gig-bag
-
Topic author - Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
gig-bag
Yåw.
Jeg har kjøpt meg en Warwick rockbag premiumline explorer-bag.
Er veldig førnøyd med den, men det er en ting jeg ikke skjønner med den.
Dette spørsmålet er dedikert til dere som har vært bort i denne typen bag.
Det er en pute på halsen som sikkert er til å støtte nakken eller noe (det skjønner jeg) men den sitter fast med borrelås og kan tas av og den kan åpnes med en glidelås. Jeg kan ikke putte noe særlig i den, for da får jeg ikke lukka igjen bagen or'ntlig. Hva er poengen? Skal man ta den ut og bruke den som toalettmappe?
Det er en pute på halsen som sikkert er til å støtte nakken eller noe (det skjønner jeg) men den sitter fast med borrelås og kan tas av og den kan åpnes med en glidelås. Jeg kan ikke putte noe særlig i den, for da får jeg ikke lukka igjen bagen or'ntlig. Hva er poengen? Skal man ta den ut og bruke den som toalettmappe?
-
- Mood:
FUN!
Men du har ikke vota. Jeg er bare nysgjerrig. En ting jeg glemte å skrive på pollen var at det er bare BC-platinum og platinum pro det dreier seg om.
Jeg hadde bestillt en Ironbird platinum, men så skulle det ikke komme flere på lager før etter nyttår, så jeg endte opp med en Epiphone Goth Explorer som jeg er j***a fornøyd med.
Men du har ikke vota. Jeg er bare nysgjerrig. En ting jeg glemte å skrive på pollen var at det er bare BC-platinum og platinum pro det dreier seg om.
Jeg hadde bestillt en Ironbird platinum, men så skulle det ikke komme flere på lager før etter nyttår, så jeg endte opp med en Epiphone Goth Explorer som jeg er j***a fornøyd med.
Scorpion wrote:Yåw.
Jeg har brukt den som støtte.. Er jo en borrelås-dings man kan ta rundt halsen der også. Vet ikke om det hjelper noe serlig, men det gir en følese av å ha gitaren skikkelig fastspent
Du gjore nok et godt valg da du valgte Epiphonen!
-
- Embryo
- Mood:
-
- Mood:
awxiz wrote:
Jeg har brukt den som støtte.. Er jo en borrelås-dings man kan ta rundt halsen der også. Vet ikke om det hjelper noe serlig, men det gir en følese av å ha gitaren skikkelig fastspent
Du gjore nok et godt valg da du valgte Epiphonen!
Ja. Bruker den "borrelås-dingsen" selv. Kjekk. Har funnet ut at jeg kan ha gitarreima eller kabel'n inni "puta". Kjekt.
Fornøyd med Epiphonen
-
- Mood:
AlowishusDevadanderCletus wrote:har warwick rockbag for bass. pute? ikke som jeg har sett jaffal. men glidelåsene bakpå er kun for å ha et sted å putte reimene,om du vil det. ikke at jeg har trengt det etter to år me den baggen
Nei. Rockbag for gitar. Explorer. Den har pute. Har skjønt det med reimene. Fulgte med bruksanvisning
Jeg har en Epiphone Goth SG og er kjempeforneøyd med den. Har vel hatt den i halvannet år. Den er utrolig lettspilt og god, men jeg er j****g lei av SG-formen så jeg vurderer å få meg noe nytt snart. En jackson eller ESP.
Skulle også ha meg Bc Rich, men fikk ikke inn gitaren jeg ville ha før februar\mai, men jeg finner vel på noe...
Dette instrumentet ble brukt av en bestemt elev, og det var en meget ubehagelig følelse for vedkommende å oppdage at noen hadde etterlatt seg avføring i instrumentet hans
-
- Mood:
Tiwar wrote:Jeg har en Epiphone Goth SG og er kjempeforneøyd med den. Har vel hatt den i halvannet år. Den er utrolig lettspilt og god, men jeg er j****g lei av SG-formen så jeg vurderer å få meg noe nytt snart. En jackson eller ESP.
Jeg vurderte å kjøpe en LTD Spider (F-250) for jeg digger designet og lyden og spillbarheten er god. Men den kosta 4000 mer enn Epiphonen.
Jeg har oppdaga en liten kjip feil på gitaren min. Når jeg spiller på 15. eller 17. bånd på tjukkeste E vibrerer lyden som i en tremolo effekt. Plagsomt.
Får sånn lyd av og til, men ikke på forsterker. Men igår så stemte plutselig den lyseste E-strengen seg 5 bånd ned av seg selv, og når jeg prøvde å stemme den opp så seig den bare ned igjen
Første problemet jeg har hatt med den gitaren. Jævli plagsomt, må sikkert ha nye stemmeskruer.
Første problemet jeg har hatt med den gitaren. Jævli plagsomt, må sikkert ha nye stemmeskruer.
Strengen er ikke satt på feil ihvertfall, for jeg kan å sette på strenger. Jeg stemte den opp flere ganger men den seg ned igjen med en gang. Gitarlæreren min sa det var helt snålt, han skal ta en sjekk på den ikveld så da får vi vel oppklart dette mysteriumet.
Hvor mange viklinger har du rundt stemmeskruen? Hvis du har for få så får strengen ikke tak og glipper.
Kan du fysisk se at stemmeskruen gir etter, eller står den bom fast samtidig som strengen stemmer seg ned?
Kan du fysisk se at stemmeskruen gir etter, eller står den bom fast samtidig som strengen stemmer seg ned?
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
Strengen er røket av nå da siden jeg ble litt f******a igår etter en time med slit for å finne ut problemet.
Strengen hadde vel 4 surringer rundt stemmeskruen ca.
Jeg så ingen tegn til at strengen gled av eller noe. Og jeg prøvde etterpå å stikke ei nål inn og vri på stemmeskruen for å se om den ga etter men den stod bom fast
Strengen hadde vel 4 surringer rundt stemmeskruen ca.
Jeg så ingen tegn til at strengen gled av eller noe. Og jeg prøvde etterpå å stikke ei nål inn og vri på stemmeskruen for å se om den ga etter men den stod bom fast
4 er litt lite.
En tommelfinger regel er å la strengen ligge slakt på gitaren, og å lage en bøy cirka 1 tomme ovenfor stemmeskruen den skal inn i, så langt av strengen er det som bør inn i skruen.
En tommelfinger regel er å la strengen ligge slakt på gitaren, og å lage en bøy cirka 1 tomme ovenfor stemmeskruen den skal inn i, så langt av strengen er det som bør inn i skruen.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.