Steve-Peck wrote:Mulig grungen kan ha sin sjarm for noen, for oss med litt musikalsk bakgrunn framstår den som "ikke-musikk".
Fortsett med slike generaliseringer. Ganske morosam lesning.
It is currently 20 Dec 2024, 19:22
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by DummeBirger »
torjo wrote:Laraque27 wrote:Eg synes svært mykje av det Cobain har gjort er fantastisk.
At han høgst ufrivillig vart eit ikon for dei deprimerte og livshatande var nok truleg med på å ta livet av han.
Edit: Kvifor off-topic? Nirvana er ikkje rock? Puh-leeze.
Stiller meg helt og holdent bak denne karen.
Puddelrock-mafiaen kan grave seg ned.
Post by Lynchomaniac »
Post by DummeBirger »
Patto wrote:torjo wrote:Patto wrote:Ikke for det, Mike McCready i Pearl Jam spiller sannsynligvis fletta av de såkalt "store" gitaristene på 80-tallet....
Kim Thayil i Soundgarden var vel ikke helt borte han heller.
Det kan du trygt si....
Så har vi jo Matt Cameron, ...
DummeBirger wrote:Nirvana eller Puddelrock?!!
Hvorfor framstiller du dette som et enten/eller?
Pass og pass, for min del!
Post by DummeBirger »
torjo wrote:DummeBirger wrote:Nirvana eller Puddelrock?!!
Hvorfor framstiller du dette som et enten/eller?
Pass og pass, for min del!
Det er i stor grad et enten eller.
At det fins folk som deg som misliker begge deler er uunngåelig.
Det er faktisk en håndfull puddelrock-band jeg kan like (bl.a. Def Leppard og noe Bon Jovi), men jeg er enig med Patto i at grungen gjorde godt i å sveipe unna store, talentløse skarer av androgyne spandex-fetisjister.
Minuset er at seriøs metal hadde (og til dels har) problemer med å få aksept i enkelte kretser, i kjølvannet av grungen. Dette er imidlertid ikke grunge-musikernes feil, men musikkjournalistenes.
Post by DummeBirger »
torjo wrote:DummeBirger wrote:Seriøs Metal!??
Det skulle f**n meg ha tatt seg ut!
Jeg mener med dette selvsagt band som The Darkness og Wig Wam.
Patto wrote: Ellers må jo "Unplugged in New York" nevnes. Da Nirvana strippet ned all støy og spilte akustisk, produserte de et av de beste livealbum som noensinne er kommet ut.
Post by Lynchomaniac »
AndersMarken wrote:Grunge er talentløst.
Post by Lynchomaniac »
Stian wrote:Irriterer meg litt at jeg ikke liker grunge nå, for da hadde jeg vært på den vinnende siden i denne diskusjonen.
Accept - Hard Attack
Lynchomaniac wrote:Stian wrote:Irriterer meg litt at jeg ikke liker grunge nå, for da hadde jeg vært på den vinnende siden i denne diskusjonen.
Accept - Hard Attack
Du får kaste deg på og bli fan
Lynchomaniac wrote:Stian wrote:Irriterer meg litt at jeg ikke liker grunge nå, for da hadde jeg vært på den vinnende siden i denne diskusjonen.
Accept - Hard Attack
Post by Lynchomaniac »
torjo wrote:Lynchomaniac wrote:Stian wrote:Irriterer meg litt at jeg ikke liker grunge nå, for da hadde jeg vært på den vinnende siden i denne diskusjonen.
Accept - Hard Attack
Det er ikke for sent for deg heller, Lynchomaniac