han var smått påseila..

User avatar

entheogen
Belieber
Belieber
Posts: 61
Joined: 11 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by entheogen »

Takk for grattiser ja! Var nok ikke bare Hr Hoel som var litt påseila i den bamseklemmen der for å si det sånn :)

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Elska dåkk i snøen?

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Lothar Schramm wrote:Det er overhodet ingen myte, Enslaved vant annethvert år i en årrekke. I tillegg har Indie Records mer eller mindre hatt monopol på denne prisen i årevis, både blant vinnere og nominerte. Metal-kategorien føltes veldig som det bare var en liten gjeng folk som byttet på å gi hverandre priser fram til Nekromantheon vant. De var riktig nok også på Indie, men i det minste veldig bra og forfriskende nytt. Men nå begynner det å ta seg skikkelig opp, med to verdige vinnere som Nekromantheon og Execration! Hurra!

Her har vi alle vinnerne siden starten:

1997: Motorpshycho
1998: Covenant
1999: The Kovenant
2000: Sensa Anima
2001: Dimmu Borgir
2002: Satyricon
2003: Dimmu Borgir
2004: Enslaved
2005: Audrey Horne
2006: Enslaved
2007: Mayhem
2008: Enslaved
2009: The Cumshots
2010: Enslaved
2011: Årabrot
2012: Nekromantheon
2013: Kvelertak
2014: Execration
Bare så det er sagt, så var verken Execration, Kvelertak (siste skiva), Årabråt eller Cumshots for den saks skyld gitt ut på Indie. Selvom det kan virke rart, er jo Indie uten tvil det aller største Norske selskapet som gir ut hard musikk, så det er jo egentlig ikke så rart at de er godt representert i nominasjonene. Hele jury systemet er jo hemmelig, ingen av jurymedlemmene vet hvem de andre er osv, så jeg synes måten de stemmer frem vinnerene på egentlig er ganske ærlig, da det er ingen mulighet for noen som helst form for påvirkning utenifra, fra andre jurymedlemmer osv. Hvordan juryen blir plukket ut er jo en annen diskusjon, men de 2 årene jeg har vært nominert synes jeg at det har vært ganske forskjellige folk fra forskjellige deler av bransjen som var i juryen, så å si at det er en liten venneklubb som gir priser til hverandre er ganske langt fra sannheten. Hvem satt iår?

User avatar

Szhethil
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Nov 2013, 14:07
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Szhethil »

METAL: The Commander in Chief aka Berit Hagen, Bjørn Reinfjell, Geir Martin Strande, Gro Narvestad Lund, Henriette Aaberg, Kine Hult, Mike Herbrik.

User avatar

Sonic Titan
Belieber
Belieber
Posts: 115
Joined: 13 Dec 2013, 12:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sonic Titan »

I åpenhetens navn er jeg Geir Martin altså. Har bare sittet i år.

EDIT. Og jeg kjenner ikke til noen av de andre navnene i juryen. Annet enn at jeg vet hvem Gro Narvestad er fra radioen. Og hun ene er er artisten Commander in Chief.

User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

The lime of the ancient marinade.

User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Voider en uke over at Commander in Chief satt i juryen.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Jeg burde med andre ord ikke vite hvem det er?
Purity comes when death is all.

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

j****g rart med commander in cheaf dama. Hun har f**n ikke peiling på metal.
Eller j****g kult at Geir Martin og Gro satt i juryen, de har oversikt. Henriette satt i fjor også, har vært involvert i mye festivaler og booking, ganske flink dame. Aner ikke hvem Bjørn Reinfjell er, bortsett fra at han jobber i warner. Kine Hult skriver i stavanger arbeiderblad og har spilt i gehenna, i følge google. Mike Herbirk aner jeg ikke hvem er, finner ikke no info online. Men virker jo som det var en ganske eklektisk gjeng.

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Hvem burde sitte i juryen?
Digitus Impudicus!

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Eit utval satt ned av Screamforumet.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

2 screamere satt jo i juryen i år.

User avatar

Lothar Schramm
Poser
Poser
Posts: 405
Joined: 01 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lothar Schramm »

Stressminister wrote:Bare så det er sagt, så var verken Execration, Kvelertak (siste skiva), Årabråt eller Cumshots for den saks skyld gitt ut på Indie. Selvom det kan virke rart, er jo Indie uten tvil det aller største Norske selskapet som gir ut hard musikk, så det er jo egentlig ikke så rart at de er godt representert i nominasjonene. Hele jury systemet er jo hemmelig, ingen av jurymedlemmene vet hvem de andre er osv, så jeg synes måten de stemmer frem vinnerene på egentlig er ganske ærlig, da det er ingen mulighet for noen som helst form for påvirkning utenifra, fra andre jurymedlemmer osv. Hvordan juryen blir plukket ut er jo en annen diskusjon, men de 2 årene jeg har vært nominert synes jeg at det har vært ganske forskjellige folk fra forskjellige deler av bransjen som var i juryen, så å si at det er en liten venneklubb som gir priser til hverandre er ganske langt fra sannheten. Hvem satt iår?
Kvelertak ble gitt ut av Indie i Norge:
http://www.discogs.com/Kvelertak-Meir/master/525057

Indie har ikke hatt ALLE vinnerne, nei, men om man hadde satt opp en liste med alle nominerte de siste årene, så hadde vel en 50-75% av navnene vært på Indie, og det er jo litt i overkant, selv om de er store.
http://www.noposersplease.com
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo

"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Er vel ikke juryen som nominerer utvalgte (eller kanskje det er det, har ikke snøring). Nomineringene har pleid å være akilleshælen til opplegget.

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Lothar Schramm wrote:
Stressminister wrote:Bare så det er sagt, så var verken Execration, Kvelertak (siste skiva), Årabråt eller Cumshots for den saks skyld gitt ut på Indie. Selvom det kan virke rart, er jo Indie uten tvil det aller største Norske selskapet som gir ut hard musikk, så det er jo egentlig ikke så rart at de er godt representert i nominasjonene. Hele jury systemet er jo hemmelig, ingen av jurymedlemmene vet hvem de andre er osv, så jeg synes måten de stemmer frem vinnerene på egentlig er ganske ærlig, da det er ingen mulighet for noen som helst form for påvirkning utenifra, fra andre jurymedlemmer osv. Hvordan juryen blir plukket ut er jo en annen diskusjon, men de 2 årene jeg har vært nominert synes jeg at det har vært ganske forskjellige folk fra forskjellige deler av bransjen som var i juryen, så å si at det er en liten venneklubb som gir priser til hverandre er ganske langt fra sannheten. Hvem satt iår?
Kvelertak ble gitt ut av Indie i Norge:
http://www.discogs.com/Kvelertak-Meir/master/525057

Indie har ikke hatt ALLE vinnerne, nei, men om man hadde satt opp en liste med alle nominerte de siste årene, så hadde vel en 50-75% av navnene vært på Indie, og det er jo litt i overkant, selv om de er store.
Indie hadde vinyl lisensen på den siste plata til Kvelertak, men det er Sony music / Roadrunner som er plateselskapet dems nå.

Tja, men det er jo ikke indie sin feil. De gir ut masse metal, sikkert 50-75% av all metal som blir meldt opp, så da får det være opp til juryen å velge. Har hørt rykter om at det er skiva juryen vurderer, ikke labelen.

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

besk wrote:Er vel ikke juryen som nominerer utvalgte (eller kanskje det er det, har ikke snøring). Nomineringene har pleid å være akilleshælen til opplegget.
Jo det er det.

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Ahaja, nei da slutter jeg med å fornærme flere. Ville definitivt valgt samme vinneren som de falt ned på til slutt i hvert fall.

Locked Previous topicNext topic