Sent from my iPhone using Tapatalk
It is currently 24 Apr 2025, 18:15
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Fornøyde selv ihvertfall:Udunpute wrote:Hva f**n er det med Virgin Steele og produksjon? Helt utrolig stusselig.
http://www.virgin-steele.com/news.htmlEdmund: Guys the new album is incredible. I love the real natural sound you achieved. Please tell me something about the sessions and the recording approach.
David: Thanks very; very much for your kind words…I most certainly appreciate them. Yes we wanted a more organic, natural sounding album. We wanted it to sound like a live onstage album…I personally am a big fan of albums like Led Zeppelin’s Physical Graffiti and well…all their albums especially the first 2, plus all the Queen stuff. I love the huge room sounding toms on those Works. I tried to get more of a live feel than a studio vibe for the album, and I wanted to capture the sweat and the noise that occurs when songs get royally fired up. I wanted to try and capture passion and a sense of urgency, and try to bring forth the essential essence of what these songs were saying. I wanted Burning Sword, Fire-Breathing Magick…
Selv om jeg finner godlåter på begge de siste skivene, så er jeg enig. Visions of eden er derimot bra, bortsett fra de sure gitarene til Defeis da.MARDVK wrote:Dette bandet er dessverre dødt og har vært det en stund nå.
Jeg liker skiva veldig godt og remixen skal i hus. Jeg har kun hørt disse to låtene med ny lyd og det låter absolutt bedre, men gitarene er fortsatt sure og trommelyden er fæl.Invictus wrote:De videoene der må jo være de trveste, kvlteste metalverdenen har sett.![]()
Har du forresten hørt reutgivelsen av Visions of Eden, Vorax? Remixa og remastra versjoner. Vurderer anskaffelse, siden den utgivelsen trengte en oppgradering av lyden.