Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger - hardrock

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nyheter og anbefalinger - hardrock

Post by Lynchomaniac »

Conroy Bumpus wrote:Seven - 7

Image

http://open.spotify.com/album/3fcsJHHSndfoJ54FoOHtzd

Ingen klassiker, men god AOR:

[BBvideo 560,340]http://youtu.be/Uwe3CzkKRWs[/BBvideo]

Det tok meg bare "litt" tid, men jeg sjekka ut denne og av det jeg fikk hĂžrt var det i hvertfall interessant nok til Ă„ sjekkes ut enda mer nĂžye. Lovende, og som du sier er det nok ingen klassiker men god AOR.

FÄr tidvis litt Signal-vibber av skiva, og det er jo ikke Ä forakte - kanskje spesielt vokalen gir en viss Signal-feeling, men ogsÄ av melodilinjene og arrangementene. Etter Ä ha sjekka skiva pÄ Spotify mÄ jeg si meg ganske sÄ fornÞyd, forelÞpig terningkast; sterk 4'er :)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Image
Luciferian Light Orchestra - Luciferian Light Orchestra

Det nye bandet til Therions Christofer Johnsson. Man kan vel kalle det occult rock, og jeg synes i stor grad det lÄter som et 70-talls Therion eller noe. Jeg er solgt etter en 5-6 runder.

Emalaith
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Emalaith »

Lynchomaniac wrote:Riktig trÄkig med aktivitet i denne trÄden til tross for et vell av nyheter Ä boltre seg med pÄ den melodiÞse fronten sÄ langt i Är;
(...)
Jorn Lande/Trond Holter - Dracula (Swing Of Death)
(...)
Impellitteri - Venom
Draculaen til Lande og Holter er jo godt innafor. Beste Lande-relaterte albumet siden Lonely Are The Brave, minst.

Hva angÄr Impellitteri, sÄ kan man gjerne sjekke ut tittelsporet. StÞdig.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=MAabzMP5WSg[/media]

(Hyperlenke hvis media-taggen ikke virker: https://www.youtube.com/watch?v=MAabzMP5WSg )

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

FÄtt hÞrt Europe-skiva noen ganger, og som vanlig leverer bandet bra, selvom jeg nok likte de en smule bedre fÞr de ble altfor retro og 70-talls. Beste lÄter pÄ det nuvÊrende tidspunkt er tittelsporet og balladen.
Ett ankepunkt dog, er at jeg synes det blir i overkant mye hammondorgel pÄ skiva. Det instrumentet burde vÊrt tonet ned og ikke brukt i omtrent hver lÄt. Men det er meg...

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

Lynchomaniac wrote:Riktig trÄkig med aktivitet i denne trÄden til tross for et vell av nyheter Ä boltre seg med pÄ den melodiÞse fronten sÄ langt i Är;

Sweet/Lynch - Only To Rise

Europe - The War Of Kings

Eclipse - Armageddonize (sÄ langt Ärets skive for meg, som nevnt tidligere...)

Jorn Lande/Trond Holter - Dracula (Swing Of Death)

Ufo - A Conspiracy Of Stars

FM - Heroes and Villains

Level 10 - Chapter One

Revolution Saints -S/T

Impellitteri - Venom

Petrik/Scherer - Risk Everything

Toto - XIV

Michael Schenker Temple Of Rock - Spirit On A Mission

Godbiter i vente har vi ogsÄ i form av bla. Whitesnake - The Purple Album og Radioactive - F4UR, sÄ hva synes nÄ folket om disse og Äret sÄ langt, evt. hvilke andre har vi Ä se frem i mot - kjenn kallet Guru, Affen, Bruuno, Conroy Bumpus, Dick Hardy, Yatzy, Steinman, flexnes, Marken m.fl......
Det er et par skiver blant disse som allerede er godt kvalifiserte til "Ă„rets".
FM - Heroes and Villains er det beste dette bandet har levert siden 1992. Vanvittig bra. Og nevnte Eclipse stiller ogsÄ sterkt. Veldig jevn plate, men hÞydepunktene som Bleed & Scream hadde mangler.

Jeg synes dessuten at Issa har gitt ut sin hittil beste skive med Crossfire.

Martyrium
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Martyrium »

sumostig wrote:Image
Luciferian Light Orchestra - Luciferian Light Orchestra

Det nye bandet til Therions Christofer Johnsson. Man kan vel kalle det occult rock, og jeg synes i stor grad det lÄter som et 70-talls Therion eller noe. Jeg er solgt etter en 5-6 runder.
Dritfett. Tommel opp.
The seven dreaded gateways to hell are concealed in seven cursed places... And from the day the gates of hell are opened, the dead will walk the earth

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

Regner med minst sju pÄ forumet venter spent pÄ ny skive fra Year of the Goat. Siste EPen var bra, om enn ikke like bra som debuten. SÄ denne handles selvfÞlgelig.

The Unspeakable track listing:

All He Has Read
Pillars of the South
The Emma
Vermin
World Of Wonders
The Wind
Black Sunlight
The Sermon
The Key And The Gate (Alternative Version - Bonus Track)
Riders Of Vultures

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:Image

Regner med minst sju pÄ forumet venter spent pÄ ny skive fra Year of the Goat. Siste EPen var bra, om enn ikke like bra som debuten. SÄ denne handles selvfÞlgelig.

The Unspeakable track listing:

All He Has Read
Pillars of the South
The Emma
Vermin
World Of Wonders
The Wind
Black Sunlight
The Sermon
The Key And The Gate (Alternative Version - Bonus Track)
Riders Of Vultures
Er nok den skiva jeg gleder meg mest til i Ă„r

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Beauvoir/Free - American Trash

Skiva har blitt hauset opp til Ä vÊre den rettmessige oppfÞlgeren til Crown Of Thorns sin klassikererklÊrte debut, men riktig sÄ staselig er ikke skiva - men slettes ikke helt helt uten hÞydepunkter heller. Grei skive, men Free's leadspill holder ikke samme nivÄ som den gjorde tidligere, og lÄtene er av noe variabel kvalitet - og produksjonen kunne nok ogsÄ vÊrt litt bedre. Men som sagt det finnes lyspunkter innimellom, skiva stÄr seg til en 4'er pÄ terningen.

House Of Lords - Indestructable

Bandet har en hÞyere produksjonsrate nÄ enn de hadde tilbake "in the heydays" og stort sett er det jevnt god kvalitet pÄ slippene deres. Det selv om ingen av slippene etter de 2 fÞrste siden comebacket nÄr helt opp det beste de har gjort, er denne skiva iallfall bedre enn den litt svake Cartesian Dreams. Noe tidlig Ä avgi noen dom ennÄ, men et forelÞpig anslag er at ogsÄ denne holder til en stÞdig 4'er pÄ terningen....

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

Hadde ikke fÄtt med meg ny HOL-skive.

De har jo vist seg svĂŠrt kapable etter den brilliante World Upside Down.
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Conroy Bumpus wrote:Hadde ikke fÄtt med meg ny HOL-skive.

De har jo vist seg svĂŠrt kapable etter den brilliante World Upside Down.
Javisst, den og Come To My Kingdom er som sagt hÞydepunktene etter comebacket, men det er kvalitet Ä spore pÄ alle skivene etter comebacket - den nye er i sÄ mÄte ikke noe unntak :)

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

Nykommerne Care Of Night ga ut debuten sin i vinter, "Connected", og fanget ikke helt oppmerksomheten min da. For noen uker siden gikk jeg til anskaffelse av skiva, og fy f**n sÄ bra den er! De er litt i samme gata som Work Of Art, og det er ikke noe minus for Ä si det slekk! Svensker selvsagt. De er forresten booket til Rockingham til hÞsten. En solid tilvekst til en allerede bra festival line up.

Autograph kommer med ny plate i lĂžpet av Ă„ret, og det er kommet ut to singler fra den hittil. Det hĂžres veldig lovende ut, mildt sagt!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Skal sjekkes ut Bruuno, sÄvel Autograph som Care Of Night:)

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

HÞrt gjennom YOTG-skiva noen turer, og selv om den kom seg litt nÄ andre runden, er det lite som tyder pÄ at den er i nÊrheten av den strÞkne forgjengeren.

Dvergtatt
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Dvergtatt »

[bandcamp]153269892[/bandcamp]
Skunk - Heavy Rock From Elder Times
Mix the early eras of Zeppelin, Kiss, Black Sabbath, and Grand Funk Railroad. Add a healthy sprinkle of resinous dust from obscure bands like Sir Lord Baltimore, Bang, Cactus, Pentagram, Leaf Hound, and Captain Beyond. Roll mixture in over-sized papers and smoke ...the resulting aroma is SKUNK.
Syns det fenger ganske sÄ bra :arrow:
Digg jalla stemning

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Alt av YOTG sÄ langt har hatt en levetid pÄ ca et dÞgn, sÄ forventer vel det samme fra den nye. Men med den vokalen er det likevel en plikt Ä hÞre gjennom et par ganger. Gleder meg til mer GriftegÄrd.
ROCK!

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Doomination wrote:Alt av YOTG sÄ langt har hatt en levetid pÄ ca et dÞgn, sÄ forventer vel det samme fra den nye. Men med den vokalen er det likevel en plikt Ä hÞre gjennom et par ganger. Gleder meg til mer GriftegÄrd.
WTF!! Sjeldent noe har hatt sÄ lang levetid som Angels Necropolis her i huset.

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Angels Necropolis var ei skikkelig kremskive, ingen tvil, og absolutt ei skive som frister til gjenhĂžr fĂžr den nye slenges i spilleren. SĂŠrlig tittelsporet fra debuten er en stor favoritt. Stemning, tror jeg det kalles.
Virker som den nye ikke er like umiddelbart lett Ä like i fÞlge det jeg har lest, noe som gjÞr at det sniker seg inn en Þrliten tvil. Men ep-en var jo ogsÄ bra, sÄ jeg tÞr satse pÄ at den nye skiva vil innfri.

Ellers gleder jeg meg mye til denne slippes 21. august:

Image

Savner logoen! Men regner med det ikke betyr sÄ mye for den musikalske retningen pÄ skiva. Digger debuten, og hÄper pÄ mer av det samme.

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Alle YOTG-utgivelsene har vÊrt sÄnn at jeg har hÞrt pÄ dem konstant fÞrste par dagene ogsÄ har jeg gÄtt lei. Kanskje jeg blir litt for ivrig. Er absolutt noen lÄter jeg kommer tilbake til da, sÊrlig Angel's Necropolis, Voice of a Dragon og I'll Die for You.

Dead Lord derimot, der snakker vi! Debuten var helt glimrende og er egentlig forberedt pÄ at denne kanskje ikke blir like god, men om den er i nÊrheten sÄ blir jeg fornÞyd.
ROCK!

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

[soundcloud]https://soundcloud.com/centurymedia/dea ... ned-fools/[/soundcloud]

LÄt fra den kommende Dead Lord-skiva. LÄter bra, som forventa! Blir mer og mer fan av det bandet. Har mye med vokalen og soundet Ä gjÞre tror jeg. Det lÄter sÄ f******a trivelig! Thumbs up.

Locked Previous topicNext topic