Blue Öyster Cults beste studioalbum
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Blue Öyster Cults beste studioalbum
Hvorfor ikke også ha en poll på et av tidenes beste rock-band? Disse kara her er slett ikke oppskrytte, tvert imot, heller kraftig undervurderte. Hva jeg mener om dem kan leses i en annen ganske fyldig tråd, men nå skal dere få sjansen til å stemme over hvilket album dere synes er best.
Jeg gir min stemme til "Secret Treaties", men må si at løpet er jevnt mellom de fire første studioalbumene.
Ble nødt til kun å ta med studioalbum. Det var simpelthen umulig å velge hvilke flere av studioalbumene som måtte elimineres. Dessverre fikk jeg ikke plass til "Mirrors" i pollen.
Har du ikke hørt om dem, sier du? Få opp øynene snarest
Masse god musikk du som vil vokse og vokse
Jeg gir min stemme til "Secret Treaties", men må si at løpet er jevnt mellom de fire første studioalbumene.
Ble nødt til kun å ta med studioalbum. Det var simpelthen umulig å velge hvilke flere av studioalbumene som måtte elimineres. Dessverre fikk jeg ikke plass til "Mirrors" i pollen.
Har du ikke hørt om dem, sier du? Få opp øynene snarest
Masse god musikk du som vil vokse og vokse
Ta tårnet, Ebralidze!
Jeg er nesten fristet til å gi min stemme til CULTOSAURUS ERECTUS, jeg!
Fantastisk flott plate med god lyd og en lang rekke gode låter; "Black Blade", "Divine Wind" (har for øvrig en video liggende på PC'en med 11. sept. som tema hvor denne låta er "soundtrack"...), "Hungry Boys", "Lips In The Hills" osv., osv.
Men siden SECRET TREATIES for evig og alltid vil stå som min personlige favoritt stemte jeg på den - denne gangen også...
For øvrig er IMAGINOS også et glimrende album...
Fantastisk flott plate med god lyd og en lang rekke gode låter; "Black Blade", "Divine Wind" (har for øvrig en video liggende på PC'en med 11. sept. som tema hvor denne låta er "soundtrack"...), "Hungry Boys", "Lips In The Hills" osv., osv.
Men siden SECRET TREATIES for evig og alltid vil stå som min personlige favoritt stemte jeg på den - denne gangen også...
For øvrig er IMAGINOS også et glimrende album...
-
Topic author - Rocker
- Mood:
blizzard wrote: "Divine Wind" (har for øvrig en video liggende på PC'en med 11. sept. som tema hvor denne låta er "soundtrack"...)
Jeg regner med at du vet hva som var foranledningen til at de skrev den låta i 1980. Det er nok den mest "politiske" låta de noensinne har lagd.
Ta tårnet, Ebralidze!
Må bare slenge meg på trenden og stemme "Secret Treaties" jeg også, hele den skiva er jo enormt bra. "Cultosaurus Erectus" kommer på en god nummer to, flere enn meg som digger "Monsters" låta? Synes også "Imaginos" har mange bra låter, men den er hemmet av dårlig produksjon.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Freeze wrote:"Cultosaurus Erectus" kommer på en god nummer to, flere enn meg som digger "Monsters" låta?
Tja, nå er vel ikke akkurat "Monsters" den låta jeg digger MEST fra "Cultosaurus", men den er fin nok den. Storyen er jo meget bra da!
Ta tårnet, Ebralidze!
Torjo, jeg har den historien et sted langt bak i minnet, men kommer ikke på den akkurat nå siden jeg har hensatt meg i en døsende rødvinsrus... Kan'ke du oppdatere oss?
Som gjenytelse kan jeg sende deg Divine Winds video'en i posten, ok? Hvis du da ikke har den allerede...?
Som gjenytelse kan jeg sende deg Divine Winds video'en i posten, ok? Hvis du da ikke har den allerede...?
-
Topic author - Rocker
- Mood:
blizzard wrote: Som gjenytelse kan jeg sende deg Divine Winds video'en i posten, ok? Hvis du da ikke har den allerede...?
Takker for det. Jeg har sett den på BÖC sin hjemmeside, men du kan gjerne sende den. Jeg kan pm'e deg min e-mailadresse.
"Divine Wind", skrevet av Roeser, var opprinnelig titulert "Ayatollah", med referanse til Ayatollah Khomeini. Den ble skrevet som en reaksjon på at han i 1979-80 holdt amerikanske gisler i fange i mange måneder. Den har tekstlinjen "if he really thinks we're the devil, then let's send him to hell" som refererer til at Khomeini-regimet så på USA som den Store s***n.
En annen ting, det kan se ut som om PsychoDad har kommet i skade for å stemme "Agents" istedenfor "Fire", hvis det da ikke er en annen som har stemt. Uansett glimrende plater begge to, og kanskje de to studioalbumene som har solgt best. "Agents" solgte til platina kort tid etter at den kom ut, og i 1988 ble liveplata "Some Enchanted Evening" også tildelt platina 10 år etter utgivelsen. Etter disse er det vel "Fire" som er den mest suksessrike.
Ta tårnet, Ebralidze!
Stemte på "Imaginos" jeg oxo, selv om det kanskje er litt for polert. Kunne like godt stemt på "Secret Treaties", det er uansett bare dagsformen som avgjør. Konge gruppe er det i hvert fall
"En øl for mye er ti for lite!"
-
- Belieber
- Mood:
For å gjenta meg selv, ettersom tråden er tilbake i november:
Imaginos! Men det jo et sinnsykt dårlig band, egentlig...?
-
Topic author - Rocker
- Mood:
DummeBirger wrote:For å gjenta meg selv, ettersom tråden er tilbake i november:
Ja, og jeg jobber til daglig som hjernekirurg!
HAD, hva synes du om "Workshop Of The Telescopes"? Selv synes jeg den gir et greit overblikk over karrieren fram til '86, selv om jeg har favoritter jeg gjerne skulle hatt med.
Ta tårnet, Ebralidze!
torjo wrote:DummeBirger wrote:For å gjenta meg selv, ettersom tråden er tilbake i november:
haha
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Antonzen wrote:torjo wrote:DummeBirger wrote:For å gjenta meg selv, ettersom tråden er tilbake i november:
haha
Det var halvveis ment som et tilbud til DummeBirger!
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Belieber
- Mood:
torjo wrote:Antonzen wrote:torjo wrote:DummeBirger wrote:For å gjenta meg selv, ettersom tråden er tilbake i november:
haha
Det var halvveis ment som et tilbud til DummeBirger!
Teflonhjerne, jeg vet dere! Det har jeg jo innrømt for lengst.
Ingen smøring og ingenting fester seg!
Kan jo takke ja til "tilbudet", for værre blir jeg vel ikke...?
torjo wrote:Jeg skjønner ikke at noen i fullt alvor kan like Blue Öyster Cult!
Men du kan jo prøve operere på deg selv først, torjo...