Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Kurt Cobain

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kurt Cobain

En drittsekk
34
29%
Sieg Cobain
48
41%
Vet da f**n
35
30%

Total votes: 117

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

Steve-Peck wrote:
DummeBirger wrote:
Steve-Peck wrote:Kanskje problemet bare er at jeg har gehøret i orden og at jeg ikke er interessert i å høre inngående på en artists depresjoner? Hvem veit...

Kanskje problemet er at du ÅPENBART aldri har hørt Soundgarden og Alice in Chains?

De har f**n så lite til felles med Nirvana, bortsett fra at de har blitt fanget i Grunge-fella...
Dette utsagnet dreide seg kun om Nirvana, ikke om grungen generelt. Har også gjort det ettertrykkelig klart at jeg ikke har kunnskaper til å uttale meg om grungen generelt. Kan være greit å vite hva du går til angrep på før du hogger db.

Steve-Peck wrote: Mulig grungen kan ha sin sjarm for noen, for oss med litt musikalsk bakgrunn framstår den som "ikke-musikk".

...and I rest my case...

Selvsagt leser jeg hva du skriver, men det er mulig du ikke gjør det selv! :roll:
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

DummeBirger wrote:
Steve-Peck wrote: Mulig grungen kan ha sin sjarm for noen, for oss med litt musikalsk bakgrunn framstår den som "ikke-musikk".

...and I rest my case...

Selvsagt leser jeg hva du skriver, men det er mulig du ikke gjør det selv! :roll:

Skal inrømme at den var stygg, men det var ikke den posten du kommenterte i denne omgang. Den har vi (ihvertfall jeg og Torjo) debattert grundig og reflektert allerede og jeg la meg da også flat og tilsto at mine kunnskaper vedrørende grunge ikke omfatter mye mer enn Nirvana. De sitatene du kommenterte derimot var tydelig (ihvertfall forsøksvis tydelig) retta mot Nirvana.
Men jeg har tatt poenget ditt og skal ordlegge meg med omhu framover.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

gryl
Spermatozoon
Mood:

Post by gryl »

torjo wrote:
Patto wrote:Kurt Cobain og Nirvana var store lenge før Cobain tok kvelden. Og ikke uten grunn heller. Nirvana sparka liv i rocken igjen. "Bleach", "Nevermind" og ikke minst "In Utero" er tre fantastiske plater. De brakte ærlighet inn i musikken igjen. Det var mange som meg som var drittlei poseringsrocken som herjet på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet. Middelmådige musikere med høyt hår og latterlige tekster dominerte for mye. Så jaggu var det godt å få et band med et ærlig uttrykk slik Nirvana var.
Dessuten var Nirvana et band som gikk i røttene igjen. De spilte jo bl.a låter av Leadbelly! Cobain får vel noe av æren for at den "fremmedgjøringen" fans opplevde ovenfor musikere og "rockestjerner" ble revet bort. Nirvana var mennesker som lå langt nærmere de som hørte på og opplevde musikken deres. Jeg for min del savnet IKKE Warrant etter at grungen gjorde sitt inntog.....
Kurt Cobain var stor og viktig.
Takk og pris for grungen!

Hør, hør!

Enig som en vilmman på safari.. kurt var en go kar med mye vondt på hjertet og de som liker det får like det og de som ikke liker det.. de får haller la vere...

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Steve-Peck wrote:
DummeBirger wrote:

...and I rest my case...

Skal inrømme at den var stygg, men det var ikke den posten du kommenterte i denne omgang. Den har vi (ihvertfall jeg og Torjo) debattert grundig og reflektert allerede og jeg la meg da også flat og tilsto at mine kunnskaper vedrørende grunge ikke omfatter mye mer enn Nirvana. De sitatene du kommenterte derimot var tydelig (ihvertfall forsøksvis tydelig) retta mot Nirvana.
Men jeg har tatt poenget ditt og skal ordlegge meg med omhu framover.

Soundgarden!

Hører du!?

Løp og kjøp!!! 8)
Bye, bye folks!

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

DummeBirger wrote: Soundgarden!

Hører du!?

Løp og kjøp!!! 8)

Skal ihvertfall gå og høre. Løping er anstrengende og høring gjennomgås alltid før kjøp.

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Steve-Peck wrote:
DummeBirger wrote: Soundgarden!

Hører du!?

Løp og kjøp!!! 8)

Skal ihvertfall gå og høre. Løping er anstrengende og høring gjennomgås alltid før kjøp.

OK, hvis du er så j***a lat, får du sjekke her da, vettu! :P

http://www.mp3.com/soundgarden/artists/4721/songs.html
Bye, bye folks!

Crabman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Crabman »

hakke noe å si på den fyren, verken positivt eller negativt
www.myspace.com/theviolated

Never mosh with a ninja

AndreWerdenskrieg
B
B
Mood:

Post by AndreWerdenskrieg »

Lynchomaniac wrote:
DummeBirger wrote:
torjo wrote:"Facelift" er også en bra plate.

...og "Jar of Flies"!

Ikke å forakte den heller :!: Alice In Chains (eller three-legged dog som den i visse krester også blir kalt) derimot var en heller laber affære med bare Grind og Heaven beside you av låter i god tradisjon :!:

De 2 låtene på Last action hero derimot - A little bitter, men kanskje spesielt What the hell have I er Chains på sitt ypperste
Jeg :!: synes at :idea: Alice In Chains :twisted: har noen jävlig :twisted: :twisted: bra låter, men :idea: at lyden suger :o og at de ikke 8O kan ansees som et :oops: grunge-band 8O . Jeg synes Alice In Chains 8) spiller mere metal :wink: , mens Nirvana spiller ustemt skranglerock 8) med driv :evil: .
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

QuiteEmotional
Spermatozoon
Mood:

Post by QuiteEmotional »

Han er fryktelig over vurdert. Spesielt som gitarist. Og fansen hans er så naive, at jeg får avsmak når det gjelder hele Nirvana, egentlig.

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

QuiteEmotional wrote:Han er fryktelig over vurdert. Spesielt som gitarist. Og fansen hans er så naive, at jeg får avsmak når det gjelder hele Nirvana, egentlig.

haha, bra nick har du i det minste!
det spørs om noen i det hele tatt har utnevnt Kurtern til gitaronanist. tipper du er 15 år og registrert på DarkDate -je?

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

smeghead wrote:
QuiteEmotional wrote:Han er fryktelig over vurdert. Spesielt som gitarist. Og fansen hans er så naive, at jeg får avsmak når det gjelder hele Nirvana, egentlig.

haha, bra nick har du i det minste!
det spørs om noen i det hele tatt har utnevnt Kurtern til gitaronanist. tipper du er 15 år og registrert på DarkDate -je?

Har flere ganger sett fyren på topp 50 på tidenes beste gitarist-poller. Begriper ikke hvordan noen kan mene det.

Snik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snik »

Han kom faktisk på 7. plass i en kåring i et av de større musikkbladene (husker dessverre ikke hvilket). Tro det eller ei.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

snik wrote:Han kom faktisk på 7. plass i en kåring i et av de større musikkbladene (husker dessverre ikke hvilket). Tro det eller ei.

Ufattelig!

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Steve-Peck wrote:
snik wrote:Han kom faktisk på 7. plass i en kåring i et av de større musikkbladene (husker dessverre ikke hvilket). Tro det eller ei.

Ufattelig!

Forsåvidt, men så legger musikkbladene til grunn andre kriterier enn bare teknisk dyktighet.
Men at han som gitarist har vært mye overvurdert, det skal jeg være med på.
Ta tårnet, Ebralidze!

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

torjo wrote:
Steve-Peck wrote:

Ufattelig!

Forsåvidt, men så legger musikkbladene til grunn andre kriterier enn bare teknisk dyktighet.Men at han som gitarist har vært mye overvurdert, det skal jeg være med på.

Absolutt, og det er hovedgrunnen til at Jimi Hendrix (nesten) alltid topper slike avstemninger. Men om Kurt var på sjuendeplass vil jeg tro at det var leserne og ikke fagfolk som sto for stemminga (Kurt kunne jo ikke stemme gitaren engang).

ghoulish
Be
Be
Mood:

Post by ghoulish »

Vel. Kjent'n ikke jeg, så om han var en drittsekk, det vet jeg ikke no om. Men jeg har en skive av nirvana eller to og hører på de inni mellom.

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Cobain ja, gubben som alltdi synes synd på eg selv og fant opp Grungen. (?)
Trenger vi å si mer?
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

Navigator wrote:Cobain ja, gubben som alltdi synes synd på eg selv og fant opp Grungen. (?)
Trenger vi å si mer?

say no more, say no more!!

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

I love myself, but l want to die!!!!

BUB
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BUB »

Jeg husker da Nirvana kom og ødela karrierene til drittband som Poison, Tigertailz, Skidrow, Warrant ++. Jeg husker jeg lo godt.

PS: De som setter Warrant fremfor Nirvana, burde interneres og tvangssteriliseres...uten bedøvelse!

Locked Previous topicNext topic