Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Progrock/metal trommiser..

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvem er den kuleste progrock/metal trommisen?

Thomas Lejon (Andromeda og A.C.T)
2
3%
Andy Ward (Camel)
1
1%
Jason Rullo (Symphony X)
1
1%
Neil Peart (Rush)
16
23%
Bill Bruford (Yes og King Crimson)
12
17%
Nick D`Virgilio (Spock`s Beard)
0
No votes
Phil Collins (Genesis)
8
11%
Zoltan Czörsz (Flower Kings og Karmakanic)
4
6%
Ed Warby (Ayreon)
2
3%
Mike Portnoy (DT og Transatlantic +++++++)
24
34%
 
Total votes: 70
User avatar

RigmorMortis
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 19 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by RigmorMortis »

1. Morgan Ågren (Fredrik Thordendal, Mats/Morgan, tidl Frank Zappa)
2. Thomas Haake (Meshuggah)

begge mangler jo. steike.
Image
I'm going for pints.

User avatar

Octo
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 17 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Octo »

Av disse kom Bill Bruford best ut. Men Simon Phillips er den jeg setter høyest av alle. Fantastisk feel, pervers teknikk, og den flotteste lyden en tromme kan produsere. Mike Mangini er vel den som utmerker seg best teknikkwise.

Octo

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Gikk for Bill Bruford, selv om jeg er klar over Pearts dyktighet.. Men den kuleste trommisen innen progen er ikke paa denne lista:
Alle som har sett Giant in a Box-DVD'en maa si seg enig i at John Weathers er den feteste trommisen av alle :)

PS: Sjekk location for forklaring av aa'ene.. aah.. 33 grader ute.
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Topic author
Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Posts: 64
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr.Gumble »

DummeBirger wrote:Av de du nevner her, basert på hele karieren;


Andy Ward, Jason Rullo, Nick D`Virgilio, Zoltan Czörsz og Ed Warby er alle
helt greie trommiser, men ingen av disse utmerker seg spesielt, synes jeg.

Vel, både Zoltan og Rullo spiller ræva av portnoy!!

DummeBirger wrote: Thomas Lejon har jeg ikke hørt, men tviler på at det vil endre noe i denne samenheng.

Hvis du synes Portnoy er svinbra teknisk så anbefaler jeg å sjekke ut Thomas` spilling på two is one med Andromeda.. De som vet hva jeg prater om: hehe.. :lol:

DummeBirger wrote: Synes det er mer påfallende at du ikke har med f.eks. Carl Palmer (ELP), Alan White (Yes), Pierre van der Linden (Focus), Barriemore Barlow (Jethro Tull), Ian Mosley (Marillion), Phil Ehart (Kansas), Jon Hiseman (Collosseum), Rod Morgenstein (Dregs), Scott Rockenfield (Queensrÿche), for ikke å snakke om en 2-3 Zappa-trommiser;
Vinnie Colaiuta, Chester Thompson (også Genesis) og Terry Bozzio!

Alle disse burde vært inkludert på i en slik poll, mener nå jeg!

Hadde i utgangspunktet tenkt til å ha med Både Barlow, Mosley, Morgenstein, Bozzio, Colaiuta og Simon Phillips.. Men det gikk ikke an å ha så mange alternativer i pollen..

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

"Spiller rævva av" er tydeligvis et spørsmål om smak og behag.

Jeg vil si at det rent teknisk er svært få, om noen av dine alternativ som spiller rævva av Mike Portnoy. Hvorvidt en har mer sans for andres spilling en Portnoy sin; Se DET er en annen sak! :wink:

Simon Phillips er en av mine desiderte favorittrommeslager også!
Hvorvidt han er en utpreget PROG. trommis, er jeg ikke like sikker på...
(I likhet med folk som Dave Weckl, Billy Cobham, osv...)
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

User avatar

Topic author
Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Posts: 64
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr.Gumble »

DummeBirger wrote:"Spiller rævva av" er tydeligvis et spørsmål om smak og behag.

Jeg vil si at det rent teknisk er svært få, om noen av dine alternativ som spiller rævva av Mike Portnoy...)

Vel, det jeg mente var: Rent teknisk spiller både Zoltan, Jason Rullo og Thomas Lejon rævva av Portnoy. WORD!

Men selvfølgelig ER best et spørsmål om smak og behag. Få av de gamle trommisene som kan måle seg med de i dag sånn rent teknisk.

Og Ja.. Simon Phillips er Kung!!

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

cvighals wrote:
DummeBirger wrote:"Spiller rævva av" er tydeligvis et spørsmål om smak og behag.

Jeg vil si at det rent teknisk er svært få, om noen av dine alternativ som spiller rævva av Mike Portnoy...)

Vel, det jeg mente var: Rent teknisk spiller både Zoltan, Jason Rullo og Thomas Lejon rævva av Portnoy. WORD!

Men selvfølgelig ER best et spørsmål om smak og behag. Få av de gamle trommisene som kan måle seg med de i dag sånn rent teknisk.

Og Ja.. Simon Phillips er Kung!!

Vedr. uthevet skrift; Dette tror du ikke på selv engang, rent objektivt vurdert! (I så fall spiller du ikke trommer.)
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

User avatar

Topic author
Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Posts: 64
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr.Gumble »

DummeBirger wrote:
cvighals wrote:
DummeBirger wrote:"Spiller rævva av" er tydeligvis et spørsmål om smak og behag.

Jeg vil si at det rent teknisk er svært få, om noen av dine alternativ som spiller rævva av Mike Portnoy...)

Vel, det jeg mente var: Rent teknisk spiller både Zoltan, Jason Rullo og Thomas Lejon rævva av Portnoy. WORD!

Men selvfølgelig ER best et spørsmål om smak og behag. Få av de gamle trommisene som kan måle seg med de i dag sånn rent teknisk.

Og Ja.. Simon Phillips er Kung!!

Vedr. uthevet skrift; Dette tror du ikke på selv engang, rent objektivt vurdert! (I så fall spiller du ikke trommer.)

Det er faktisk akkurat det jeg gjør. Spiller trommer altså. Og jeg tror ikke på det jeg skrev selv, jeg vet. Og det gjør enhver trommis over ett visst nivå.

Det portnoy er flink til det er å telle. Rent slagteknisk er han ikke i nærheten av de tre nevnte.

Hør Death of Balance eller rediscovery pt.2 av Symphony X. Etter å ha gjort det vil du være overbevist om at Rullo er ett par nivå høyere rent teknisk.

Så kan du høre på Devil`s Danceschool med flower kings, eller noe fra sisteplata til Karmakanic, da vil du skjønne at Zoltan er fra en annen galakse.

Deretter kan du sjekke ut Two is One eller Morph Into Nothing med Andromeda. Hvis ikke det er nok til å overbevise deg om at Lejon er bedre enn Portnoy sett fra ett teknisk ståsted så går det rett å slett ikke an å overtale deg.

Men: Portnoy er en veldig underholdende trommis, i tillegg til at han nok selve symbolet på progmetall og allerede en levende legende. Det skal han ha!

User avatar

smeghead
Belieber
Belieber
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by smeghead »

av disse: Bill Bruford.
best i verden (!): Christian Vander (Magma)

User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

fantomas wrote:Gikk for Bill Bruford, selv om jeg er klar over Pearts dyktighet.. Men den kuleste trommisen innen progen er ikke paa denne lista:
Alle som har sett Giant in a Box-DVD'en maa si seg enig i at John Weathers er den feteste trommisen av alle :)

PS: Sjekk location for forklaring av aa'ene.. aah.. 33 grader ute.

Jeg har faktisk mer sansen for Martin Smith (nr.1) og Malcom Mortimore (nr.2)

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

master_k wrote:
Jeg har faktisk mer sansen for Martin Smith (nr.1) og Malcom Mortimore (nr.2)

Er vel kanskje smak og behag ute og gaar her, men jeg har bare sett opptak av John Weathers, saa kan ikke si noe om de andre (angaaende om de er kule). Dessuten synes jeg ikke foersteplata er veldig bra.. Kanskje Mortimore kan naerme seg, men han er paa langt naer like kul visuelt sett :). Uansett synes jeg da Bill Bruford er fetere..
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

cvighals wrote:
DummeBirger wrote:"Spiller rævva av" er tydeligvis et spørsmål om smak og behag.

Jeg vil si at det rent teknisk er svært få, om noen av dine alternativ som spiller rævva av Mike Portnoy...)

Vel, det jeg mente var: Rent teknisk spiller både Zoltan, Jason Rullo og Thomas Lejon rævva av Portnoy. WORD!

Men selvfølgelig ER best et spørsmål om smak og behag. Få av de gamle trommisene som kan måle seg med de i dag sånn rent teknisk.
Og Ja.. Simon Phillips er Kung!!

Mulig det, men steike så kult det låter av Neil Peart, Alan White, Bill Bruford etc.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

User avatar

Agent Orange
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 08 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agent Orange »

Neil Peart selvfølgelig. Portnoy`s "far"!
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

User avatar

Agent Orange
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 08 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agent Orange »

Neil Peart selvfølgelig. Portnoy`s "far"!
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

User avatar

simon
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 19 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by simon »

Bill Bruford
Om han er bedre enn andre eller ikke sjiter jeg i, men når han har John Wetton og leke seg sammen med er det morsomt å være lytter

User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

fantomas wrote:
master_k wrote:
Jeg har faktisk mer sansen for Martin Smith (nr.1) og Malcom Mortimore (nr.2)

Er vel kanskje smak og behag ute og gaar her, men jeg har bare sett opptak av John Weathers, saa kan ikke si noe om de andre (angaaende om de er kule). Dessuten synes jeg ikke foersteplata er veldig bra.. Kanskje Mortimore kan naerme seg, men han er paa langt naer like kul visuelt sett :). Uansett synes jeg da Bill Bruford er fetere..

Andreplata derimot...


SirRobert
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SirRobert »

1.Neil Peart
2.Bruford

User avatar

Diskriminatore
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 24 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Diskriminatore »

Collins!!

Visste dere at han har absolutt time? hehe det må nesten være slitsomt.
Image

User avatar

manenzza
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 04 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by manenzza »

En slik poll uten Alan White er en skandale. Spør Portnoy hvem som gav ham lysten til å spille trommer....

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Portnoy så klart!
Men synes Stian Kristoffersen skulle ha fått vært med her.. :roll:

Heia Pagan's! :dancing:

Locked Previous topicNext topic