Selv om jeg ikke synes nyere maiden er dårlig så går det ikke an å være uenig her.Marken wrote:Savner så j****g drivet fra gamledager
Iron Maiden - The Book of Souls
Re: Iron Maiden - The Book of Souls
Knugende knyttnever av negativ energi
Etter The Final Frontier og Speed of Light var jeg innstilt på å mislike denne skiva. De tre siste låtene blir for seige for min del, men de øvrige låtene er utrolig sterke. Trenger nok mange runder før jeg kan rangere denne i forhold til favorittskivene, men det er liten tvil om at dette er det beste og mest interessante denne lineupen har levert. d***n steike.
Den tredje siste låten er ikke seig, mer en rocker. The man of sorrows har vokst mye hos meg.Baron wrote:Etter The Final Frontier og Speed of Light var jeg innstilt på å mislike denne skiva. De tre siste låtene blir for seige for min del, men de øvrige låtene er utrolig sterke. Trenger nok mange runder før jeg kan rangere denne i forhold til favorittskivene, men det er liten tvil om at dette er det beste og mest interessante denne lineupen har levert. d***n steike.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Facerape?BUB wrote:Fornøyd fyr, gir plata 100/100, og kårer den til bandets nest beste, kun overfått av Seventh son.
https://www.youtube.com/watch?v=9HirfBCYi0o
SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Vanskelig å rangere når plata er så fersk, men jeg er enig i mye av anmeldelsen.yngve wrote:Facerape?BUB wrote:Fornøyd fyr, gir plata 100/100, og kårer den til bandets nest beste, kun overfått av Seventh son.
https://www.youtube.com/watch?v=9HirfBCYi0o

Veldig mye er feil med TFF i Maidensammenheng, og den er helt der nede i bunnoteringsgjørma i osteboka.Vorax wrote:Skjønner ikke hva de tenkte med når de gikk god for det coveret. Dance of death er verre, men der ser i hvert fall Eddie ut som Eddie.Ljosåk wrote:"Speed of light" er spesielt ille ja. TFF ga jeg få runder, hoved(u)saklig pga irriterende cover.Vorax wrote:Enig i det og iom at det var første lytt så var jeg meget skeptisk, men jeg syns han klarer seg svært bra på skiva. Han sliter langt mer på The final frontier.Gorgar wrote:Den eneste gangen vokalen hans kommer i nærheten av å plage meg er i Speed Of Light.
"Shadows in the STAAAAAAAAAAAARS"
Den nye, derimot, er det bare å ta av seg hatten for. For dem som bruker hatt, vel og merke. Selv bruker jeg ikke hatt. Bandet har ikke mindre enn tre episke sluggerepos her; The Red and the Black, tittelsporet og selvfølgelig avslutningslåta. Disse tre alene kunne strengt tatt forsvart fullengderprisen alene, både i kvalitet og lengde. Helt rått! Litt ujevnt med de andre lillebrorslåtene, men ingen som er av typen skamfull havari. Og Eddie indeed looks smashing, selv om det mangler litt Cannibal Ferox-bakgrunnsdetaljer her og der! Så da kan man heve trofèet!!!
Man skal være forsiktig med å tilegne seg kreditering av en suksessformel, men i denne sammenheng gjør jeg det. Uten min eksistens kunne platens utfall blitt av en ganske mer bedrøvelig karakter. Ingen kan uansett med sikkerhet si at det motsatte er tilfellet, så i dag koser jeg meg litt ekstra som en celebrering av vår suksess; Pilsen flyter nu som sjøslag i buken, snussaften renner motbydelig ut fra dirrende munnviker, og musikken traller som fine triller i min ørevoks av pølsedød. Terningkast 235+ av 252 mulige

Fy f**n for et album! Jeg spilt det ved hver eneste anledning siden onsdag og det blir bare bedre å bedre. Det er så mange deilige detaljer og musikalske krumspring at jeg bare sitter å gliser. Lyden er perfekt og luftig med hodetelefoner og alle detaljer kommer godt frem. When the river runs deep og Shadows of the valley er ikke like perfekte som resten, men det mangler ikke mye. Jeg syns til og med Speed of light gjør seg greit. Ellers er det en perfekt miks mellom lange episke låter og kjappere rockere. Det mest imponerende er hvor friskt og sultent bandet låter. Hvem hadde trodd det i 2015? Dette er en solid 9/10, kanskje til og med 9,5/10 setter BNW nesten like høyt som det beste fra åttitallet, men The Book of souls er betydlig bedre. Det er sykt å si det, men albumet kan meget vel matche 7th son som ligger som det femte beste Maiden albumet i min bok.
Enig med Antonzen angående lyden.
Og dessverre finner jeg ingen låter som grenser til terningkast 5. Tittellåta er muligens best, der er det til og med et parti hvor det guffes på litt. Jeg har rett og slett vanskelig for å skjønne at folk synes dette låter som et friskt og sultent band, men det er nå bare meg da.
Sånn, inn i hylla med deg...
Og dessverre finner jeg ingen låter som grenser til terningkast 5. Tittellåta er muligens best, der er det til og med et parti hvor det guffes på litt. Jeg har rett og slett vanskelig for å skjønne at folk synes dette låter som et friskt og sultent band, men det er nå bare meg da.
Sånn, inn i hylla med deg...
Det hjelper med hodetelefoner. Jeg har ingen problemer med den.Antonzen wrote:Men lyden er jo ikke vannvittig bra, ganske innestengt og fremfor alt nesten ingen dynamikk. Ganske livløs produksjon.
Musikken er bra, det kan jeg være enig i.
-
- Poser
- Mood:
- Been thanked: 0
"Speed of Light" er rett og slett en meget bra låt.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
- Poser
- Mood:
Jeg likte A Matter of Life and Death veldig godt, og The Final Frontier sånn tålelig bra, så jeg får ikke helt den "OMFG beste på evigheter"-følelsen som jeg ser at en del andre har. Det låter som nyere Maiden. Bra nyere Maiden vel og merke, og når jeg atpåtil velger å høre den som to album så er ikke spilletiden et stort problem heller. Empire of the Clouds er ren storhet og jeg mener jeg likte tittelsporet godt. Ellers må det høres mer.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
Ikkje rart speletida er kort når du tydelegvis gløymer å skifte disk. HEHEHEHEHE.Vorax wrote:Jeg spiller igjennom hele skiva i ett og trykker på play igjen så snart den er ferdig. Spilletiden er ikke for lang.

Signatur
Hihi.. Jeg har cd boksen, men bruker også spotify og der kan man jo spille gjennom altGullbrød wrote:Ikkje rart speletida er kort når du tydelegvis gløymer å skifte disk. HEHEHEHEHE.Vorax wrote:Jeg spiller igjennom hele skiva i ett og trykker på play igjen så snart den er ferdig. Spilletiden er ikke for lang.

Helt enig, og det er en ganske stor prestasjon. Jeg sa tidligere at jeg kom til å ta for meg ei skive om gangen, men det ble bare helt i førsten. Jeg har hørt skiver på under en time som føles lengre enn denne.Vorax wrote:Spilletiden er ikke for lang.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Rocker
- Mood: