Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

NSBM

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

NSBM

Antifa
20
39%
Heil
31
61%

Total votes: 51

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: NSBM

Post by Vorax »

Kan si meg enig i det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Image

[youtube][/youtube]

Selbstmord er da ganske vakkert.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

Veadtuck
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Veadtuck »

Antifa-black metal er i seg selv en selvmotsigelse og et tegn på at man er mentalt tilbakestående.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Få ting som er så streit og prohumant av ting som med eller uten rette har innpass i blackmetal som "We must secure the existence of our people and a future for white children."[
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Ja, da er Katharsis sin finere.
Purity comes when death is all.

Anders S
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Anders S »

Stemmer heil. Synes black metal og kunst generelt kan være så provoserende det bare vil. Er så lei av å bli fortalt hva jeg kan like og ikke.
慨世憂国

Mordo
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mordo »

Er stor tilhenger av NSBM. Har lenge vært tiltrukket av black metal som jeg føler er ekte. Med det mener jeg black metal hvor der er tydelig at artistene faktisk står for det de uttrykker i musikken. Jeg liker også at musikken ofte baseres på nasjonale røtter slik at den ikke blir så ensformig som mye annen musikk. Hører fortsatt på satanisk og okkult black metal, men føler at det ofte blir litt kjedelig, generisk og forutsigbart. Når menneskene bak musikken både tror på og lever ut ideologien de uttrykker så får musikken ofte en intensitet som tradisjonell black metal ikke kan måle seg med.

Argumentene mot NSBM er som oftest svake. "NSBM strider i mot black metalens individualisme". Når i h*****e har black metal vært individualistisk? I sjangerens gullalder var det jo klare retningslinjer for hvordan man skulle te seg og hvilket image man skulle ha. Ville Aarseth godkjent Bergtatt av Ulver? Bandene som fulgte gullalderen - både i Norge og i utlandet - fulgte jo som regel bare opptråkkede stier. "Jeg diskriminerer ikke - jeg hater alle mennesker". Ja, jeg kjenner virkelig på misantropien deres når de spiller på alle de sosialt aksepterte festivalene. Det blir bare flaut.
Vorax wrote:Den blir vel ikke brunere enn dette:

Det må være ny rekord i heiling. Ræva låt btw.
Det er mange band som får merkelappen "NSBM" fordi de gjerne har en litt "tvilsom" form for nasjonalisme (Drudkh er et godt eksempel her), men M8l8th er virkelig nazister. Genuine f*****g article. Er også verdt å nevne at publikum der er sannsynligvs edru, da jeg mener det var et rusfritt arrangement. Personlig så elsker jeg bandet, og har hatt fullstendig oppheng på dem i et halvt år.
dauinghorn wrote: Så videoen uten lyd. Ekstremt lite kult. Kun provoserende egentlig, med tanke på all faenskapen som foregår i Ukraina for tiden.
Er du overrasket over at det finnes nazisme i Ukraina?
Terror_mit_uns wrote:Få ting som er så streit og prohumant av ting som med eller uten rette har innpass i blackmetal som "We must secure the existence of our people and a future for white children."[
Er vel lite som er så "ustreit" i dagens politiske klima som å ytre: "we must secure the existence of our people for and a future for white children." Da blir vel man automatisk stemplet som nazist og som et utskudd.
Medicinmannen wrote:Ja, da er Katharsis sin finere.
Katharsis er et band band jeg lenge har forsøkt å like men som jeg rett og slett synes er for kjedelig.
Image

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Jeg har akkurat oppdaget M8L8TH og har ikke hørt mer enn et par låter, men jeg skal sjekke ut mer.

Det er nynazister og nasjonalister på begge sider av konflikten i Ukraina, men det er ikke lett for oss å se alle sider av saken og se hele bildet. Jeg vil tro de aller fleste av oss hadde blitt temmelig nasjonalistiske i en krig. Nokturnal Mortum påstår at de ikke er NS, men likevel så spiller til støtte for Azov bataljonen. Samme gjelder Khors som er signet på Candlelight og har aldri hatt noe med NS å gjøre.

Image

dauinghorn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by dauinghorn »

Mordo, synes det gir en kjip bismak når russiske band står uniformert med gevær på scena, samtidig som russiske militser okkuperer deler av et naboland og at krigen fortsatt pågår. Da er det ikke like "uskyldig" som når Goatmoon spiller med naziflagg i fylla på en hytte i Finland... Greit nok at BM ikke skal være stuereint osv., men det er jo mye av denne type nasjonalisme som gjør russerne så j****g krigshissige. Regner med at du kommer til å krangle på det.

Durloth
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Durloth »

Er en del bra NSBM der ute og jeg er veldig glad i litt nasjonalt særpreg i BMen min.

For ti år siden var det også litt tøft og "på siden". Bare så synd at høyrebølgen kom og at knapt noen NSBM-band er drøyere enn det man nå finner i annethvert Nettavisen-kommentarfelt. Nå får jeg liksom bare Ola Dunk-assosiasjoner til hele greia. NS-band fra Øst-Europa er jo bare systemtro og inne i varmen hos Putin, Jobbik og resten av oligarkistan.

Skulle et BM-band virkelig provosere i dag, måtte de vel ha tekster om å innskrenke ytringsfriheten eller øke dagpengesatsene...

Den gode nyheten er jo at kristenkonservatismen er på fremmars, så snart kan jeg lage oppstuss ved å finne frem "Drep de kristne"-trøya mi igjen.
Knivlaus mann e` livlaus mann!

Mordo
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mordo »

Vil si det er ganske stor forskjell på internettrasister som troller kommentarfelt og band som M8L8TH som i stor grad lever ut ideologien. Er viktig å huske på at nazisme som ideologi er mer enn bare rasisme, og mye av dets innhold er ofte i strid med tankegodset til typiske FRP-rejects. Akseptert er det heller ikke i Russland, da M8L8TH og relaterte band ikke lenger kan spille der på grunn av forfølgelse fra myndighetene.

Er ikke vanskelig å være kontroversiell i black metal i dag. NSBM er fortsatt mål for angrep fra antifa og blir boikottet av forskjellige magasiner og nettsider. Også er det jo den beryktede "islamofobien" som nylig gjorde at selv Myrkur havnet litt i unåde blant en del av mainstream metal pressen.
Vorax wrote:Jeg har akkurat oppdaget M8L8TH og har ikke hørt mer enn et par låter, men jeg skal sjekke ut mer.

Det er nynazister og nasjonalister på begge sider av konflikten i Ukraina, men det er ikke lett for oss å se alle sider av saken og se hele bildet. Jeg vil tro de aller fleste av oss hadde blitt temmelig nasjonalistiske i en krig. Nokturnal Mortum påstår at de ikke er NS, men likevel så spiller til støtte for Azov bataljonen. Samme gjelder Khors som er signet på Candlelight og har aldri hatt noe med NS å gjøre.

Image

Vil anbefale albumet Saga of the Black March fra 2013 som omhandler Tysklands invasjon av Sovjetunionen. Tar kanskje et par lyttinger å venne seg til den, men når den først sitter så er man hektet.

Det er rimelig vanskelig å ha oversikt over situasjonen i Ukraina, da det ofte kan være krevende å skille mellom nasjonalister, patrioter og nazister. Azov bataljonen tiltrekker nok en del som er motivert av en sterk forakt for Russland og måten de forholder seg til tidligere satellittstater, og i mange tilfeller får dette et ekstremt uttrykk i form av nazisme. Er verdt å nevne at konflikten også tiltrekker fremmedkrigere med klare ideologiske motiver. Vet ikke hvordan det ligger an med Nokturnal Mortum. De har jo alltid vært litt frem og tilbake der ute på kanten.
dauinghorn wrote:Mordo, synes det gir en kjip bismak når russiske band står uniformert med gevær på scena, samtidig som russiske militser okkuperer deler av et naboland og at krigen fortsatt pågår. Da er det ikke like "uskyldig" som når Goatmoon spiller med naziflagg i fylla på en hytte i Finland... Greit nok at BM ikke skal være stuereint osv., men det er jo mye av denne type nasjonalisme som gjør russerne så j****g krigshissige. Regner med at du kommer til å krangle på det.
Skal ikke krangle på det, men det er viktig å merke seg at den konserten finner sted i Kiev, og at de væpnede vaktene er medlemmer av Azov bataljonen. Selv om M8L8TH er et russisk band så støtter de Ukraina i kampen mot Russland og er sterkt imot det de ofte kaller nasjonalbolsjevismen til Vladimir Putin og Alexander Dugin.
Image

Johnny Bravo
Poser
Poser
Mood:

Post by Johnny Bravo »

Mordo wrote:Er også verdt å nevne at publikum der er sannsynligvs edru, da jeg mener det var et rusfritt arrangement.
Noe av det kjipeste med mye NSBM er likhetene til sånne flaue straight edge greier med masse regler og dårlige riff. Det er som om de så NO MOSH-forbudtskiltet bakpå Deathcrush og tenke "f**n så fett statement! Det temaet her lager vi mosh crew rundt a, gutta!" Er det flere fyrer som turner og korer på scena enn det er musikere er det uten unntak dårlig.
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

Mordo
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mordo »

Vet ikke hvor representativt straight edge-likhetene er for NSBM som en helhet. Tror de fleste bandene har noenlunde samme forhold til alkohol og regler som de fleste andre band. Det skal dog sies at det er en økende tendens blant en del nye band fra Østeuropa. Personlig så misliker jeg mosh og hardcore elementer i metalkultur, og en del av publikumet på den M8L8TH-konserten kunne jo like gjerne vært fulle slik de furer på. Riffene og musikken som en helhet er fortsatt gull.
Image

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Hovedproblemet med "sjangeren" for min del, er at det virker så j***a rånete og harry. Ikke det at metal ikke har en tendens til å være det til vanlig altså, men jeg greier bare ikke ta det seriøst.
Purity comes when death is all.

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Mosh og hardcore har ingenting i black metal å gjøre. Her er det anti-mosh som gjelder. Jeg er også veldig anti når det kommer til denne "gjeng-mentaliteten" og all for 1 innstillingen som er j****g viktig for identitetsløse og usikre ungdommer som tiltrekkes av dette.

GUDER_FRONT
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GUDER_FRONT »

To band som definitivt bør nevnes i denne sammenheng.

Bilskirnir

Kristallnacht

Sødervendt og kjortelkledt kneler banden av muselmenn

ghazten
Poser
Poser
Mood:

Post by ghazten »

Tommel opp
EKO EKO AZARAK

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hlidskjalf »

Live fra årets Hot Shower

Goatmoon
https://www.youtube.com/watch?v=WtiqqiAsasE

Sacrificia Mortuorum
https://www.youtube.com/watch?v=cDwv9Ar6CP4

AwayTr
Poser
Poser
Mood:

Post by AwayTr »

Herrefolket. LOL
Image

Johnny Bravo
Poser
Poser
Mood:

Post by Johnny Bravo »

Vorax wrote:Mosh og hardcore har ingenting i black metal å gjøre. Her er det anti-mosh som gjelder. Jeg er også veldig anti når det kommer til denne "gjeng-mentaliteten" og all for 1 innstillingen som er j****g viktig for identitetsløse og usikre ungdommer som tiltrekkes av dette.

Jeg sier bare: black metal er en livs stil, musikken er bare sound tracket. Og at dere driver og flokker dere i gjener er det tåpeligste her. Husk: Black metal er for folk som tør å gå sin egen vei og som ikke er redd for å krysse gaten fordi de er redd for en slengkommentar fra gamle tante Olga som sitter og koser seg med søngagskaffen på en av byens fineste kafeer som dere driver og flokker dere på. Takk!
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

Locked Previous topicNext topic