Tribulation
Asbjørn Slettemark om skiva: http://www.aftenposten.no/kultur/anmeld ... 11487.html
Det beste er kommentaren under:
Det beste er kommentaren under:
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Rocker
- Mood:
j****g vanskelig å bli klok på denne skiva ut fra tilbakemeldingene her i tråden, så da er det bare å krype til korset og høre'n sjøl.
Med mindre du har hørt den, Tenebres, og kan fortelle hva jeg kommer til å syns.
Med mindre du har hørt den, Tenebres, og kan fortelle hva jeg kommer til å syns.
Jeg har ikke hørt den, nei. Men hvis du gjør det først og liker den kan jeg trygt skygge unna.VonMünchhausen wrote:j****g vanskelig å bli klok på denne skiva ut fra tilbakemeldingene her i tråden, så da er det bare å krype til korset og høre'n sjøl.
"The Formulas Of Death" & "The Children Of The Night" er det bare å skaffe seg med det samme, ja.Nhork wrote:Metalhead for life \m/
Lot meg ikke imponere noe særlig av debuten, men får vel sjekke ut denne også. I og med Slettemark liker plata, mener jeg.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
hmmmm... hørte igjennom hele skiva nå, den høres ut som et poppete Gehenna (de to første) med alt for snill produksjon og masse musikalske Grand Prix-triks (halvtone-akkordene rett før de går tilbake til utgangspunktet, standard akkordprogresjoner osv.). veldig safe saker som sikkert mange kan like, men er ikke med på at dette skal være så veldig originalt. noen fine partier har de jo innimellom, og instrumentalen var nok best, men er langt ifra i fyr og flamme her. terningkast meh +.
-
- Rocker
- Mood:
Jeg skjønner ikke all skepsisen. Er alt nødt til å være "originalt" for å være bra? Synes skiva er helt vanvittig stemningsfull. Det holder for min del.
Purity comes when death is all.
-
- Poser
- Mood:
Nei, men musikk bør helst ikke være KJEDELIG. Denne skiva er nettopp det. (Synes jeg, da.)Medicinmannen wrote:Er alt nødt til å være "originalt" for å være bra?
-
- Rocker
- Mood:
Det skal du selvsagt få lov til å mene, men jeg forstår det ikke. Synes den er alt annet enn kjedelig.
-
- Rocker
- Mood:
Reinkaos-vibbene er helt klart tilstede, ja. Det kan jo kanskje være noe av grunnen til at folk ikke liker den.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Har kun hørt covern og video-låta. Er langt fra blåst over ende. Prøvde meg på forrige skiva her om dagen også, og da satt den ikke som den gjorde. Mulig jeg er litt for ZZ TOP-for tida, får prøve senere. Gleder meg uansett til å se de på BTG, har enda ikke sett de live!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
-
- Rocker
- Mood:
Mitt første møte med Tribulation er dette siste albumet.. Gadd aldri sjekke ut det eldre materialet (hvrofor vet jeg ikke, skal ta opp den tråden siden, ved anledning).
Syntes det jeg hører på The Children of the Night er ganske digg..Får heldigvis ingen link til Watain.. (da det siste de har gjort er umåtelig lameass, nesten uhørbart!).
Liker at dette er slow, litt heavy-metal-ish..catchy. Dog anser jeg ikke dette som ekstrem metal..er rimelig pusete hva lyd angår. Okke som et fett album. Liker lengden og liker at det skiller seg noget ut.
Ser for meg at dette kan bli greit live.
Tommel opp fra meg..med andre ord. Typisk "vokse" album.
Syntes det jeg hører på The Children of the Night er ganske digg..Får heldigvis ingen link til Watain.. (da det siste de har gjort er umåtelig lameass, nesten uhørbart!).
Liker at dette er slow, litt heavy-metal-ish..catchy. Dog anser jeg ikke dette som ekstrem metal..er rimelig pusete hva lyd angår. Okke som et fett album. Liker lengden og liker at det skiller seg noget ut.
Ser for meg at dette kan bli greit live.
Tommel opp fra meg..med andre ord. Typisk "vokse" album.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".