Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Cradle Of Filth

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste fra CoF?

The Principle of Evil Made Flesh
8
23%
Dusk and Her Embrace
5
14%
Cruelty and the Beast
9
26%
Midian
8
23%
Damnation and a Day
4
11%
Nymphetamine
0
No votes
Thornography
1
3%
Godspeed on the Devil's Thunder
0
No votes
Darkly, Darkly, Venus Aversa
0
No votes
The Manticore and Others Horrors
0
No votes
 
Total votes: 35
User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cradle Of Filth

Post by Kjellvete »

Marken wrote:Kun spilt den to runder, men dette er garantert bandets beste.
Begynner Ä lure pÄ om det er den beste siden Cruelty And The Beast i det minste. Solid plate!
Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Bra skive, men jeg skjĂžnner ĂŠrlig talt ikke hypen. Cof har stort sett altid levert varene og skiver som Godspeed on the devils Thunder og sĂŠrlig Darkly darkly venus aversa er da minst like bra som denne.

User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

Damnation and a day funker for meg. Midian har ogsÄ noen godlÄter...
Image

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Nyskiva dumpa ned i postkassa i dag, og det fÞrste som slo meg var at coveret kom i en egen sensurert versjon i tillegg. Bookleten har coveret i originalversjon uten logo og tittel. Er alle versjoner av skiva sÄnn? Det er jo klart, sÄnt utyske som pupper mÄ jo verden skÄnes for.
Ellers befriende Ä bla i en forseggjort booklet der det visuelle virkelig er vektlagt. Dette har jo bandet lang tradisjon for, og er dermed lite overraskende, men man merker jo at det stadig blir lengre mellom skiver der sÄnt vektlegges. Dessverre.
Musikken har jeg enda ikke hĂžrt...

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Invictus wrote:Nyskiva dumpa ned i postkassa i dag, og det fÞrste som slo meg var at coveret kom i en egen sensurert versjon i tillegg. Bookleten har coveret i originalversjon uten logo og tittel. Er alle versjoner av skiva sÄnn? Det er jo klart, sÄnt utyske som pupper mÄ jo verden skÄnes for.
Ellers befriende Ä bla i en forseggjort booklet der det visuelle virkelig er vektlagt. Dette har jo bandet lang tradisjon for, og er dermed lite overraskende, men man merker jo at det stadig blir lengre mellom skiver der sÄnt vektlegges. Dessverre.
Musikken har jeg enda ikke hĂžrt...
Ingen sensur hos meg. Bestilte fra cdon. Terningkast 5 til artwork og 4 til musikken.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hammer Of The Witches har vokst noe voldsomt for hver gang jeg har spilt den. Solid femmerskive nÄ.
Image


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Gleder meg til 95-versjonen av Dusk... kommer. Blir fett.

User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by herr_ost »

Affen wrote:Hammer Of The Witches har vokst noe voldsomt for hver gang jeg har spilt den. Solid femmerskive nÄ.
Enig, jeg har lite eller ingenting Ä trekke pÄ. Dette er rett og slett Cradle slik jeg Þnsker dem. Trampeklapp for en vel gjennomfÞrt kanonplate, bonusspor inkludert.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

-the never-before-released version of 'Dusk.. And Her Embrace' subtitled 'The Original Sin'(1995) is out in July via Cacophonous Records


Fett! Gleder meg vilt mye til den her.

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Kan fort bli interessant, selv om MFN-versjonen er upÄklagelig.
Vi dĂžde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Noen som kan forklare meg hva som skiller denne versjonen fra den som ble utgitt back in the days? Dusk... er sannelig en elskverdig plate. Ser bandet vurderer Ä kjÞre en Dusk-turné der de spiller plata i sin helhet. Det kunne jeg godt tenke meg Ä se, selv om de ser ut som noen nisser pÄ scenen.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

"We’ll be releasing the version of “Dusk And Her Embrace” that nobody has ever heard before. We recorded the album in 1995 and then the band split in two half. Three members went to form The Blood Divine leading myself, Nicholas Barker and Robin Graves to take our record company at the time, which was Cacophonous Records, to the court. We came to an agreement where we gave them the “Vempire” album and they gave us back “Dusk And Her Embrace”. We then went to Music For Nations and re-recorded the album. There was solely a different track. We wrote “Malice Through The Looking Glass” while the previous version had “Nocturnal Supremacy” instead. So nobody has ever heard the original recording from 1995. It’s a completely different album, it sounds very different. I found out a couple weeks ago that Cacophonous Records has started back up again; they rang me and said look: “We’d like to release this version for the 20th anniversary, are u with us?” And I said “Yes, definitely”. I’m so excited."


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Det er definitivt interessant, men jeg tviler pÄ at den er bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Det skal jo mye til for og overgÄ mesterverket som er Dusk and Her Embrace, men jeg synes det her er helt kanon, jeg, i og med at det er snakk om et album som ble spilt inn i 1995, og ikke noen nyinnspilling ala Battle Hymns MMXI og StormblÄst MMV. Forventer egentlig at det hele lÄter litt rÄere, mer ekstremt og langt mindre gotisk.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

sumostig wrote:Det skal jo mye til for og overgÄ mesterverket som er Dusk and Her Embrace, men jeg synes det her er helt kanon, jeg, i og med at det er snakk om et album som ble spilt inn i 1995, og ikke noen nyinnspilling ala Battle Hymns MMXI og StormblÄst MMV. Forventer egentlig at det hele lÄter litt rÄere, mer ekstremt og langt mindre gotisk.
Helt enig og iom at det skal vÊre snakk om et ferdig produkt og ikke noe jalla demo eller pre-prod opptak sÄ kan det jo bli veldig bra.

Nyinnspillinger er og blir ubrukelig.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Beste COF-eraen det der, sÄ den mÄ faktisk hÞres gjennom en gang, om ikke annet for gamledagers skyld. Om det finnes noe annet uutgitt fra den tiden sÄ hadde det vÊrt fett om det ogsÄ kom med som bonus eller noe.
ROCK!

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Finally, the wait is over! The release date for "Dusk and Her Embrace - The Original Sin" is at last announced, feast your eyes upon the video for details.

Image

------
8. Juli der altsÄ.
Hadde hÄpet coverarten skulle vÊre noe i samme stil som originalen. Har lite sans for disse nymotens CoF-coverne. Men gleder mÊ lÊll.
Vi dĂžde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Det lÄter riktig sÄ snasent!


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Wraith wrote: Hadde hÄpet coverarten skulle vÊre noe i samme stil som originalen. Har lite sans for disse nymotens CoF-coverne. Men gleder mÊ lÊll.
Ja, det der er sÄ standard CoF som du fÄr det.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Forrige cover var glimrende, men det her sÄ j****g ut. Synd f gÄr for noe sÄ grusomt moderne og ekkelt. Men det her blir sykt bra, det.

Locked Previous topicNext topic