Warner Norway som la det ut. Burde jo være en sikker kilde, men de måtte fjerne den ganske kjapt ja.MikkelRev wrote:$72 nå.Knokkel wrote:$14 for 3LP pre-order på Amazon. Er vel ganske rimelig pris? http://www.amazon.com/The-Book-Of-Souls ... _15_text_y
Billigere på eBay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... k+of+souls
Tror jeg går for hard book-utgaven. Et album delt opp på 6 sider er kjipe greier. Likte lydklippet over. At Speed of Light er første singelen er vel et ubekreftet rykte?
Iron Maiden - The Book of Souls
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Iron Maiden - The Book of Souls
The Red and The Black er verdt hele skiva aleine. Inni heiteste for ei sjukt bra låt.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Inntrykket etter å ha hørt plata 2 ganger er at disk 2 er bedre enn disk 1. De tre siste låtene på skiva er veldig bra , og en låt som "Death or Glory" fungerer også bra. Det som ikke fungerer er Harris låta "The Red and The Black". Det såkalte "refrenget" er helt fyktelig , og resten av låta lider veldig under dette. En av Maidens flaueste låter noensinne i mine ører.
Så forskjellig kan altså meninger om musikk være. Har en følelse av at nevnte låt kommer til å bli skivas mest omdiskuterte , da jeg leser at flere på nett misliker denne låta voldsomt.Udunpute wrote:The Red and The Black er verdt hele skiva aleine. Inni heiteste for ei sjukt bra låt.
-
- Belieber
- Mood:
Jeg er heller ikke så begeistret for The Red and the Black. Sliter med å få taket på den. Blir liksom litt sidrompa i lengden.
Favorittene så lang er det fantastiske åpningsporet If Eternity Should Fail, Book of Souls, Death or Glory, og Empire of the Clouds.
Er veldig fornøyd med plata. Mye bedre en The Final Frontier.
Favorittene så lang er det fantastiske åpningsporet If Eternity Should Fail, Book of Souls, Death or Glory, og Empire of the Clouds.
Er veldig fornøyd med plata. Mye bedre en The Final Frontier.
Haha, oi. Trodde det kom til å være den ene låta alle var enige om. Artig. Etter en runde er den langt, langt bedre enn TFF. Mer enn det vil jeg ikke konkludere med.
Jo, jeg kan forresten konkludere med at Tears of A Clown er den svakeste låta.
Jo, jeg kan forresten konkludere med at Tears of A Clown er den svakeste låta.
Kan umulig være en fordel at man hører Lawnmower Deth i en Maidenlåt(who,oooo,a), byttet til Steve'n'Seagulls sin cover av the Trooper etter drøyt 3 min.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood
A bottle of wine and a bucket of blood
Har dristet meg til å høre "If Eternity Should Fail". Dette må være den beste Iron Maiden jeg har hørt siden...tja. Den kunne gjerne gått litt fortere, men for å være Old Maiden er det en av de beste låtene og absolutt mye bedre enn "Speed of Light".
Mangler fortsatt energien og drivet fra gamle dager men det skal jeg kanskje ikke forvente. Det er i hvert fall en god komposisjon.
Mangler fortsatt energien og drivet fra gamle dager men det skal jeg kanskje ikke forvente. Det er i hvert fall en god komposisjon.
-
- Poser
- Mood:
"If Eternity Should Fail" er en instant classic.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
- Poser
- Mood:
"Speed of Light" har også vokst seg til å bli en god rocker.
Har hørt skiva en gang og mitt inntrykk er at den første CDen er bedre enn den andre. De lange låtene på den første er best, mens Bruce sitt 18 minutter lange epos må nok få en del runder til før den sitter. Uansett et veldig godt førsteinntrykk for hele greia.
Uansett kommer jeg til å angripe dette prosjektet her en CD om gangen. Jeg elsker Maiden like mye som enhver oppegående person, men 93 minutter blir rett og slett for mye. Den første CDen er 49 minutter og det er perfekt lengde for ei Maiden-skive.
Uansett kommer jeg til å angripe dette prosjektet her en CD om gangen. Jeg elsker Maiden like mye som enhver oppegående person, men 93 minutter blir rett og slett for mye. Den første CDen er 49 minutter og det er perfekt lengde for ei Maiden-skive.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
Har hørt skiva tre ganger, og det er j****g mye bra. De kunne fint kutta den ned til ei j****g lang skive, men det er forsåvidt fint å kunne ta en naturlig pause etter 49 minuter også.
Off topic: Mon tro hva dere Iron Maiden-fans synes om Dødsengels "Imperator" som bare varer i 150 minutter?
On topic: fin anmeldelse i nye Norway Rock. Men, jeg mener da at albumet ble spilt inn før Bruce fikk kreftbehandling? Det gjelder også vokalen hans... Eller mener jeg da feil?
On topic: fin anmeldelse i nye Norway Rock. Men, jeg mener da at albumet ble spilt inn før Bruce fikk kreftbehandling? Det gjelder også vokalen hans... Eller mener jeg da feil?
-
- Poser
- Mood:
Det mest positive jeg kan si så langt er at jeg ikke kjeder meg underveis i et 92 minutter langt album. Femte gjennomhøring nå.