Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sist sette film

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Re: Sist sette film

Post by Gorgar »

I motsatt ende av skalaen finner vi The Snowman. Det er rett og slett imponerende at så mange talentfulle personer kan lage et så stort togvrak som dette. Ingenting henger på grep, historien er umulig å følge med på og det er ørten meningsløse karakterer og sideplot som ikke går noen steder.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Jeg så ca 60 filmer i fjor som var nye for meg, men i likhet med platekjøpene mine blir det mye gammelt.

Prøve meg på en toppliste over filmene som jeg TROR kom ut på blu-ray eller kino i Norge ifjor.

Kammerpikene
Elle
Dunkirk
Alien Covenant
Hacksaw Ridge
the Other side of hope

Ikke sett nye Star Wars, IT eller Dark Tower enda - men tviler på at de er bra nok til å komme på lista men mulig at Raw, Caniba, skyggenes dal eller Blade Runner gjør det.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Antonzen wrote:Jeg så ca 60 filmer i fjor som var nye for meg, men i likhet med platekjøpene mine blir det mye gammelt.

Prøve meg på en toppliste over filmene som jeg TROR kom ut på blu-ray eller kino i Norge ifjor.

Kammerpikene
Elle
Dunkirk
Alien Covenant
Hacksaw Ridge
the Other side of hope

Ikke sett nye Star Wars, IT eller Dark Tower enda - men tviler på at de er bra nok til å komme på lista men mulig at Raw, Caniba, skyggenes dal eller Blade Runner gjør det.
Kammerpikene, er det Handmaiden's Tale? I så fall har jeg sett den, Elle og the Other Side of Hope. Veldig gode alle tre, spesielt først- og sistnevnte. Fikk skikkelig kick på Kaurismäki, herlige filmer og trivelig finsk tristesse.

Blade Runner var også topp stemning, så den på kino. Du har muligens stor skjerm og godt anlegg å se den på?


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Vil anta at han mener Kammerpiken, og ikke Kammerpikene? Den siste Park Chan-wook film, The Handmaiden. Men mulig jeg tar feil.


Mine favoritter fra fjoråret:

Logan
Blade Runner 2049
I Don't Feel at Home in This World Anymore.
The Disaster Artist
The Villainess
Blade of the Immortal
John Wick: Chapter 2
War of the Planet of the Apes
Batman & Bill
The Babysitter
Get Out

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

The Handmaiden's Tale er vel tv-serien, jeg mente selvfølgelig den filmen, ja. Dritbra!

Må bli flinkere til å notere ned filmer jeg ser, har sett mye bra dette året, men det går i glemmeboka.

Get Out er også kul. Og The Villainess. Digga John Wick 1, så spent på 2'ern.

En film jeg er ekstremt spent på i 2018 er Harmony Korines Beach Bum. Matthew McCouhnahey (???) skal spille i noe som visstnok skal være en stoner-komedie. Spring Breakers var fantastisk, og Gummo er jo i en liga for seg selv, så det må jo bli knall.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Er vel mye å se frem til i 2018, uten at jeg har helt oversikt over det som kommer. Vet at jeg ser frem til Ant-Man and the Wasp, Iron Sky: The Coming Race, Hagazussa — A Heathen’s Curse, Revenge, Slaughterhouse Rulez og VampyrVidar. Men aller mest gleder jeg meg nok til Triple Threat med Tony Jaa, Iko Uwais, Tiger Chen, Scott Adkins, Michael Jai White og Yanin Vismitananda. For en som er over snittet glad i martial arts-filmer er jo det her en cast som ikke kan bli stort bedre i 2018.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

dauinghorn wrote:
Antonzen wrote:Jeg så ca 60 filmer i fjor som var nye for meg, men i likhet med platekjøpene mine blir det mye gammelt.

Prøve meg på en toppliste over filmene som jeg TROR kom ut på blu-ray eller kino i Norge ifjor.

Kammerpikene
Elle
Dunkirk
Alien Covenant
Hacksaw Ridge
the Other side of hope

Ikke sett nye Star Wars, IT eller Dark Tower enda - men tviler på at de er bra nok til å komme på lista men mulig at Raw, Caniba, skyggenes dal eller Blade Runner gjør det.
Kammerpikene, er det Handmaiden's Tale? I så fall har jeg sett den, Elle og the Other Side of Hope. Veldig gode alle tre, spesielt først- og sistnevnte. Fikk skikkelig kick på Kaurismäki, herlige filmer og trivelig finsk tristesse.

Blade Runner var også topp stemning, så den på kino. Du har muligens stor skjerm og godt anlegg å se den på?
Mente filmen ja! Kaurismaki er topp, liker mange av de eldre filmene også.

Har 130 tommer og ett godt anlegg ja, så ser sjeldent film på offentlig kino - så tar gjerne litt tid før jeg får sett nye filmer ;-)

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

I, Tonya er den beste Hollywood-filmen hvor deler av handlingen foregår på Hamar. Sannsynligvis den eneste også. Uansett en ganske underholdende dokumentar-aktig film med en humoristisk tone om det harde livet til Tonya Harding.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Nettopp sett The Dark Tower, var desverre ett makkverk. Ikke overraskende er det nok bedre å lese bøkene engang.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Jeg har gått gjennom denne lista i det siste:

https://www.timeout.com/newyork/movies/ ... can-movies

En film fra hver stat. Har sett endel av filmene før, men kost meg med et par nye.

A field of dreams - Ah, nostalgisk, koselig familiefilm. Koste meg glugg.

The Big Easy - Litt teit, men den hadde da noe. Artig med New Orleans, om ikke annet.

The River runs through it - Enda et nydelig familiedrama av den nostalgiske sorten. Maks koselig.

Roger & Me - Interessant innblikk i General Motors og Michigan. Er vel en av de første filmene til Michael Moore?

Raising Arizona - Nicholas Cage er kul i denne! Visste ikke at det var Coen-brødrene før rulleteksten, men greit underholdende film, kanskje litt teit.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

The Big Chill (1983). Utrolig bra!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

It (2017) - Soleklar OK slik som det meste av Stephen King filmer.

User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri - Noe av det mest fornøyelige jeg har sett på lenge og kan lett bli en av årets høydare.
The Snowman - hehe fy f**n. Val Kilmer gjør uslettelig inntrykk. Alt har gått galt her. Måtte skru av halvveis.
The Killing Of A Sacred Deer - Mørkt og godt skrekkdrama, men hadde høyere forventninger.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Three Billboards var bra saker, ja.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

The Shape Of Water - Tja. Masse fin foto og farger. Historien er grei også, men jeg kjedet meg litt i siste halvdel av filmen.
Thelma - Kanskje for tenåringer, men jeg tviler.
Paths Of Glory (1957 ) - At jeg ikke har fått med meg denne før nå er merkelig. Mesterlig krigsdrama av Stanley Kubrick.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Apropos Kubrick så så jeg The Killing fra 1956 her om dagen, og det er det beste jeg har sett fra den kanten. Kort, stilig og spennende noir-thriller om et ran av en travbane.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Topic author
Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Er ikke så ofte innom her lenger, så her er en liten oppsummering av det jeg kommer på ha sett av nyere filmer de siste 12 månedene:

Murder On The Orient Express
Totalt overflødig remake av/med Kenneth Branagh. Ser ut som Polarekspressen og finnes ikke engasjerende trass i fet originalhistorie og et kobbel av gode skuespillere. Svak treer.

Star Wars episode VIII - The Last Jedi
Vilt mye "hæ?"-momenter / logiske brister, selv innenfor et eventyrunivers som SW. Følger ikke opp TFA på tilfredstillende vis, og føles til tider laaang. Likevel lot jeg meg underholde, selv om jeg hadde temmelig lave forventninger. Bedre enn prequelene, men dårligere enn forgjengeren. Terningkast fire.

Blade Runner 2049
Forventningene var skrudd i taket her, og filmen var ekstremt vakker. Synes kanskje historien blir noe enkel mot slutten, og følte vel ikke at forventningene var heelt innfridd når rulleteksten kom. Likevel solid som bare det, og utsøkt håndverk fra Villeneuve. Femmer.

Annihilation
Kul idé, bra konsept, greie effekter. Føler at de likevel kunne utvikla det litt mer og at filmen ikke kom helt i mål i forhold til hva den la opp til. Sekvensen mot slutten i tårnet er selvfølgelig dritfet. Sterk firer.

Mother!
Å herregud. Begynner bra helt til det tar helt av ca, midtveis og det blir åpenbart at hele filmen er en "metafor". Siste halvdel er utmattende og meningsløs, og siden det er det hovedpersonen også sikkert opplever, er den jo vellykket sånn sett. Men jeg ble egentlig mest irritert og var glad når det var over. Terningkast to.

Alien: Covenant
Temmelig lite spennende film med en haug logiske brister og merkelige avgjørelser. Det er nesten litt kjipt å få vite "opprinnelsen" til Alienmytologien, da mye av magien/det skremmende er i det ukjente. Likevel flott å se på og en del kule sekvenser. Fassbender gjør en formidabel jobb. Treer.

King Kong: Skull Island
Helt midt på treet, ok effekter, standard story bla bla. Helt grei underholdning når man ikke trenger noe mer. Tre.

Get Out
Denne likte jeg. "Horror" som grenset over i svart komedie. veldig bra story og kul/guffen feeling. Anbefales. Tenringkast fem.

Dunkirk
Kanskje fjorårets beste film for min del. Intens som fy. Klarte nesten ikke å pause for å gå på do en gang. Sikkert ikke historisk korrekt men det bryr meg null når filmen er så gjennomført og troverdig. Sterk, sterk femmer.

T2 Trainspotting
Et hyggelig gjensyn og ikke så mye mer enn det. Skulle ønske det heller hadde blitt gjort en skikkelig serie av p***o, det hadde vært noe. Dette blir bare som et kapittel av boka. Svak firer.
Image

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Rampage og Ready Player One. Mye moro.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Blitt litt lite tid til filmer og serier i det siste, men fikk sett Isle of Dogs og Ingrid Goes West, veldig kule begge to!

Ellers er det bare å anbefale Cobra Kai, dritfet 80s-inspirert karateserie. Likte nok de første episodene best, det blir kanskje en smule såpeopera etterhvert, men allikevel konge.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Last Jedi er 2,5/3 (avhengig av humøret)..Disney har en jobb å gjøre til tredje filmen.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic