Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

gig-bag

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hva synes folket om Epiphone i forhold til BC-rich?

Mye bedre..
5
36%
Litt bedre..
3
21%
Like brah..
3
21%
Dårligere..
1
7%
Mye dårligere..
2
14%

Total votes: 14

Tiwar
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tiwar »

Hm, jeg har alltid hatt ca 4 surringer og jeg synes det er snålt at det skal skape et slikt problem. Tviler på at det er derfor problemet har oppstått.

awxiz
Spermatozoon
Mood:

Post by awxiz »

4 surringer lite? Jeg pleier å han en eller to.. Og det holder.
Men Fender stratocaster(som jeg har) har brukbare stemmeskruer tror jeg...
Jackson gitaren har utroligdårlige stemmeskruer, virker det som, men den er uansett blokka i nutten...

Torstein
Bel
Bel
Mood:

Post by Torstein »

Scorpion wrote:
Tiwar wrote:Jeg har en Epiphone Goth SG og er kjempeforneøyd med den. Har vel hatt den i halvannet år. Den er utrolig lettspilt og god, men jeg er j****g lei av SG-formen så jeg vurderer å få meg noe nytt snart. En jackson eller ESP.

Jeg vurderte å kjøpe en LTD Spider (F-250) for jeg digger designet og lyden og spillbarheten er god. Men den kosta 4000 mer enn Epiphonen.

Jeg har oppdaga en liten kjip feil på gitaren min. Når jeg spiller på 15. eller 17. bånd på tjukkeste E vibrerer lyden som i en tremolo effekt. Plagsomt.
Strengen er vel senket for lavt.

Topic author
Scorpion
Spermatozoon
Mood:

Post by Scorpion »

Torstein wrote:
Scorpion wrote:
Tiwar wrote:Jeg har en Epiphone Goth SG og er kjempeforneøyd med den. Har vel hatt den i halvannet år. Den er utrolig lettspilt og god, men jeg er j****g lei av SG-formen så jeg vurderer å få meg noe nytt snart. En jackson eller ESP.

Jeg vurderte å kjøpe en LTD Spider (F-250) for jeg digger designet og lyden og spillbarheten er god. Men den kosta 4000 mer enn Epiphonen.

Jeg har oppdaga en liten kjip feil på gitaren min. Når jeg spiller på 15. eller 17. bånd på tjukkeste E vibrerer lyden som i en tremolo effekt. Plagsomt.
Strengen er vel senket for lavt.

Har prøvd å heve strengen og senke pickupen. Hjelper ikke. Kanskje det er et bånd som ligger for høyt. Har levert inn gitaren til sjekk nå..
Image

Tiwar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Tiwar »

Når sånne problemer oppstår så pleier man å løse det med å file ned litt på båndene, sikkert det som skal til tipper jeg.

Locked Previous topicNext topic