Nightwish: Møkkaband or not? - del II
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Regnes jeg som en ungdom? Er bare 12, fyller 13 i December... Kult'a-Frost- wrote:Belthazor wrote:f**n'a! Nightwish er bra! Bra sanger som: Kinslayer, Wishmaster, She is my Sin +++ m.m!
Huff.. =/ Ungdom nå til dags.
-
- Belieb
- Mood:
Møkkaband. Hadde de gitt seg etter Wishmaster, forbedra kvalitet og/eller skifta litt stil hadde nok muligens saken vært en annen.
De har jo lagt seg på en vesentlig tyngre stil etter Wishmaster.panzerc0ck wrote:Møkkaband. Hadde de gitt seg etter Wishmaster, forbedra kvalitet og/eller skifta litt stil hadde nok muligens saken vært en annen.
-
- Belieb
- Mood:
Porcus wrote:De har jo lagt seg på en vesentlig tyngre stil etter Wishmaster.panzerc0ck wrote:Møkkaband. Hadde de gitt seg etter Wishmaster, forbedra kvalitet og/eller skifta litt stil hadde nok muligens saken vært en annen.
Vesentlig tyngre er vel kanskje å ta litt hardt i. Century Child prøvde jo litt desperat på visse områder, men det er fortsatt så fløyelsmykt som man får det. Mitt ønske hadde egentlig ikke vært at Nightwish ble hardere, men heller litt... Annerledes. Kanskje bevegd seg litt bort fra det finske powermetallhælvete. Men for all del, befolkningen liker det så de er vel på rett sti økonomisk sett.
-
- Beliebe
- Mood:
-
- Belieb
- Mood:
Til alle dere som har skrevet "møkkaband": Kjempeargument. Vanskelig å si noe i mot den gitt. At jeg ikke har tenkt på det før
Og hvordan kan dere påstå nightwish ikke er metal? Hva slags krav er det de ikke stiller til å bli et metalband? Nå er jeg spent.
Noen sanger kunne kanskje vært kulere med marco på vokal, men kvinnelig vokalist er jo tross alt litt av sjarmen med nightwish.
Personlig kan jeg ikke skjønne at det går an å høre på growle-vokal i lengden som jeg tipper 98% av dere som har stemt møkkaband her liker. Blir litt for kunstig for min del...er jo ingen som har slik stemme, så hvorfor synge slik? bare spør.
Dessuten er det snart like mange fjortiser som synes dimmu borgir er likekult som nightwish.
(Forventer forresten litt bedre svar nå enn "du er homo" og lignende)
Takk!
Og hvordan kan dere påstå nightwish ikke er metal? Hva slags krav er det de ikke stiller til å bli et metalband? Nå er jeg spent.
Noen sanger kunne kanskje vært kulere med marco på vokal, men kvinnelig vokalist er jo tross alt litt av sjarmen med nightwish.
Personlig kan jeg ikke skjønne at det går an å høre på growle-vokal i lengden som jeg tipper 98% av dere som har stemt møkkaband her liker. Blir litt for kunstig for min del...er jo ingen som har slik stemme, så hvorfor synge slik? bare spør.
Dessuten er det snart like mange fjortiser som synes dimmu borgir er likekult som nightwish.
(Forventer forresten litt bedre svar nå enn "du er homo" og lignende)
Takk!
-
- Poser
- Mood:
Jeg liker rett og slett ikke musikken de spiller og det synes jeg er et godkjent argument. Hadde jeg likt det så skulle jeg gjerne spilt det hele dagen.
-
- Poser
- Mood:
Jeg har ikke noe imot Nightwish. Har egentlig ikke noe forhold til bandet, liker jo det jeg har hørt. Men Oceanborn har jeg hørt, knallskive.
-
- Belieber
- Mood:
Øhh kan det ha noe med at pollen legger opp til dette? "Møkkaband or not" liksom?gamma_ray wrote:Til alle dere som har skrevet "møkkaband": Kjempeargument. Vanskelig å si noe i mot den gitt. At jeg ikke har tenkt på det før
Metall er tradisjonelt sett hard musikk. Nightwish er ikke hardt. OK? Ikke verre.gamma_ray wrote:Og hvordan kan dere påstå nightwish ikke er metal? Hva slags krav er det de ikke stiller til å bli et metalband? Nå er jeg spent.
Når det er sagt, så setter jo folk dette på spissen. Tror de fleste hadde kategorisert det som metal om de skulle prøve å selge en Nightwish-plate til noen.
Her strides de lærde.gamma_ray wrote:men kvinnelig vokalist er jo tross alt litt av sjarmen med nightwish.
Jeg er nesten helt sikker på at growlere har growlestemme.gamma_ray wrote:Personlig kan jeg ikke skjønne at det går an å høre på growle-vokal i lengden som jeg tipper 98% av dere som har stemt møkkaband her liker. Blir litt for kunstig for min del...er jo ingen som har slik stemme, så hvorfor synge slik? bare spør.
Noe som forandrer alt.gamma_ray wrote:Dessuten er det snart like mange fjortiser som synes dimmu borgir er likekult som nightwish.