Ruzt.no - For deg som elsker rock og hater lensmannen!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ruzt.no - For deg som elsker rock og hater lensmannen!
Den dagen Se & HĂžr intervjuer et black metal band om ny-nazistiske koblinger skal jeg f**n meg kjĂžpe blekka!
Selvsagt kunne dette intervjuet vÊrt gjort annerledes, det kunne vÊrt gjort pÄ ti forskjellige mÄter og med ti forskjellige utgangspunkt, men dette skulle ikke handle om musikken, det skulle handle om koblingen mellom Naer Mataron og Gyllent Daggry. Hva kilden angÄr, sÄ er det vel ikke helt uvanlig Ä holde disse hemmelig heller?
Journalistens syn pÄ og tanker om black metal-miljÞet er dog hans egne, som utenforstÄende (som jeg ogsÄ er). Det er ikke ment Ä vÊre objektivt og gir seg heller ikke ut for Ä vÊre det. Ruzt skriver ikke objektive artikler, vi forsÞker Ä vÊre sÄ personlige som mulig, og om vi ender opp med Ä provosere et og annet metall-huggu, sÄ fÄr det sÄ vÊre.
Vi har, bare sÄ det er sagt, ogsÄ fÄtt flere positive tilbakemeldinger pÄ dette intervjuet, men jeg regnet ikke med at det skulle komme noe sÊrlig jubel-respons fra dette forumet (blunkefjes)!
Selvsagt kunne dette intervjuet vÊrt gjort annerledes, det kunne vÊrt gjort pÄ ti forskjellige mÄter og med ti forskjellige utgangspunkt, men dette skulle ikke handle om musikken, det skulle handle om koblingen mellom Naer Mataron og Gyllent Daggry. Hva kilden angÄr, sÄ er det vel ikke helt uvanlig Ä holde disse hemmelig heller?
Journalistens syn pÄ og tanker om black metal-miljÞet er dog hans egne, som utenforstÄende (som jeg ogsÄ er). Det er ikke ment Ä vÊre objektivt og gir seg heller ikke ut for Ä vÊre det. Ruzt skriver ikke objektive artikler, vi forsÞker Ä vÊre sÄ personlige som mulig, og om vi ender opp med Ä provosere et og annet metall-huggu, sÄ fÄr det sÄ vÊre.
Vi har, bare sÄ det er sagt, ogsÄ fÄtt flere positive tilbakemeldinger pÄ dette intervjuet, men jeg regnet ikke med at det skulle komme noe sÊrlig jubel-respons fra dette forumet (blunkefjes)!
-
- Rocker
- Mood:
Kilder holdes hemmelig hvis det er fare for liv ja eller andre skjerpende grunner. Er kilden til Bjarte Melum truet pÄ livet av bandet eller stÄr han i umiddelbar fare for Ä bli drept/torturert av dem? Ser jo pÄ kommentartrÄden pÄ siden deres at journalisten krever bevis i fra andre som kommenterer der, men er ikke sÄ nÞye med Ä vÊre den som dokumenterer sine pÄstander tydeligvis.SirkusMargido wrote:Den dagen Se & HÞr intervjuer et black metal band om ny-nazistiske koblinger skal jeg f**n meg kjÞpe blekka!
Hvis det eneste journalisten er opptatt av er Ä kverne pÄ de fÄ ekstreme handlingene som ble begÄtt tidlig pÄ nittitallet (og kun i Norge?) og se hele sjangeren i lys av dem og sette alt som finnes av meninger og "livsfilosofi" hos musikere i genren inn i en global Black Metal-bevegelse med hÞyreekstreme tendenser, sÄ har han kjÞrt seg fullstendig pÄ villspor.
Det er ingenting galt i Ä vÊre personlig, men en del av de subjektive gulpet kunne dere altsÄ ha spart dere for,
men det er godt mulig at dere Þnsker Ä vÊre "edgy" som det ble pÄpekt tidligere i trÄden. I sÄ fall kommer ikke jeg til Ä fortsette Ä lese noe sÊrlig mer hos dere, sjÞl om jeg har hatt stor glede av mange av intervjuer og artikler dere tidligere har publisert.
Har dere fÄtt noen positive tilbakemeldinger pÄ nettet da? Som du kan poste til?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Det var da f**n til mas om bevis da! Du kan jo sjekke Facebooksida vĂ„r, eller sĂ„ legger jeg ikke ut meldinger og eposter som er sendt til oss her. Disse gutta er dessuten ikke til Ă„ kĂždde med, sĂ„ fare for liv kan det faktisk vĂŠre snakk om (men det har jeg jo ikke bevis for).VonMĂŒnchhausen wrote: Det er ingenting galt i Ă„ vĂŠre personlig, men en del av de subjektive gulpet kunne dere altsĂ„ ha spart dere for,
men det er godt mulig at dere Þnsker Ä vÊre "edgy" som det ble pÄpekt tidligere i trÄden. I sÄ fall kommer ikke jeg til Ä fortsette Ä lese noe sÊrlig mer hos dere, sjÞl om jeg har hatt stor glede av mange av intervjuer og artikler dere tidligere har publisert.
Har dere fÄtt noen positive tilbakemeldinger pÄ nettet da? Som du kan poste til?
Ănsker vi Ă„ vĂŠre "edgy"? Jeg veit ikke, vi Ăžnsker iallefall Ă„ vĂŠre noe annet enn Dagbladet, Bergensavisen og Gaffa. Noen ganger vil du fĂ„ sĂ„nt som dette, noe du vil bli f******a pĂ„, andre ganger fĂ„r du noe du synes er helt kult og som du er helt enig i. Hvis du ikke tĂ„ler Ă„ lese ting du blir provosert av, sĂ„ skjĂžnner jeg ikke hva du gjĂžr pĂ„ et nettforum i det hele tatt.
Vi vil gjerne ha deg som leser pÄ Ruzt, men da mÄ du tÄle Ä fÄ litt av hvert. Koseintervjuene fÄr du pÄ P3-morgen.
-
- Poser
- Mood:
Hva mener du med dette?SirkusMargido wrote:Vi har, bare sÄ det er sagt, ogsÄ fÄtt flere positive tilbakemeldinger pÄ dette intervjuet, men jeg regnet ikke med at det skulle komme noe sÊrlig jubel-respons fra dette forumet (blunkefjes)!
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
At alle forsÞk pÄ Ä mene noe om black metal og politikk mÞter skepsis fra reaksjonÊre tryner som er drittlei mas om denslags?
Tipper det i alle fall.
Helt himmelfallent at folk tar av og blir provosert av dette. Bjarte intervjuer et bm-band om politikk.. hva ventet dere?
Underholdende intervju eller hva man skal kalle det. Liker godt masinga pÄ hva som er innafor og ikke, og bandet klarer jo og fremstÄ vÊrre enn intervjuer tidvis.
Masinga til midddelaldrende fatties fra Hellas om norske bmbruduljer fra 90-tallet derimot, er meningslĂžst fra ende til annen.
Tipper det i alle fall.
Helt himmelfallent at folk tar av og blir provosert av dette. Bjarte intervjuer et bm-band om politikk.. hva ventet dere?
Underholdende intervju eller hva man skal kalle det. Liker godt masinga pÄ hva som er innafor og ikke, og bandet klarer jo og fremstÄ vÊrre enn intervjuer tidvis.
Masinga til midddelaldrende fatties fra Hellas om norske bmbruduljer fra 90-tallet derimot, er meningslĂžst fra ende til annen.
-
- Rocker
- Mood:
Selv om det ikke kom sÄ mye ut av intervjuet, sÄ synes jeg kritikken i trÄden her er flauere. Som om det gjÞr sÄ mye om man stiller et band spÞrsmÄl som er utenfor det musikalske. Og maset om kilder er ogsÄ helt tullete. Trenger ikke kildehenvisning pÄ noe som ikke er hemmelig. 3 sekunder pÄ Google: http://ethniko.net/blog/golden-dawn-and-black-metal/
Det som intervjuet taper seg pÄ er at intervjuet heller burde vÊrt gjort med Georgios Germenis selv. Sotiris Schoinas har opplagt ikke noe interesse Ä svare pÄ vegne av Germenis. SÄ det ble bare masete.
Det som intervjuet taper seg pÄ er at intervjuet heller burde vÊrt gjort med Georgios Germenis selv. Sotiris Schoinas har opplagt ikke noe interesse Ä svare pÄ vegne av Germenis. SÄ det ble bare masete.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Noe sÄnt ja. Men jeg glemte at metalfolk ikke bruker smilefjes og den slags.DJGADD wrote:At alle forsÞk pÄ Ä mene noe om black metal og politikk mÞter skepsis fra reaksjonÊre tryner som er drittlei mas om denslags?
Tipper det i alle fall.
Fint med noen smÄtt positive stemmer her ogsÄ!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Det hadde selvsagt vÊrt fantastisk Ä fÄ prate med Germenis sjÞl, men han var altsÄ ikke tilstede i Bergen denne dagen.Runar wrote:Selv om det ikke kom sÄ mye ut av intervjuet, sÄ synes jeg kritikken i trÄden her er flauere. Som om det gjÞr sÄ mye om man stiller et band spÞrsmÄl som er utenfor det musikalske. Og maset om kilder er ogsÄ helt tullete. Trenger ikke kildehenvisning pÄ noe som ikke er hemmelig. 3 sekunder pÄ Google: http://ethniko.net/blog/golden-dawn-and-black-metal/
FÞlg dog med pÄ denne siden, Germenis skal vÊre tungt tilstede i Blackhearts-filmen!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Du glemte "blunkefjes"!Tenebres wrote:Kan dere ogsÄ intervjue Siv Jensen og stille masse spÞrsmÄl om Naer Mataron? Jeg fÞler det vil lede til et utrolig relevant, interessant, intelligent og absolutt ikke flaut intervju.
Haha, snakk om Ä vri sannheten sÄ j****g.Runar wrote:Selv om det ikke kom sÄ mye ut av intervjuet, sÄ synes jeg kritikken i trÄden her er flauere. Som om det gjÞr sÄ mye om man stiller et band spÞrsmÄl som er utenfor det musikalske.
à stille spÞrsmÄl utenfor det musikalske er nok ikke det folk reagerer sterkt pÄ. Det er vel vanlig praksis?
Problemet her er at intervjueren har bestemt seg pÄ forhÄnd for at bandets musikere er en gjeng med nazister og prÞver pÄ alle mulige mÄter Ä fÄ en slik uttalelse ut av munnene deres. Som sagt tidligere: etikk etterlyses.
-
- Rocker
- Mood:
Hvem er det som har reagert pÄ at man stiller spÞrsmÄl om utenommusikalske ting her?Runar wrote:Selv om det ikke kom sÄ mye ut av intervjuet, sÄ synes jeg kritikken i trÄden her er flauere. Som om det gjÞr sÄ mye om man stiller et band spÞrsmÄl som er utenfor det musikalske. Og maset om kilder er ogsÄ helt tullete. Trenger ikke kildehenvisning pÄ noe som ikke er hemmelig. 3 sekunder pÄ Google: http://ethniko.net/blog/golden-dawn-and-black-metal/
Hvis det ikke er hemmelig: hvorfor ikke bare ha mer litt mer bakgrunnsstoff i selve intervjuet om sammenhengen?
Og er det tullete Ä etterspÞr kilder? DET er det flaueste utsagnet i denne trÄden.
-
- Rocker
- Mood:
Det var da fĂžrst og fremst intervjueren som hele tiden kom tilbake til dette? Eller har vi to lest helt forskjellige intervjuer?DJGADD wrote:Masinga til midddelaldrende fatties fra Hellas om norske bmbruduljer fra 90-tallet derimot, er meningslĂžst fra ende til annen.
Bare jeg som skriver fryktelig dĂ„rlig, helt enig med deg (om det ) Masinga fra intervjuer til bandet om dette fremstod utrolig meningslĂžs, malplassert og alt annet.VonMĂŒnchhausen wrote:Det var da fĂžrst og fremst intervjueren som hele tiden kom tilbake til dette? Eller har vi to lest helt forskjellige intervjuer?DJGADD wrote:Masinga til midddelaldrende fatties fra Hellas om norske bmbruduljer fra 90-tallet derimot, er meningslĂžst fra ende til annen.
Ellers har jeg ingen problemer med at Bjarte er noe forutintatt og vindskeiv, men han kunne godt presentert seg som Mr. PK for de som ikke vet noe om han fra fÞr. OgsÄ hadde det selvsagt vÊrt fint om han gjorde litt mere research fÞr intervjuet. Han kunne bÄde vÊrt mer kritisk og mer saklig da, ogsÄ kanskje han kunne snakka litt om musikken deres ogsÄ.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
DET er kritikk jeg kan vÊre enig i!DJGADD wrote:Ellers har jeg ingen problemer med at Bjarte er noe forutintatt og vindskeiv, men han kunne godt presentert seg som Mr. PK for de som ikke vet noe om han fra fÞr. OgsÄ hadde det selvsagt vÊrt fint om han gjorde litt mere research fÞr intervjuet. Han kunne bÄde vÊrt mer kritisk og mer saklig da, ogsÄ kanskje han kunne snakka litt om musikken deres ogsÄ.
-
- Rocker
- Mood:
Fra facebook-siden deres:
Ellers: Det blir jo ikke mye diskusjon nÄr "dere" gÄr rett i skyttergrava? Det virker jo som om du Sirkus Margido bare er ute etter kritikk og tilbakemeldinger du er enig i.
Og for Ä ha tydeliggjort det nok en gang: jeg er helt for at en utenforstÄende (for Ä bruke ditt ord) kan valse inn som en elefant i et glassmagasin og trÄkke i salatboller en masse, men litt finesse og eleganse er likevel verdt Ä etterstrebe.
Jaha? Det hadde ikke vÊrt det fÞrste jeg hadde gjettet pÄ.HÄper artikkelen kan bidra til en diskusjon om black metal og musikere generelt sitt ansvar for meninger og holdninger de fronter, bÄde pÄ og utenfor scenen!
Ellers: Det blir jo ikke mye diskusjon nÄr "dere" gÄr rett i skyttergrava? Det virker jo som om du Sirkus Margido bare er ute etter kritikk og tilbakemeldinger du er enig i.
Og for Ä ha tydeliggjort det nok en gang: jeg er helt for at en utenforstÄende (for Ä bruke ditt ord) kan valse inn som en elefant i et glassmagasin og trÄkke i salatboller en masse, men litt finesse og eleganse er likevel verdt Ä etterstrebe.
-
- Rocker
- Mood:
Haha, ja helt j****g vilt. Hoho!Tenebres wrote:Haha, snakk om Ä vri sannheten sÄ j****g.Runar wrote:Selv om det ikke kom sÄ mye ut av intervjuet, sÄ synes jeg kritikken i trÄden her er flauere. Som om det gjÞr sÄ mye om man stiller et band spÞrsmÄl som er utenfor det musikalske.
à stille spÞrsmÄl utenfor det musikalske er nok ikke det folk reagerer sterkt pÄ. Det er vel vanlig praksis?
Problemet her er at intervjueren har bestemt seg pÄ forhÄnd for at bandets musikere er en gjeng med nazister og prÞver pÄ alle mulige mÄter Ä fÄ en slik uttalelse ut av munnene deres. Som sagt tidligere: etikk etterlyses.
Det er da ikke mangel pÄ folk som reagerer pÄ om at dette intervjuet handler om det politiske ved Naer Mataron, og ikke musikken? Kaiadas i bandet er jo nasjonalist. Det er jo ikke akkurat noe Ä bestemme seg pÄ forhÄnd ved. Problemet er vel heller at det er feil person Ä stille spÞrsmÄlene til.