Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Tribulation

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tribulation

Post by Marken »

Og mye av gitarspillet minner veldig om Sentenced, og som alle vet, Sentenced er gull.

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Asbjørn Slettemark om skiva: http://www.aftenposten.no/kultur/anmeld ... 11487.html

Det beste er kommentaren under:

Image

Stressminister
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stressminister »

De folka i kommentarfeltet må være 110% tilbakestående.

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

j****g vanskelig å bli klok på denne skiva ut fra tilbakemeldingene her i tråden, så da er det bare å krype til korset og høre'n sjøl.
Med mindre du har hørt den, Tenebres, og kan fortelle hva jeg kommer til å syns.

Nhork
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nhork »

Metalhead for life \m/

Lot meg ikke imponere noe særlig av debuten, men får vel sjekke ut denne også. I og med Slettemark liker plata, mener jeg.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

VonMünchhausen wrote:j****g vanskelig å bli klok på denne skiva ut fra tilbakemeldingene her i tråden, så da er det bare å krype til korset og høre'n sjøl.
Med mindre du har hørt den, Tenebres, og kan fortelle hva jeg kommer til å syns.
Jeg har ikke hørt den, nei. Men hvis du gjør det først og liker den kan jeg trygt skygge unna.

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Nhork wrote:Metalhead for life \m/

Lot meg ikke imponere noe særlig av debuten, men får vel sjekke ut denne også. I og med Slettemark liker plata, mener jeg.
"The Formulas Of Death" & "The Children Of The Night" er det bare å skaffe seg med det samme, ja.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

Nhork
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nhork »

Ah, fikk det for meg at Formulas... var debuten, men det var tydeligvis feil. Er kun den jeg har hørt - kult nok, men ikke så spennende.

Lugubriel
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Lugubriel »

Hørte litt overfladisk gjennom i dag. Låt greit. Veldig svensk. Tror jeg liker den forrige bedre. Det er noe bra med det bandet her, selv om jeg ikke riktig får helt taket på det.
Image

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

hmmmm... hørte igjennom hele skiva nå, den høres ut som et poppete Gehenna (de to første) med alt for snill produksjon og masse musikalske Grand Prix-triks (halvtone-akkordene rett før de går tilbake til utgangspunktet, standard akkordprogresjoner osv.). veldig safe saker som sikkert mange kan like, men er ikke med på at dette skal være så veldig originalt. noen fine partier har de jo innimellom, og instrumentalen var nok best, men er langt ifra i fyr og flamme her. terningkast meh +.

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Jeg skjønner ikke all skepsisen. Er alt nødt til å være "originalt" for å være bra? Synes skiva er helt vanvittig stemningsfull. Det holder for min del.
Purity comes when death is all.

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Mood:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

Medicinmannen wrote:Er alt nødt til å være "originalt" for å være bra?
Nei, men musikk bør helst ikke være KJEDELIG. Denne skiva er nettopp det. (Synes jeg, da.)

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Det skal du selvsagt få lov til å mene, men jeg forstår det ikke. Synes den er alt annet enn kjedelig.

Grimgor
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Grimgor »

Litt for dafft og pretensiøst. Synd de ikke spiller kjappere. Bare meg som får brutale Reinkaos-vibber forresten?

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Reinkaos-vibbene er helt klart tilstede, ja. Det kan jo kanskje være noe av grunnen til at folk ikke liker den.

Topic author
MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Har kun hørt covern og video-låta. Er langt fra blåst over ende. Prøvde meg på forrige skiva her om dagen også, og da satt den ikke som den gjorde. Mulig jeg er litt for ZZ TOP-for tida, får prøve senere. Gleder meg uansett til å se de på BTG, har enda ikke sett de live!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Mitt første møte med Tribulation er dette siste albumet.. Gadd aldri sjekke ut det eldre materialet (hvrofor vet jeg ikke, skal ta opp den tråden siden, ved anledning).
Syntes det jeg hører på The Children of the Night er ganske digg..Får heldigvis ingen link til Watain.. (da det siste de har gjort er umåtelig lameass, nesten uhørbart!).

Liker at dette er slow, litt heavy-metal-ish..catchy. Dog anser jeg ikke dette som ekstrem metal..er rimelig pusete hva lyd angår. Okke som et fett album. Liker lengden og liker at det skiller seg noget ut.

Ser for meg at dette kan bli greit live.

Tommel opp fra meg..med andre ord. Typisk "vokse" album.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Topic author
MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Lurer på hvordan plata hadde hørtes ut om de hadde hatt en vokalist med litt mer særpreg. Evt, renvokal. Må kanskje høre hele plata for å tenke i de baner..
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Herremelk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Herremelk »

Tribulation var grisebra live i London i helgen. Selv om jeg nesten hater de nye låtene, funka det ålreit live med litt attityd på seg. Dritbra liveband, esse.

Locked Previous topicNext topic