Beste amerikanske hardrock/metal-band
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste amerikanske hardrock/metal-band
Fikk lyst til å polle litt igjen, over hva folket synes er det beste hardrock/metal-bandet fra USA?
Har av plasshensyn, kun inkludert band som var aktive på 70- og 80-tallet, og unngått spesielle retninger som thrash, death, black, doom og prog metal, for ikke å si grunge og nu metal.
OK, Metallica var thrash på 80-tallet og Queensrÿche kunne vel kalles prog metal, men synes begge disse bandene fortjener å være med for det de produserte på 80-tallet (og begynnelsen av 90-tallet).
Jeg har kun tatt med band. Derfor er ikke f.eks. Alice Cooper med.
Hvem jeg stemte på?
Tror folk etterhvert vet nok om meg til å gjette riktig. Sjekk min og blizzards avatarer for referanse!
Har av plasshensyn, kun inkludert band som var aktive på 70- og 80-tallet, og unngått spesielle retninger som thrash, death, black, doom og prog metal, for ikke å si grunge og nu metal.
OK, Metallica var thrash på 80-tallet og Queensrÿche kunne vel kalles prog metal, men synes begge disse bandene fortjener å være med for det de produserte på 80-tallet (og begynnelsen av 90-tallet).
Jeg har kun tatt med band. Derfor er ikke f.eks. Alice Cooper med.
Hvem jeg stemte på?
Tror folk etterhvert vet nok om meg til å gjette riktig. Sjekk min og blizzards avatarer for referanse!
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Spermatozoon
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Dio foran Queensrÿche...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Antonzen wrote:Stemte Metallica...
men du har jo glemt det vikitigste bandet, kanskje tidenes beste band
Guns N Roses!!!
ikkje bra
Hadde ikke glemt Guns N' Roses, men det er vanskelig å plukke kun ti, og jeg har valgt å gå litt lengre tilbake i tid enn da Guns N' Roses var i skuddet.
Personlig har jeg et mye nærere forhold til Guns N' Roses enn til både Manowar og Twisted Sister, men prøver å være littegrann objektiv i utvelgelsen når jeg lager poller, og tenke litt på hvilke alternativer jeg tror folk vil ha med. Selvsagt tar jeg med noen kjepphester også, he-he.
Leif ramser opp en hel haug med NWOBHM-band som kunne vært i den britiske pollen, og her er et utvalg band jeg dessverre ikke fikk plass til her:
Guns N' Roses, W.A.S.P., ZZ Top, Black Crowes, Skid Row, Mötley Crüe, Ratt, Poison, Megadeth, Slayer, Anthrax, Testament, Exodus, Soundgarden, Alice In Chains, Crimson Glory, Armoured Saint, Fates Warning, Dream Theater...etc., etc., etc.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- B
- Mood:
-
- Spermatozoon
- Mood:
torjo wrote:PsyCHoTicMetALdRumMer666 wrote:Alice Cooper pleide å være et band!
T.o.m. 1974 var de vel det, med den klassiske besetninga. Deretter er Mr. Furnier Alice Cooper.
Ikke for å være frekk, men.... DUH!!
Forøvrig hører ikke Guns 'n Roses inn her! Total crapp!!
-
- Spermatozoon
- Mood:
Metallica selvsagt! Med Van Halen og Dio på andre og tredje plass!
-
- Belieber
- Mood:
Metallica her også, med queensryche på andre tenker jeg....
-
- Spermatozoon
- Mood: