Tja, med så enkle spørsmål skal det ikke så mye til å komme med svar!master_k wrote:Ah. KFD. Er det noe du ikke har svar på?
Nightwish: Møkkaband or not? - del II
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kill.f**k.Die. wrote:Metall er tradisjonelt sett hard musikk. Nightwish er ikke hardt. OK? Ikke verre.
Jeg regner med at du baserer din viten om Nightwish på singlene du kanskje har hørt på radio eller tv?
Det er relativt liten tvil om at Nightwish er metal, og atskillig mye hardere enn veldig mye annet som faktisk kategoriseres som metal.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Kill.f**k.Die. wrote:
Metall er tradisjonelt sett hard musikk. Nightwish er ikke hardt. OK? Ikke verre.
Når det er sagt, så setter jo folk dette på spissen. Tror de fleste hadde kategorisert det som metal om de skulle prøve å selge en Nightwish-plate til noen.
Vel...tradisjonelt sett? Nightwish er vel temmelig mye hardere enn mange av de første metalbandene.
Og du tror de fleste ville kategorisert nightwish som metal hvis de skulle selge en plate? Da motsier du deg vel selv ganske bra...
-
- Belieber
- Mood:
gamma_ray wrote:Kill.f**k.Die. wrote:
Metall er tradisjonelt sett hard musikk. Nightwish er ikke hardt. OK? Ikke verre.
Når det er sagt, så setter jo folk dette på spissen. Tror de fleste hadde kategorisert det som metal om de skulle prøve å selge en Nightwish-plate til noen.
Vel...tradisjonelt sett? Nightwish er vel temmelig mye hardere enn mange av de første metalbandene.
Og du tror de fleste ville kategorisert nightwish som metal hvis de skulle selge en plate? Da motsier du deg vel selv ganske bra...
Håper du får en skikkelig lettlest bok til konfirmasjonen.
Det jeg mener er at folk som ikke liker Nightwish sier at "Dette er ikke metall" for å uttrykke sin misnøye. Omtrent som at folk sier "Dette er ikke musikk" når de egentlig mener at dette er "dårlig musikk".
Det er altså ikke ment som en objektiv betraktning, men snarere ren forakt.
Fattar ni?
Jeg selv har aldri betvilt at Nightwish er metall. Jeg prøver bare å gi deg dette inn med teskje.
Å ja...så du sier at det ikke er metal fordi det er det det er. Skjønner. Virker som alle som digger black metal ikke tåler at folk liker litt "lettere" form for metal. Kan dere ikke heller klage på alle som liker hip hop og tecno i stedet? Hvis du ikke synes nightwish er musikk, er jo det bare et dårlig forsøk på å provosere.
Takk for meg, gidder ikke diskutere dette lenger.
In metal we trust...
In metal we trust...
-
- Poser
- Mood:
Lurer på hvor mange ganger denne diskusjonen har vært oppe nå..
Men uansett. Jeg liker Nightwish.
Men uansett. Jeg liker Nightwish.
-
- Belieber
- Mood:
Ser ut til at den teskjeen jeg prøvde med var altfor stor for hodet ditt.gamma_ray wrote:Å ja...så du sier at det ikke er metal fordi det er det det er. Skjønner. Virker som alle som digger black metal ikke tåler at folk liker litt "lettere" form for metal. Kan dere ikke heller klage på alle som liker hip hop og tecno i stedet? Hvis du ikke synes nightwish er musikk, er jo det bare et dårlig forsøk på å provosere.
In metal we trust...
Nightwish er så driiiiiiiiiiiiiit!!! Aaaah!!! Det er et f******a h**e band!! Eneste bra med de er at hu dama er fin... Eller fin NOK!!! Men musikken deres er støgg... Ja fy flate!!
I see a bird... A pink pretty bird. But even tough it's pretty, I still hate it.
-
- Belieber
- Mood:
Xtina wrote:gamma_ray wrote:Å ja...så du sier at det ikke er metal fordi det er det det er. Skjønner. Virker som alle som digger black metal ikke tåler at folk liker litt "lettere" form for metal. Kan dere ikke heller klage på alle som liker hip hop og tecno i stedet? Hvis du ikke synes nightwish er musikk, er jo det bare et dårlig forsøk på å provosere.
In metal we trust...
Det å ikke kunne fordra Nightpiss har ingenting med om man liker BM å gjøre eller ei. Jeg hører på Darkthrone, Dr.Dre, Kraftwerk, Alphaville, Slayer, Depeche Mode, bare for å nevne litt av spennet i musikksamlingen. Jeg hater rett og slett disse Finnjævlene fordi de er så sinnsykt KALKUN!!! Første gang jeg så videoen med den derre over the hills-låten trodde jeg det var et tulleband, og syntes de var dritmorsomme. Etterhvert gikk det opp for meg hva det handlet om, men folk brukte lang tid på å få meg til å forstå at dette var ramme alvor.
Ikke bruk Over The Hills som argument, for det er ikke en Nightwish-låt! (Og det har blitt skrevet ganske mange ganger her på forumet). Forøvrig er det merkelig hvordan veldig mange som ikke hadde noe spesielt imot Nightwish etter de to første platene plutselig skal hate dem så intenst når de har solgt en del plater.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
fjortissjeger wrote:Tyskermetal (ja, jeg vet de er finske) med operavokal. My 2 cents.
Nemo er også hysterisk vittig. Eller latterlig. Alt ettersom.
Vet du hva tyskermetal og operavokal er?
I never looked around, never second-guessed
OH MY GOD! At dere gidder! Som Mr.Peck skriver tidligere her, er det j****g merkelig at alle plutselig skal hate Nightwish nå som de er populær. Ligger liksom ikke så mange MUSIKALSKE begrunnelser til hatet deres her...men jeg har sagt det som er å si om patetiske usaklige Nightwish-hatere tidligere. Nightwish er et j****g bra band, end of discussion.
-
- Belieber
- Mood:
Ikke egentlig. Jo mindre kjent et band er, jo sjeldnere hører man om det. Og jo mindre grunn har man til å hate det, selv om man evt. ikke liker musikken. Når et band blir j****g kjent, og populært, så er det selvsagt storartet for fansen, mens for alle andre blir det j****g irriterende fordi det blir vanskeligere å slippe unna maset.Affen wrote:j****g merkelig at alle plutselig skal hate Nightwish nå som de er populær.
-
- Poser
- Mood:
fjortissjeger wrote:Tyskermetal (ja, jeg vet de er finske) med operavokal. My 2 cents.
Nemo er også hysterisk vittig. Eller latterlig. Alt ettersom.
Nemo er en herlig låt.
Affen wrote:Nightwish er et j****g bra band, end of discussion.
Nå liker jeg forsåvidt Nightwish, men det må være lov å ha andre synspunkter, og fremføre dem.
Fortsett diskusjonen!
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Poser
- Mood:
Jeg har moderert mitt syn på bandet noe i det siste. Etter en del gjennomlyttinger av "Once" har jeg kommet til at dette har noe for seg. Tarja blir litt slitsom etterhvert, men jeg liker tyngden i låtene.
-
- Poser
- Mood:
Du har flere gode poenger her, Affen. Det virker som det er "kult" å hate band med suksess, ja.Affen wrote:OH MY GOD! At dere gidder! Som Mr.Peck skriver tidligere her, er det j****g merkelig at alle plutselig skal hate Nightwish nå som de er populær. Ligger liksom ikke så mange MUSIKALSKE begrunnelser til hatet deres her...men jeg har sagt det som er å si om patetiske usaklige Nightwish-hatere tidligere. Nightwish er et j****g bra band, end of discussion.
Og det med musikalske begrunnelser, får meg til å bøye meg i støvet. Som om jeg skulle sagt det selv .