Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Septic Flesh Septicflesh

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Septic Flesh skive?

Temple of the lost race MLP
1
9%
Mystic Places of Dawn
3
27%
Esoptron
1
9%
Ophidian Wheel
1
9%
A fallen Temple
0
No votes
Revelution DNA
0
No votes
Sumerian Daemons
2
18%
Communion
2
18%
The Great Mass
1
9%
Titan
0
No votes
 
Total votes: 11
User avatar

Topic author
Morten.
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Septic Flesh Septicflesh

Post by Morten. »

Hva synes folk om dette bandet? Jeg antar att det er ett band som mange kanskje synes har utviklet seg i feil retning. Og blitt altfor symfonisk. Jeg personlig har ikke sjekket ut noe etter communion, men har de to siste pÄ vei nÄ. Hatt en liten pause pÄ noen Är fra bandet, men kan ikke skjÞnne hvorfor, det er jo j****g mye fett i back-katalogen. Spesielt Mystic Places of dawn, og Temple of the Lost race synes jeg er utrolig fete utgivelser. FÞrstnevnte tror jeg glatt er favorittskiva.
Sumerian Daemons er og blant favorittene, men den har jeg hÞrt litt i hjel. Det er en sabla bra skive, men ogsÄ en skive det gÄr an Ä bli lei. Det blir jeg aldri av Mystic Places.
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=AJ_gCqbvzmo[/BBvideo]


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Jeg synes bandet var bra til og med A Fallen Temple, og Temple of the Lost Race og Mystic Places of Dawn er seksere i tillegg. Mongoloid fete skiver. Fra og med Revolution DNA har bandet vĂŠrt helrĂŠva, dog.

User avatar

Selsto
Belieber
Belieber
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Selsto »

Eneste skiva jeg ikke er glad er Revolution DNA. Utrolig fet stemning pÄ de gamle skivene!

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Liker det meste, bÄde gammelt og nytt. Synes til og med "Revolution DNA" er kanon til tross for den tidvis teite vokalen. Er noen fete melodilinjer pÄ platen.

Gav min stemme til "Esoptron". Herlig stemning og tidenes sureste renvokal!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Har kun hÞrt de to siste, og liker godt begge to. Skal sjekke ut litt eldre greier ogsÄ, med tid og stunder.
Vi dĂžde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

HÞrt gjennom bÄde "Esoptron" og "Mystic places..." i dag. Jeg tok nok feil i mitt overnevnte valg av plate. Sistnevnte er klart best!

KjÞrte ogsÄ gjennom "Titan" da det slo meg at jeg ikke hadde hÞrt den fÞr. Plate pÄ det jevne fra Septicflesh og dermed ganske sÄ bra relativt sett.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Liker i grunn bandet, men det blir aldri til at jeg setter det pÄ. Og jeg liker egentlig de skivene jeg har sÄpass godt at jeg egentlig burde sette de pÄ oftere.

User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by herr_ost »

Feteste gjengen! Fullstendig kompromisslÞse, og kvalitet i alle ledd. Men navnebytte og logoskifte kunne de spart seg. Sumerian er fremdeles favorittskiva, med Titan og The Great Mass like bak. Skal vel godt gjÞres Ä fÄ en fetere deathvokal enn Seth, en av de sterkeste i bransjen, etter mitt syn. Eller hÞr.

User avatar

Favn
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 07 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Favn »

Meget bra band!
I utgangspunktet liker jeg ikke altfor symfoniske band,men i Septics tilfelle funker det som bare det.

User avatar

Topic author
Morten.
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morten. »

Har fÄtt de to siste skivene i posten etter denne trÄden ble startet, og de er virkelig ikke i nÊrheten av sÄ fete som de tidligere sakene. IMO

User avatar

Gorger
Belieber
Belieber
Posts: 128
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Gorger »

Oppdaget ikke bandet fÞr Sumerian Daemons kom ut. Har hÞrt pÄ de tidlige skivene, men ikke nok i forhold til kvaliteten.
Bandets utvikling plager meg overhode ikke, da jeg digger storslÄtt hÞykvalitets symfonisk ekstremmetall.
Communion er nok min favoritt. Den er svÊrt behagelig og velkomponert. Melodiene, stemningen, variasjonen, lÄtstrukturen, helheten... Det oser prima kvalitetsmusikk i sÊrklasse.
Jeg fÄr si som herr_ost. Bandet har...
...kvalitet i alle ledd.
(Er forĂžvrig enig i at navnebytte var unĂždvendig. Et logoskifte plager meg ikke like mye).

Revolution DNA har jeg hÞrt fint lite pÄ, men det jeg har hÞrt virker bÄde variert spennende (uten at jeg kan si det for sikkert), sÄ det er interresant Ä hÞre andres formening om denne. Jeg har et vagt inntrykk av at den skiller seg litt ut i SF-sammenheng. Kan det stemme?
Image
La den som har forstand regne dyrets tall ut, for det er ett menneskes tall, og tallet er 3.1415926535897932384626...

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Jeg synes Revolution DNA er svÊrt bra. Platen er litt typisk for tidsÄnden som rÄdet da platen kom ut og jeg kan forstÄ de som opplever vokalen som gnÄlete. For min del fungerer den imidlertid utmerket. Flotte stemninger og en del catchy riff.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by herr_ost »

Titan har vokst sÄpass at mine Þrer gir medhold i Ä sette denne pÄ en fancy toppliste. Helt kanon skive, funker i samtlige ledd. Kun et aber, og det er avslutningspartiet pÄ plata, den kunne de omstrukturert som pÄ Sumerian Daemons. AvslutningslÄter lÄ tydeligvis ikke for disse grekerene. Bortsett fra det, top notch og elleve tomler opp!

Locked Previous topicNext topic