Har noen av dere prøvd en amerikansk BCR?Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
gitarpoll
-
- Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Louis_Cyphre wrote:Har noen av dere prøvd en amerikansk BCR?Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Ja. Jeg har spilt gitar i over 15 år, og selv om jeg er ræva, har jeg prøvd de fleste vanlige merkene. B.C. Rich er ikke gode å spille på, og utseendemessig er de til å grine av. (Stort sett) Fullstendig uaktuelt å eie en slik.
Er de gode nok for Kerry King....Stian wrote:Louis_Cyphre wrote:Har noen av dere prøvd en amerikansk BCR?Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Ja. Jeg har spilt gitar i over 15 år, og selv om jeg er ræva, har jeg prøvd de fleste vanlige merkene. B.C. Rich er ikke gode å spille på, og utseendemessig er de til å grine av. (Stort sett) Fullstendig uaktuelt å eie en slik.
-
- Belieb
- Mood:
Stian wrote:Louis_Cyphre wrote:Har noen av dere prøvd en amerikansk BCR?Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Helt enig. Jeg spiller ikke gitar selv, men jeg har da prøvd litt forskjellig merker! B.C. Rich er ikke en god gitar å spille. Det er ikke mange av de som har et fett utseende eller.
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.
-
Topic author - Be
- Mood:
jeremy wrote:Godt å høre!Stian wrote:jeremy wrote:Legg til Line 6 også, så er jeg enig.Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Åssen er den nye Fenderen forresten? Fornøyd?
Ja, d***n, den er digg! Fantastisk god å spille på, og herlig søttitallslyd via Pod'en. Skal grave fram min Boss HM-2 også, samt prøve den på den store forsterkeren, så skal vi se. Mulig det blir så bra at jeg bare kan la gitaren stå og spille seg selv.
Mulig at det er en som mener at du får mest for pengene. Men jeg er enig i at det blir litt merkelig å svare Epiphone på hva som er best når Gibson er et alternativ.Limping-Christ wrote:er også overrasket over at så få har stemt på dean, og at èn person i det hele tatt tok seg bryet med å gi stemme til epiphone.
personlig syns jeg at gibson og epi er to vidt forskjellige gitarer spillemessig....... så jeg gjorde det på den måten......
(har jævli mye fritid, men ikke heng meg for det)
-
- Spermatozoon
- Mood:
Nå skal ikke jeg dra denne diskusjonen så veldig langt, men det er noen uttalelser her som forundrer meg. BC Rich har andre gitarer enn Warlock'er til 3000 kroner. Warlock, Mockingbird, Eagle, Jr V, Bich, Exclusive, Assassin, etc er alle forskjellige å spille på. Kjøper du en US variant velger du selv lengden, bredden og formen på halsen, du velger tresorter til hals, gripebrett og kropp og du velger hardware. Det virker litt rart å si noe så generelt som at man ikke synes et slikt gitarmerke er bra å spille på.
Ibanez, Jackson eller ESP.. Er litt usikker.. Har Ibanez selv, men jeg spiller ikke bare metal (faktisk fint lite metal i det hele tatt).
Utseendemessig så er vel "ESP F 400FM" den mest orgasmiske gitaren jeg har sett. Lydmessig så er vel det jeg har fått ut av den, på min stakkars lille forsterker ikke all verden å satse fra, men det lovde godt. Den var lettspilt. Har hørt når pojken spiller, og da er lyden YEY, iallefall til black og generell ekstremmetall.
Utseendemessig så er vel "ESP F 400FM" den mest orgasmiske gitaren jeg har sett. Lydmessig så er vel det jeg har fått ut av den, på min stakkars lille forsterker ikke all verden å satse fra, men det lovde godt. Den var lettspilt. Har hørt når pojken spiller, og da er lyden YEY, iallefall til black og generell ekstremmetall.
-
- Belieber
- Mood:
luzi wrote:Ibanez, Jackson eller ESP.. Er litt usikker.. Har Ibanez selv, men jeg spiller ikke bare metal (faktisk fint lite metal i det hele tatt).
veldig stor forskjell på blackmetal og feks deathmetal for å si det slik.
Squier gitaren jeg har duger som f**n til blackmetal, men til deathmetal? nei, trukke det gitt!
Mr. MARSHALL
....så betyr ikke det nøvendigvis at det er den beste gitaren i verden.HrTorsdag wrote:Er de gode nok for Kerry King....Stian wrote:Louis_Cyphre wrote:Har noen av dere prøvd en amerikansk BCR?Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Det er vanskelig å være objektiv i en slik poll som dette.
-
Topic author - Be
- Mood:
General-L wrote:luzi wrote:Ibanez, Jackson eller ESP.. Er litt usikker.. Har Ibanez selv, men jeg spiller ikke bare metal (faktisk fint lite metal i det hele tatt).
veldig stor forskjell på blackmetal og feks deathmetal for å si det slik.
Squier gitaren jeg har duger som f**n til blackmetal, men til deathmetal? nei, trukke det gitt!
squire og fender er jo ett og samma..... forskjellen er bare at humbuckene på fenderen er bedre og mer smooth å spille på...... funker ikke til annet enn jazz, blues og extremt teknisk spill.
Morior wrote:....så betyr ikke det nøvendigvis at det er den beste gitaren i verden.HrTorsdag wrote:Er de gode nok for Kerry King....Stian wrote:Louis_Cyphre wrote:Har noen av dere prøvd en amerikansk BCR?Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Det er vanskelig å være objektiv i en slik poll som dette.
Jeg sa ikke at det var den beste gitaren i verden. Faktisk har jeg bare spilt på én selv, og den var veldig dårlig. Men hvis alle BC Rich-gitarer var dårlige, så ville nok vår venn i Slayer valgt et annet merke.
-
- Spermatozoon
- Mood:
For necro bm er det ingen av disse som slår min gæmle Hoyer!
-
- Spermatozoon
- Mood:
Er du dritings, eller?Limping-Christ wrote:squire og fender er jo ett og samma..... forskjellen er bare at humbuckene på fenderen er bedre og mer smooth å spille på...... funker ikke til annet enn jazz, blues og extremt teknisk spill.
Ghost gitarer vøtt.HrTorsdag wrote:Jeg sa ikke at det var den beste gitaren i verden. Faktisk har jeg bare spilt på én selv, og den var veldig dårlig. Men hvis alle BC Rich-gitarer var dårlige, så ville nok vår venn i Slayer valgt et annet merke.
Hva er det for noe?jeremy wrote:Ghost gitarer vøtt.HrTorsdag wrote:Jeg sa ikke at det var den beste gitaren i verden. Faktisk har jeg bare spilt på én selv, og den var veldig dårlig. Men hvis alle BC Rich-gitarer var dårlige, så ville nok vår venn i Slayer valgt et annet merke.
General-L wrote: veldig stor forskjell på blackmetal og feks deathmetal for å si det slik.
Joda, vet da det er forskjell, men det kommer jo også an på hvilken type death og hvilken type black. Den typen har vil jeg tro duger ganske rimelig til begge deler. Og polka, mener jeg hørte han spille det en gang Bedre enn det blir det ikke..
Men jeg holder meg fortsatt til Ibanezen min. Jeg er så lita, så andre gitarer har en tendens til å enten bli for tunge, eller kamuflere meg helt.
Gitaren er lagd hos en überbra gitarmaker, også klistrer de på et merke.HrTorsdag wrote:Hva er det for noe?jeremy wrote:Ghost gitarer vøtt.HrTorsdag wrote:Jeg sa ikke at det var den beste gitaren i verden. Faktisk har jeg bare spilt på én selv, og den var veldig dårlig. Men hvis alle BC Rich-gitarer var dårlige, så ville nok vår venn i Slayer valgt et annet merke.