Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Dream Theater

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken studioplatene fra Dream Theater plate liker du best?

When Day and Dream Unite
6
5%
Images and Words
49
39%
Awake
6
5%
A Change of Seasons
3
2%
Falling Into Infinity
6
5%
Metropolis Pt. 2 - Scenes from a Memory
39
31%
Six Degrees of Inner Turbulence
7
6%
Train of Thought
11
9%
 
Total votes: 127

kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

bytt om og lemp opp Train of Thought og Awake ett hakk så er jeg enig.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

Jack
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jack »

IMAGES & WORDS OG AWAKE ER KLART BEST.

User avatar

The-acient-mariner
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by The-acient-mariner »

blir nok images & words, men train of thought er ikke dårlig den heller, scenes from a memory er bra den og.

images vinner fordi den har yndlingssangen min av dream theater "Pull me under" også har den tre andre jævli tøffe låter: another day, learning to live og take the time

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

The-acient-mariner wrote:images vinner fordi den har yndlingssangen min av dream theater "Pull me under" også har den tre andre jævli tøffe låter: another day, learning to live og take the time
Du kutter altså "Metropolis pt. 1" og "Under A Glass Moon" fra j****g tøffe låter på I&W? Etter mitt syn slår disse to "Another Day" (DT har bedre ballader enn denne).

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Tigeren wrote:
The-acient-mariner wrote:images vinner fordi den har yndlingssangen min av dream theater "Pull me under" også har den tre andre jævli tøffe låter: another day, learning to live og take the time
Du kutter altså "Metropolis pt. 1" og "Under A Glass Moon" fra j****g tøffe låter på I&W? Etter mitt syn slår disse to "Another Day" (DT har bedre ballader enn denne).

Sannheten er at det kun er stjernelåter på Images And Words, det er komplett umulig å velge én favoritt. Jeg vingler mellom åpnings- og avslutningssporet, samt Metropolis, Surrounded og Under A Glass Moon.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

Så sant, så sant Udun.. Men jeg tror jeg holder en knapp på "Learning to Live" da :)
Kongeskive fra ende til annen egentlig.

User avatar

Elite
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 05 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Elite »

DummeBirger wrote: P.S. Visste dere foresten at Dream Theater har spilt cover på Rainbow's Kremalainen-låt "Gates of Babylon. Den skulle jeg likt å høre!
Det er vel Chris Collins på vokal, og den er utgitt på en CD som heter "No Sleep Since Brooklyn/Instrumental III".

Noen som har den, eller? I så fall, er det bra?

Sitter og hører på den nå. Kan sikkert sende den låta på mail eller noe slikt hvis du vil. Har Instrumental Part 1: The 1987 Recordings, Instrumental II: Your Brain on music og No Sleep since Brooklyn + Majesty demoen. Litt usikker på om alt er komplett men tror det.

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

Elite wrote:
DummeBirger wrote: P.S. Visste dere foresten at Dream Theater har spilt cover på Rainbow's Kremalainen-låt "Gates of Babylon. Den skulle jeg likt å høre!
Det er vel Chris Collins på vokal, og den er utgitt på en CD som heter "No Sleep Since Brooklyn/Instrumental III".

Noen som har den, eller? I så fall, er det bra?

Sitter og hører på den nå. Kan sikkert sende den låta på mail eller noe slikt hvis du vil. Har Instrumental Part 1: The 1987 Recordings, Instrumental II: Your Brain on music og No Sleep since Brooklyn + Majesty demoen. Litt usikker på om alt er komplett men tror det.

DET VIL JEG!!! :D
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Jøss, har jeg ikke svart på denne ennå? Jeg stemmer på Images and Words, men bør kanskje høre litt mer på When Dream and Day Unite.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

digger
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 07 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by digger »

Er vel en av få som digger Falling into infinity. dette var det første DT albumet jeg kjøpte, og den satt som et skudd imidiately 8) . dette albumet er vel også det minst progpregede DT album, og er vel kanskje derfor ikke så populært blant hardcore fansen. men images og memory albumene er også meget bra.

User avatar

manenzza
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 04 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by manenzza »

1. Images and words
2 Awake
3...
4...
5. A Change of Seasons
6..
7..
8. Metropolis Pt. 2: Scenes From a Memory
9. Train of Thought
10. Six Degrees of Inner Turbulence
...
delt 9999 plass Falliing... og when...


Torstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Torstein »

Kan noen være vennelig å si litt om Awake før jeg bestiller den? Den kom jo etter I&W, er det noen likhet?

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Torstein wrote:Kan noen være vennelig å si litt om Awake før jeg bestiller den? Den kom jo etter I&W, er det noen likhet?

Ja. Fortsatt er det meget god teknisk metall de driver med. Jeg liker ikke produksjonen, men har snakket med mange som digger den, så da er det vel en smakssak. Skiva inneholder bandets beste låt, Scarred. Nedturen begynte vel etter denne skiva.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky


Torstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Torstein »

Udun wrote:
Torstein wrote:Kan noen være vennelig å si litt om Awake før jeg bestiller den? Den kom jo etter I&W, er det noen likhet?

Ja. Fortsatt er det meget god teknisk metall de driver med. Jeg liker ikke produksjonen, men har snakket med mange som digger den, så da er det vel en smakssak. Skiva inneholder bandets beste låt, Scarred. Nedturen begynte vel etter denne skiva.
Hva med When Day and Dream unite?

User avatar

Margrimm
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 12 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Margrimm »

Uten tvil Images & Words! Første låta jeg noensinne hørte av dem var Learning to Live, og den står fortsatt som nummer 1 hos meg!

Det som er så kult med Dream er at de i motsetning til mange andre band, har blitt hardere og hardere får hver eneste skive! Og det føles som en helt naturlig progresjon! Jeg ble helt satt ut når jeg hørte på Train-skiva! Den er helt utrolig bra!
I am You. You are It. It is I.

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Gladøks wrote:Jøss, har jeg ikke svart på denne ennå? Jeg stemmer på Images and Words, men bør kanskje høre litt mer på When Dream and Day Unite.

Den siste du nevner er meget bra den, men "Images" er best.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

Kjøpte "Live in Tokyo 93 / 5 Years in a Livetime" dobbel DVDen i går.. Et meget hyggelig gjensyn. 3-4 år siden jeg sist så dem, og forrige gang var på VHS. Kjekt med kommentarspor også..

Nå gleder jeg meg stort til 18. oktober og budokan DVDen!

Hadde forresten en hyggelig opplevelse på 7eleven tidligere i dag.. Dama som stod bak disken hørte på "Scenes from a Memory"! Konge!! Sjelden en hører annet enn Radio1 på 7eleven..

User avatar

Captain_Clegg
B
B
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Captain_Clegg »

Står mellom "Images and Words" og "Scenes from a Memory".
:-k

Er litt lei av "Images.." så det blir "Scenes.."

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

De to er ihvertfall i en særklasse ifølge screamboardets medlemmer.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Captain_Clegg
B
B
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Captain_Clegg »

torjo wrote:De to er ihvertfall i en særklasse ifølge screamboardets medlemmer.
Mye bra på de andre også, men de to skivene er kvalitet fra start til slutt med tanke på låtene.

Locked Previous topicNext topic