DIO
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
DIO
I går var det fem år siden the king of rock and roll døde. Den musikalske arven etter han er rik og mangfoldig, og i tillegg savner jeg de annerledes intervjuene til en klok, lavmælt og velformulert mann. Det er et stykke mellom dem i showbusiness, der mye av spillet handler om billig oppmerksomhet. Ronnie James Dio utstrålte kvalitet.
Siden denne legendariske musikeren ikke har en egen tråd fra før, så markerer vi anledningen med en poll inkludert alle studioalbumene fra og med Elf-perioden.
Siden denne legendariske musikeren ikke har en egen tråd fra før, så markerer vi anledningen med en poll inkludert alle studioalbumene fra og med Elf-perioden.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
Topic author - Poser
- Mood:
Jeg har gjort rom for tre stemmer til hver...
-
Topic author - Poser
- Mood:
Heldigvis sier det mye om hvor mye snop Dio har på CV'en.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Jeg har gitt stemmene til "Heaven and Hell", "Holy Diver" og "The Last in Line, men nå sitter jeg og hører på "The Devil You Know", og den er ikke langt unna å slå seg inn på pallen.
De platene på lista jeg mangler er de to siste Elf-platene, og da benytter jeg anledningen til å tette hullene.
De platene på lista jeg mangler er de to siste Elf-platene, og da benytter jeg anledningen til å tette hullene.
"Heaven And Hell", "Holy Diver" og "The Last In Line", men det er egentlig mange flere som burde fått en stemme fra meg.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
Ikke hørt alt som er listet opp over, men både Mob Rules og Heaven and Hell er noen av de aller første metal-albumene jeg hørte, og holdes fortsatt veldig høyt. Både av nostalgiske årsaker og at de rett og slett fenger no j****g.
Skipper, believe it or not, there's a little Kong!
Valgte Rising på grunn av tidenes beste sang (ev. tidenes beste tospann i Stargazer og Light in the Black); Holy Diver for alle gangene jeg så Rainbow in the Dark-videoen jeg hadde lasta ned fra Kaaza da dét var gjeldende p2p-program; og Strange Highways fordi den er så j***a fantastisk.
Litt på sida, men jeg synes ikke noen av Rainbows studioalbum når opp til live-utgivelsene. Utenomjordisk liveband.
Litt på sida, men jeg synes ikke noen av Rainbows studioalbum når opp til live-utgivelsene. Utenomjordisk liveband.
-
- Poser
- Mood:
Gjør det hele demokratisk, på tross av at jeg ignorerer Elf.... so in no particular order:
Rising
Heaven and Hell
Sacred Heart (dønn undervurdert skive!)
Rising
Heaven and Hell
Sacred Heart (dønn undervurdert skive!)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Poser
- Mood:
Rising og Heaven & Hell er bankers. Rising er en av tidenes skiver og H&H er den beste 7. beste plata til verdens beste band. Selv om det går et klasseskille mellom Sabotage og resten av Sabbath så er H&H og Mob Rules veldig gode.
Klarte ikke velge mellom Ritchie Blackmore's Rainbow, Long Live Rock'n Roll og Mob Rules, så slang en sympatistemme i retning The Last In Line som er den klart beste skiva under Dio-navnet.
Enormt fet vokalist! Tidligere likte jeg best når han sang rent og kraftig som i Rainbow og første Sabbath-eraen, og var ikke så glad i den "sinte" stemmen som han brukte mer solo og på de siste Sabbath-greiene. Men dette har vokst på meg med tiden og i dag setter jeg veldig pris på deliveryen hans på Dehumanizer, Dio years-låtene til Sabbath og The Devil You Know. Hang sang tøft solo også, for all del, men der ble musikken dessverre ganske kjedelig etter 80-tallet.
Klarte ikke velge mellom Ritchie Blackmore's Rainbow, Long Live Rock'n Roll og Mob Rules, så slang en sympatistemme i retning The Last In Line som er den klart beste skiva under Dio-navnet.
Enormt fet vokalist! Tidligere likte jeg best når han sang rent og kraftig som i Rainbow og første Sabbath-eraen, og var ikke så glad i den "sinte" stemmen som han brukte mer solo og på de siste Sabbath-greiene. Men dette har vokst på meg med tiden og i dag setter jeg veldig pris på deliveryen hans på Dehumanizer, Dio years-låtene til Sabbath og The Devil You Know. Hang sang tøft solo også, for all del, men der ble musikken dessverre ganske kjedelig etter 80-tallet.
ROCK!