Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

90-tallet og mediehysteri kontra den personlige opplevelsen

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 90-tallet og mediehysteri kontra den personlige opplevel

Post by M-77 »

Turid wrote:Cannes: Jonas Akerlund to Direct ‘Lords of Chaos’

http://variety.com/2015/film/global/can ... 201486540/

(Var vel dette Necorbutch snakka om i Scream-intervjuet ifjor (altsÄ det forekommende som han ikke ville snakke noe sÊrlig om))
http://www.vg.no/rampelys/musikk/mayhem ... /23446587/
Mayhem-bassist raser mot Hollywood-film
«Necrobutcher»:– Be svenskene og Hollywood-folkene om Ă„ dra til h*****e
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Abruptum er sjef.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

SÄ necrobutcher er sint fordi han skal lage film om dette selv og vil ikke bli forbigÄtt? Type.

User avatar

Favn
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 07 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Favn »

RKKB wrote:
Favn wrote:PÅ den fĂžrste skiva med det finske bandet Impaled Nazarene stĂ„r det jo pent skrevet:No orders from Norway accepted!!
Therion gutta skulle jo kidnappes ogsÄ :)
For oss som innimellom er pinlig nÞyaktige, sÄ stÄr det ikke "No orders from Norway accepted!"

Det stÄr faktisk noe like i nÊrheten. "No orders from Normay accepted!". Jeg blir like glad hver gang jeg tenker pÄ det :-D
Haha jaggu ,mÄtte dobbeltsjekke dette.

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Favn wrote:
RKKB wrote:
Favn wrote:PÅ den fĂžrste skiva med det finske bandet Impaled Nazarene stĂ„r det jo pent skrevet:No orders from Norway accepted!!
Therion gutta skulle jo kidnappes ogsÄ :)
For oss som innimellom er pinlig nÞyaktige, sÄ stÄr det ikke "No orders from Norway accepted!"

Det stÄr faktisk noe like i nÊrheten. "No orders from Normay accepted!". Jeg blir like glad hver gang jeg tenker pÄ det :-D
Haha jaggu ,mÄtte dobbeltsjekke dette.
Don't ya trustin me? Men seriÞst, jeg mÄtte pÄpeke til Dayal Patterson i hans ellers glimrende bok, at dette var feil i boken. SÄ, han retter vel opp retten til feilen ved et eventuelt 2. opplegg. Som det heter, rett skal vÊre feil.

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Litt interessant i retrospekt disse oppslagene som denne sÞrlandsdamen klarte Ä lage. De var ogsÄ i media lenge fÞr juni 1992, husker Bergenspressen omtrent Ärlig hadde oppslag som ellers bare SÞndagSÞndag kunne ha funnet pÄ Ä trykke. FÞrstesider pÄ tabloider som BA (Bergen Arbeiderblad het det dengang) med mÞrke illustrasjonsfoto og overskrifter som sa "satanistsirkel", "offerritual" og lignende mÄ vel ha virket enda mer interessant pÄ de mest ivrige D&D-entusiastene pÄ seksten enn pÄ uskylidge prepubertale meg (som fortsatt husker forsidene klart).


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

DET ER IKKE BRA FOR OSS Å LE!
Min signatur er elendig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Kommer ikke over hvor fet Greven var! Brukte han Louis Cachet allerede da? Jfr. "[. . .] som presenterer seg under et uforstÄelig navn."
Min signatur er elendig.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Kjellvete wrote:
Arendal (NTB): En 23 Ă„r gammel mann er tiltalt for likskjending i Arendal. IfĂžlge politiet har mannen gravd opp og fjernet hodet av en avdĂžd kvinne.
Saken har vÊrt under etterforskning siden en turgjenger fant en hodeskalle ved Arendal kirkegÄrd 11. april i fjor, skriver Agderposten. Hodeskallen tilhÞrte en 90 Är gammel kvinne som ble gravlagt hÞsten 1998.
Okkult
23-Äringen, som har vist sterk interesse for det okkulte, skal ha Äpnet graven bare noen uker etter at kvinnen ble gravlagt. Han skal ha fjernet hodet, tatt det med hjem og kokt det, fÞr han la hodeskallen tilbake ved kirkegÄrden.
Man kan si han la hodet i blĂžt.
Purity comes when death is all.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Noen som vet noe om bandet Fimbul, forresten?
Min signatur er elendig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Men seriÞst: TV2 hadde et program pÄ 90-tallet der de gjenskapte forbrytelser - det var en episode om no' kirkebrann eller rituale; husker folk med liksminke som kveikte et bensin-pentagram i skauen...noen som husker noe rundt dette?
Min signatur er elendig.

User avatar

skadesk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skadesk »

Johnny Tombthrasher wrote:Men seriÞst: TV2 hadde et program pÄ 90-tallet der de gjenskapte forbrytelser - det var en episode om no' kirkebrann eller rituale; husker folk med liksminke som kveikte et bensin-pentagram i skauen...noen som husker noe rundt dette?
Var ikke dette "Det Svarte Alvor" da? (NRK)


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Nei, det var en dokumentar. Programmet pÄ TV2 jeg refererer til, var et sÄnt oppklare-forbrytelser-program.
Min signatur er elendig.

User avatar

Johnny Bravo
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 16 Nov 2013, 00:40
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Bravo »

Du mener vel ikke "Etterlyst" som gikk pÄ TV3, da? De drev med dramatiseringer av uoppklarte forbrytelser og sÄ kunne man ringe inn og tyste live til et sentralbord i studio hvor det satt politibetjenter parat.
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Jeg mener bestemt at det var TV2. Samme kan det vÊre: Gaahl har sagt at kirker igjen skal gÄ opp i flammer.
Min signatur er elendig.

User avatar

Johnny Bravo
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 16 Nov 2013, 00:40
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Bravo »

Da er det bare Ä telle ned til DarthVidar kommer inn i trÄden og spÞr om det ekte navnet til Gaahl samt nummeret til Etterlyst.
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Men har Gaahl svidd av noen kirker selv? Mindre Svartedritet, mer kirkebrann! (Ikke bandet lol)
Purity comes when death is all.


Lugosi
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 19 Nov 2013, 18:18
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugosi »

Johnny Tombthrasher wrote:Men seriÞst: TV2 hadde et program pÄ 90-tallet der de gjenskapte forbrytelser - det var en episode om no' kirkebrann eller rituale; husker folk med liksminke som kveikte et bensin-pentagram i skauen...noen som husker noe rundt dette?
Stemmer dette, var vel noe svenske greier og NĂždtveit som ble intervjuet? Om kids med oppnedkors: "De kan ikke nekte for at de er satanister" e.l.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Lugosi wrote:
Johnny Tombthrasher wrote:Men seriÞst: TV2 hadde et program pÄ 90-tallet der de gjenskapte forbrytelser - det var en episode om no' kirkebrann eller rituale; husker folk med liksminke som kveikte et bensin-pentagram i skauen...noen som husker noe rundt dette?
Stemmer dette, var vel noe svenske greier og NĂždtveit som ble intervjuet? Om kids med oppnedkors: "De kan ikke nekte for at de er satanister" e.l.
VIL SE! Dog husker jeg kun antenningen av dette pentagrammet og at det foregikk i en lysning i skogen der folk satt eller sto rundt.
Min signatur er elendig.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Knapstad fortalte meg en gang at Aarseth planla Ä flytte h*****e ut av byen og til et grimt sted der det skulle vÊre en port du mÄtte gjennom for Ä komme inn i butikken og at den skulle vÊre bevoktet av beÞksede menn.
Min signatur er elendig.

Locked Previous topicNext topic