Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Satyricon "Mother North"

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Er "Mother North" den mest berømte black metal sangen gjennom alle tider?

Nei
37
79%
Ja
10
21%
 
Total votes: 47

notafan
Belieber
Belieber
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2013, 21:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Satyricon "Mother North"

Post by notafan »

Bra motsats til dørgende kjedelig østeuropeisk "black" metal.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Image
Purity comes when death is all.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Kul debatt, ikke glem tråden; "Hvem er flinkest til å være flink til å spille på en bra spilt fullender av et kult Black Metal band fra norge", lmao.

Nei, tilbake til "Hvilken sang er dette"-tråden. Kom bli med!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Reknar med Kveldulv er med på dette. Eg er så j****g klar for ein heilaften med splinten i jehovas øye! Lett.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Samme her, kan fort bli Oslo-tur av dette.

User avatar

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Ljosåk wrote: Rebel.. er det kjipeste norsk black metal har fostra.
Mvh Fasit.
Det der var bare.... uendelig trist å lese. Personlig krenka! :cry:
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »


"Next year it's 20 years since SATYRICON made its live debut as a band, and 20 years since we released 'Nemesis Divina'," Satyr states.
Vil det si at man en aprilkveld i 96 overvar Darkthrones siste og Satyricons første ordentlige konsert på en og samme kveld?
Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Lang trang gang wrote:
Ljosåk wrote: Rebel.. er det kjipeste norsk black metal har fostra.
Mvh Fasit.
Det der var bare.... uendelig trist å lese. Personlig krenka! :cry:
Meget bra skive, minst like bra som Nemesis Divina.

User avatar

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Kjellvete wrote:

"Next year it's 20 years since SATYRICON made its live debut as a band, and 20 years since we released 'Nemesis Divina'," Satyr states.
Vil det si at man en aprilkveld i 96 overvar Darkthrones siste og Satyricons første ordentlige konsert på en og samme kveld?
Nja, Satyricon spilte på OM i Rock i 1991 (og vant, eller kom i det minste brukbart høyt opp) med originalbesetningen (Czral Exhurtum - tr, Håvard Lemarchand - gtr, Vegard Wargod - bs, Satyr - voc). Om Eczema-navnet fortsatt var i bruk, eller om de hadde begynt å kalle seg for Satyricon husker jeg ikke i farta. Jeg er 90% sikker på at de på det tidspunktet hadde beveget seg i Black Metal-retning og spilte som Satyricon.
Jeg er litt usikker på om de gjorde noen gigs med Frost før den Darkthrone/Satyricon/Dissection konserten du tenker på. Uansett, den var - om ikke den første - i det minste én av de tidligste med Frost, og ganske sikkert den første på et såpass stort og respektabelt sted som Rockefeller.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Lang trang gang wrote:
Kjellvete wrote:

"Next year it's 20 years since SATYRICON made its live debut as a band, and 20 years since we released 'Nemesis Divina'," Satyr states.
Vil det si at man en aprilkveld i 96 overvar Darkthrones siste og Satyricons første ordentlige konsert på en og samme kveld?
Nja, Satyricon spilte på OM i Rock i 1991 (og vant, eller kom i det minste brukbart høyt opp) med originalbesetningen (Czral Exhurtum - tr, Håvard Lemarchand - gtr, Vegard Wargod - bs, Satyr - voc). Om Eczema-navnet fortsatt var i bruk, eller om de hadde begynt å kalle seg for Satyricon husker jeg ikke i farta. Jeg er 90% sikker på at de på det tidspunktet hadde beveget seg i Black Metal-retning og spilte som Satyricon.
Jeg er litt usikker på om de gjorde noen gigs med Frost før den Darkthrone/Satyricon/Dissection konserten du tenker på. Uansett, den var - om ikke den første - i det minste én av de tidligste med Frost, og ganske sikkert den første på et såpass stort og respektabelt sted som Rockefeller.
Mener på at de vant OM i Rock ja. Var vel noen som postet avisutklippet fra det i memorabilia-tråden for en tid siden. Finner det ikke igjen nå. Vet jo at de hadde litt sporadiske opptredener på fritidsklubber og sånt i sin spede start under Eczema-navnet men siden Satyr selv sier at de debuterte live i 96 så er det kanskje nevnte gig på Rockefeller han sikter til som debut for Satyricon. Det kan jo såklart hende han pynter litt på historien for å gjøre debuten flottere enn den var men jeg finner i alle fall ingen tidligere konserter på setlist.fm selv om det er langt fra noen pålitelig fasit.
Knugende knyttnever av negativ energi


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Rintrah wrote:Reknar med Kveldulv er med på dette. Eg er så j****g klar for ein heilaften med splinten i jehovas øye! Lett.
Sunget på ekte mannevis!
Min signatur er elendig.

User avatar

Durloth
Belieber
Belieber
Posts: 57
Joined: 23 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Durloth »

Bryr meg lite om Nemesis Divina, men må nesten ta turen, bare i tilfelle de slår til med et par Darkthronelåter som på Wacken.
Knivlaus mann e` livlaus mann!

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Wongraven har fått påvist svulst på hjernen.

http://www.blabbermouth.net/news/satyri ... ain-tumor/
Vocalist Sigurd "Satyr" Wongraven of Norwegian black metallers SATYRICON has been diagnosed with a brain tumor.

Satyr revealed the news via his Instagram account, where he wrote: "I got extremely sick eight days ago and was rushed to hospital. Scans have shown that there is a blind passenger in my head. Most likely it is benign. I can live with it as long as it does not grow bigger. Removing it is extremely complicated and should only be done if it grows into a size where it is a matter of life and death."

He continued: "We all get our set of cards and this happened to be one of mine. There are so many people who have to deal with much worse things than I do, so I do not feel sorry for myself. I have a great family, lots of friends, SATYRICON, Wongraven Wines and many people who support my endeavours all over the world.

"I will spend the next two weeks trying to get my strength back, then try to starting writing on the new Satyricon again and pick up where I left on all my wine projects."

Virker som han tar det med fatning.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Håper han får ut hatet med Nemesis Divina live konserten.. BEST DET!
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Som en bitter kreft!

Locked Previous topicNext topic