Så du kritiserer Fender fordi du ikke liker dem? Jeg er ikke overbegeistret for Fender selv, men jeg respekterer dem som de gode gitarene de er. Mulig jeg tolket deg feil nå, men det er nå min mening. Basta. Bom. Bombombom. Bombombom-bombombadilla-life-heia-bjarne.Limping-Christ wrote:Morior wrote:Iron Maiden og Opeth har brukt Fender Stratter, både live og i studio. Går de inn under "resten av det slaget"? Så jeg skjønner ikke helt logikken din der.Limping-Christ wrote:Louis_Cyphre wrote:Er du dritings, eller?Limping-Christ wrote:squire og fender er jo ett og samma..... forskjellen er bare at humbuckene på fenderen er bedre og mer smooth å spille på...... funker ikke til annet enn jazz, blues og extremt teknisk spill.
For en gangs skyld ikke desverre....... squire/fender funker ikke til metal.... det er en grunn til at gitarene ikke blir brukt av andre enn blink182 folk og resten av det slaget.
Dessuten er det mulig å bytte til en humbucker som IKKE er laget av Fender. Prøv å sette en DiMarzio Tone Zone i en Strat. Tror du ville blitt overrasket.
er mulig jeg overdriver litt ang fender, men mitt bunnløse hat mot fender og dens spilleegenskaper gnager meg når jeg møter noen som virkli liker dem.
gitarpoll
BlueGrot wrote:Du er en p**k og må dø.
-
Topic author - Be
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Borealis wrote:Så du kritiserer Fender fordi du ikke liker dem? Jeg er ikke overbegeistret for Fender selv, men jeg respekterer dem som de gode gitarene de er. Mulig jeg tolket deg feil nå, men det er nå min mening. Basta. Bom. Bombombom. Bombombom-bombombadilla-life-heia-bjarne.Limping-Christ wrote:Morior wrote:Iron Maiden og Opeth har brukt Fender Stratter, både live og i studio. Går de inn under "resten av det slaget"? Så jeg skjønner ikke helt logikken din der.Limping-Christ wrote:Louis_Cyphre wrote:Er du dritings, eller?Limping-Christ wrote:squire og fender er jo ett og samma..... forskjellen er bare at humbuckene på fenderen er bedre og mer smooth å spille på...... funker ikke til annet enn jazz, blues og extremt teknisk spill.
For en gangs skyld ikke desverre....... squire/fender funker ikke til metal.... det er en grunn til at gitarene ikke blir brukt av andre enn blink182 folk og resten av det slaget.
Dessuten er det mulig å bytte til en humbucker som IKKE er laget av Fender. Prøv å sette en DiMarzio Tone Zone i en Strat. Tror du ville blitt overrasket.
er mulig jeg overdriver litt ang fender, men mitt bunnløse hat mot fender og dens spilleegenskaper gnager meg når jeg møter noen som virkli liker dem.
hmmm, like greit å avslutte denne diskusjonen før det utarter seg til blodig cybervold nei men altså respekt er det ikke mangel på når det gjelder folk som liker de, men marduk derimot.... hehe
...Ok, hvis jeg skulle bruke samme logikken som deg kan jeg altså si til de som liker Ibanez-gitarer at Ibanez suger, bare fordi jeg ikke liker hvordan halsene føles?Limping-Christ wrote:Morior wrote:Iron Maiden og Opeth har brukt Fender Stratter, både live og i studio. Går de inn under "resten av det slaget"? Så jeg skjønner ikke helt logikken din der.Limping-Christ wrote:Louis_Cyphre wrote:Er du dritings, eller?Limping-Christ wrote:squire og fender er jo ett og samma..... forskjellen er bare at humbuckene på fenderen er bedre og mer smooth å spille på...... funker ikke til annet enn jazz, blues og extremt teknisk spill.
Høres ikke helt logisk ut for meg.
Limping-Christ wrote:ser det er mye frem og tilbake ang hva gitarmerke som er "best i test".
jeg lurer også på hva andre mener....
tenk på brukervennlighet, lyd, hals, pickup og ellers vitale ting og stem.
Enig med folket her. Jackson er en fin en.
Men Epiphone er dog en fin nybegynner gitar.
-
Topic author - Be
- Mood:
Morior wrote:...Ok, hvis jeg skulle bruke samme logikken som deg kan jeg altså si til de som liker Ibanez-gitarer at Ibanez suger, bare fordi jeg ikke liker hvordan halsene føles?Limping-Christ wrote:Morior wrote:Iron Maiden og Opeth har brukt Fender Stratter, både live og i studio. Går de inn under "resten av det slaget"? Så jeg skjønner ikke helt logikken din der.Limping-Christ wrote:Louis_Cyphre wrote:Er du dritings, eller?Limping-Christ wrote:squire og fender er jo ett og samma..... forskjellen er bare at humbuckene på fenderen er bedre og mer smooth å spille på...... funker ikke til annet enn jazz, blues og extremt teknisk spill.
Høres ikke helt logisk ut for meg.
det er nå helst ikke bare det....... lyd og spillekvalitet er godt nedsatt i forhold til de fleste andre merker jeg har listet opp.... det kunne fender ha gjort noe med viss de hadde brydd seg litt mer om fender og ikke alle de tusen datterprosjekta sine..... det sier seg selv når de eneste gode gitarene de laget, laget de på tidlig 80-tallet.... fender eier ingen progress i frimaet..... når en kjøper en fender for bortimot vanlig pris 13 000, så betaler en bare for hva fender var på 80-tallet.........!!!!!!
-
Topic author - Be
- Mood:
Fordi Stian/X ikke liker B.C. Rich, kan ikke Chuck Schuldiner noe om musikk? Jess.Tenebres wrote:Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Som betyr at Chuck Schuldiner og Trey Azagtoth ikke kjenner noe til musikk? Det finnes jo mange gode BC Rich.
2 av mine fav. gitarister bruker BC, men selv ville jeg aldri hatt det.
-
Topic author - Be
- Mood:
Torstein wrote:Da hadde det blitt en j****g latterlig gitarpoll.Limping-Christ wrote:dersom jeg tar pollen igjen om 1 års tid; ikke fan om jeg tar med fender og gibson da
Hadde det virklig blitt det?????
Torstein wrote:Fordi Stian/X ikke liker B.C. Rich, kan ikke Chuck Schuldiner noe om musikk? Jess.Tenebres wrote:Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Som betyr at Chuck Schuldiner og Trey Azagtoth ikke kjenner noe til musikk? Det finnes jo mange gode BC Rich.
Den grunnen jeg tenkte på var at dere to ikke likte lyden til BC Rich, og nå sier du at du liker bandene eller i alle fall musikkerne som jeg nevner... som betyr at jeg antok feil.
Jeg synes bare det er litt tomt og uinteressant å skrive at man ikke skulle spille på den eller den merke gitar uten å oppgi noe grunn. Har sett en del ganger tidligere på forumet at "BC Rich suger" *gjesp* Klart de Bronze (og forsåvidt Platinum også) suger, men det finnes andre typer.
F.e. skulle jeg ikke spille på en Fender fordi jeg synes ikke de er beregnet for å spille metall.
Tenebres wrote:Torstein wrote:Fordi Stian/X ikke liker B.C. Rich, kan ikke Chuck Schuldiner noe om musikk? Jess.Tenebres wrote:Stian wrote:X wrote:eneste type gitar jeg ikke vile hatt der er B.C Rich
Enig.
Den grunnen jeg tenkte på var at dere to ikke likte lyden til BC Rich, og nå sier du at du liker bandene eller i alle fall musikkerne som jeg nevner... som betyr at jeg antok feil.
Jeg synes bare det er litt tomt og uinteressant å skrive at man ikke skulle spille på den eller den merke gitar uten å oppgi noe grunn. Har sett en del ganger tidligere på forumet at "BC Rich suger" *gjesp* Klart de Bronze (og forsåvidt Platinum også) suger, men det finnes andre typer.
F.e. skulle jeg ikke spille på en Fender fordi jeg synes ikke de er beregnet for å spille metall.
Som betyr at Dave Murray og Adrian Smith ikke kjenner noe til metal?
Jeg syntes PRS er flotte gitarer å se på, og har hørt utrolig mye fin musikk komme ut av slike, men ville aldri eid en, fordi det ikke passer meg.
Det betyr ikke at jeg hater alt som kommer ut av en prs...
Det betyr ikke at jeg hater alt som kommer ut av en prs...
Digitus Impudicus!