Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

AKITSA

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
Foss
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

AKITSA

Post by Foss »

Image

Det nærmer seg slipp av ny plate, Grands Tyrans. Synes det låter lovende, har alltid likt de seige låtene. I tillegg til en smakebit her har bandet lagt ut mesteparten av diskografien på bandcamp. Veldig bra band i mine ører, skranglete og stygt som f**n på akkurat riktig måte.

http://akitsa.bandcamp.com/track/grands-tyrans

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Enig, ser frem til dette! Merkelig lite oppslutning rundt bandet, igrunn. Soleil Noir!!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Har hørt minimalt av dette bandet, men den låta Terror spilte på Gorilla fra splitten med Thesyre var veldig fet. Får vel sjekke det ut nærmere.
Purity comes when death is all.

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Mood:

Post by Goatblessed necropenis »

Liker godt Akitsa jeg, "La grande infamie" synes jeg er spesielt fet. Ikke noe jeg hører på ukentlig dog, en stund siden jeg spant skive av de sist.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

collabspliten med the syre er favoritten her i gåden.
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Tidlig 2000 ringte!

Neida, godkjent band. Men det stopper der, aldri vært noe fryktelig imponert.

Topic author
Foss
Poser
Poser
Mood:

Post by Foss »

Mest hørt her er vel Le Grand..og splitten med Prurient, var der jeg oppdaga bandet. Den splitten er bra den, begge band.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Nydelig band. Sykt bra den konserten i Finland. Trodde aldri det skulle bli like fett som på LP. Så feil kan man ta.. Det meste er fett, selv første skiva, som i hovedsak er nærmere noise...
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

snøskred
Belieber
Belieber
Mood:

Post by snøskred »

Friskt orkester som rett og slett er anleis enn det meste anna eg høyrer på innan sjangeren. Likar attituden og stemmer i med Morkenstubbe at konserten i Finland var bra. Likar kanskje den meir punk-skranglete Akitsa betre det seige. Får litt Faustcoven og Countess-vibbar av denne låta (dog ikkje vokalen).

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Ny split 7" ute... Me Ne Frego. På vei i posten, blir digg å høre...
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Tour de Garde som gir ut skiva?

Image

(Trenger Soleil Noir pic. LP!! Har klart å få ripe/hakk i den jeg har.. Noen som selger billig?)
Image

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Tror ikke jeg har sett den gaa saerlig dyrt, iallefall! Sjekk Discogs?
Image

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

MARDVK wrote:Tror ikke jeg har sett den gaa saerlig dyrt, iallefall! Sjekk Discogs?
Du har rett, ikke gæli priser. Flott for meg! ENN å betale dyrt for en så fet plate.

:jive:
Image

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Akitsa skulle egentlig ogsaa spille paa NBM men jeg hadde ikke plass. :((((((
Image

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Hva med å foreslå en utenom NBM konsert dagen før/helgen før, med dertilhørende oppvarmingsband.. heh.. :D

(Sjuko line up på NBM!!)
Image

Topic author
Foss
Poser
Poser
Mood:

Post by Foss »

Tror ikke TdG skulle gi ut, pleier vel ikke å gi dem ut sjøl. Får se, blir stas.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Image

Gleder meg sykt til nytt album, og få oppleve dem live igjen ved en anledning...

With a vinyl release penciled in for August 2015, Akitsa is no joke, and the new album promises to thrill:

"Five years in the making, Montreal's Akitsa delivers their fifth album of spirited and inevitable black metal fatalism. A respected and passionate disciple of the black metal underground from its earliest days, Akitsa's Outre-Tombe has remained true to the spirit of the genre, while carving out a personal space within it. Akitsa was founded in an environment of isolation.
A pre-Akitsa Outre-Tombe gained experience from early maneuvers out of the DIY cassette culture of the early 90's experimental mail circuit, and he eventually transmuted this abstraction and freedom back into misanthropic black metal -- and Akitsa was born.
This passionate yet primitive North American black metal pioneer came into existence regardless of any local indifference to the need for it. Fusing a love for industrial noise, punk, and creepy synth soundscapes with pure raw black metal, Grands tyrans is the most challenging, powerful, and fully realized synthesis of these various strands to date.
While sonically Akitsa has matured into a perfect amalgamation of extreme music (metal, punk, experimental), Outre-Tombe's voice has the rude and fearless energy of youth expanding upon the diversity of emotions that black metal festers in the complex mixture of violence and introspection.
Grands tyrans masterfully strikes with urgent immediacy like the falcon springing through frost covered branches commencing the hunt.

- forcedexposure.com. -
Image

William Gull
Belieber
Belieber
Mood:

Post by William Gull »

j****g klar for dette!

Topic author
Foss
Poser