Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

TV-serier

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Re: TV-serier

Post by Wraith »

"Better Call Saul" S3 - 10/4
"Fargo" S3 - 19/4

April blir en fin måned :drool:
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg likte Valkyrien veldig godt, en av de beste norske seriene jeg har sett. Originalt konsept også.
Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Vorax wrote:
Wraith wrote:
Vorax wrote:
Wraith wrote:Meldt meg på Amazon Video:

Vikings

Helt grei. Mangler ett eller annet. Noen som har sett den som kan enten bekrefte eller avkrefte at den tar seg opp etter S1?


Lucifer

Glattpolert møkk med en britisk Lucifer i LA, som nattklubbeier/politietterforsker som bruker sine evner til å styre andre med telepati til å ha mest mulig sex. Får "iZombie" til å fremstå som stor kunst.


Fear the Walking Dead

Noget tregere ut av startgropa enn TWD, men en helt kurant skildring om starten på epidemien.



Skal begynne på "Sneaky Pete" og "The Man in the High Castle" etterhvert
Begynte på Vikings for noen uker siden og det gikk ca en halv sesong før jeg fikk "må se" følelsen. Det er ikke alt som er like bra, men stort sett topp underholdning.
Enig. Tok seg kraftig opp etter at Haraldson og lille trille røk ut.
Ferdig med sesong tre av Vikings nå og jeg begynner å bli veldig lei...
Jeg har kommet meg til del 2 av sesong 4. Begynner å bli i overkant mange teite dialekter og kompliserte frisyrer, men stort sett ganske kult fortsatt. Halvdan Svarte og Harald Hårfagre ser ut som et par finske narkiser.
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

The Night Of. Likte denne godt, men kunne gjerne vært enda mørkere.

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Vedrørende serier man ser på/har sett i det siste: Digger The Expanse ses. 2! Meget vellaget og solid sci-fi. Likte også Legion godt. Riiimelig syrete til tider (og det er en positiv ting, altså). Men fy f**n, The Walking Dead... Skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt ser på skiten. Sesong sju begynte veldig bra, men tapte seg noe j****g. Flust med irriterende svakheter i manus og på den visuelle fronten (haha, rådyret. Hva tenkte de på?). Sesongfinalen er noe av det dummeste jeg har vært borti. Lett den dårligste TWD-finalen.

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Fresk sesongstart på "Better Call Saul".

Ellers så jeg på sesong 1 av "True Detective", og skjønte ikke helt hva alle maser om. Grei nok, hverken mer eller mindre.
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Ny Fargo, Better Call Saul og Leftovers skal sees ved en anledning. Også selvfølgelig Twin Peaks da...!!

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Nå har jeg begynt på Star Trek Entreprise, har sett fem episoder. Syns den er like bra som alle de andre ST-seriene, dvs j****g bra. Jeg liker faktisk introen også, stilig og annerledes, og fin låt.
Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Jeg likte faktisk Enterprise best, men den j****g låta er forferdelig.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

dauinghorn wrote:Ny Fargo, Better Call Saul og Leftovers skal sees ved en anledning. Også selvfølgelig Twin Peaks da...!!
Hvor bra er egentlig Better call Saul? Breaking Bad er fantastisk, men jeg ramlet fort av sesong 1 av Better Call Saul. Mulig det kom seg utover i sesongen?

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Better Call Saul er helt greit, men jeg gadd ikke se mer enn én sesong. Et par ganske bra episoder, men det skjer egentlig veldig lite.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Litt treigt, ja, men helt greit. Gode karakterer og en underliggende spenning som gjør at jeg fortsetter å se på det. Jeg synes også det tok seg litt opp etterhvert.

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Startet nettopp å se Deadwood pånytt, er altfor dårlig på å sjekke ut nye serier og ender ofte opp med å se noe jeg allerede vet er bra.

User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

A Handmaids Tale. Har sett de to første episodene og synes at både foto og historie er veldig bra. Veldig bra nerve i framdriften også, så denne har jeg litt trua på.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Better Call Saul er helt magisk.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Synes folk burde få ut fingeren og sjekke ut En immersion/Deep. Et mørkt, rått og skittent krimdrama av ekstremt høy kvalitet fra frankrike. Digger den tegneserie-feelingen hele serien har. Er bare tre episoder på rundt 45 minutter au.


Britiske Children of the Stones fra midten av 70-tallet anbefales au. Kan vel best beskrives som en folk-horror inspirert fantasyserie for barn, uten at den er barnslig/tam eller noe av den grunn. Magisk!

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Hvor kan man se Children of the Stones? Tror jeg lasta den ned for noen år siden, men veit ikke hvor de filene har blitt av...


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Jeg lasta det ned, men de har den tilgjengelig på platekompaniet for 170 kr. Husker ikke hvor jeg lasta det ned, men burde være enkelt å finne. Men serien er så absolutt verdt 170 kr.


En annen serie som folk burde sjekke ut er den franske mini-serien Belphegor fra 1965. Magisk serie!

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Vorax wrote:
dauinghorn wrote:Ny Fargo, Better Call Saul og Leftovers skal sees ved en anledning. Også selvfølgelig Twin Peaks da...!!
Hvor bra er egentlig Better call Saul? Breaking Bad er fantastisk, men jeg ramlet fort av sesong 1 av Better Call Saul. Mulig det kom seg utover i sesongen?
Ganske langt unna "Breaking Bad", som jo er en av tidenes beste serier, men god underholdning med en håndfull interessante rollefigurer. Og noen gamle kjenninger fra BB her og der.
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Det at Gus er med i sesong 3 er vel det som kanskje får meg til å plukke opp serien igjen.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

Locked Previous topicNext topic