Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Kurt Cobain

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kurt Cobain

En drittsekk
34
29%
Sieg Cobain
48
41%
Vet da f**n
35
30%

Total votes: 117

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

fukkwitt wrote:Steve Peck, jeg er nesten mÄllÞs over din pompÞsitet. :wink:

Jeg og mine likesinnede? De av oss som ikke har peiling pÄ musikk fordi vi klarer Ä like artister som benytter seg av disharmoni?

Forskjell pÄ disharmonisk og surt, hvis du ikke vet det... :roll:

Jeg liker ogsÄ disharmoni. Surt hÊler jeg ikke.
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet pÄ ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar pÄ Silvio Berlusconi.

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lang trang gang »

Steve-Peck wrote:
fukkwitt wrote:JassÄ, sÄ du digger Lemmy? Hvorfor det, han kan jo ikke synge, sÄ da mÄ han jo vÊre talentlÞs? :wink:

Å kunne synge eller ikke kunne synge er en vanskelig vurdering. Han fĂžlger intet klassisk ideal, nei, men han kan likevel synge (i mine Ăžrer) pĂ„ sin egne, smĂ„tt sjarmerende mĂ„te. Men jeg hadde ikke hatt respekt for basspillet hans om han ikke kunne stemme bassen.

Hvorvidt Kubein-Kurt hadde talent eller ikke (pÄ sine felter) skal vÊre usagt, men han hadde Äpenbart ikke talent for intonasjon.

Det er jo ikke usagt, dere har jo nettopp sagt opptil flere ganger at mannen var talentlĂžs og at han ikke klarte Ă„ stemme gitaren sin.

ForÞvrig, hvis det er Unplugged-skiva dere bruker som referanse, sÄ bÞr dere vÊre klar over at lÄtene bevisst ble spilt i en toneart som gjorde at Kurt'n mÄtte slite med vokalen - ergo: surt.

Og nÄ venter jeg spent pÄ hvilke flÄsete kommentarer dere har til akkuart det valget. :wink:
Fyy faan kor jĂŠĂŠvlig det e!!!

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lang trang gang »

DummeBirger wrote:

Jeg og mine likesinnede? De av oss som ikke har peiling pÄ musikk fordi vi klarer Ä like artister som benytter seg av disharmoni?

JassÄ? Nei, jeg er ganske dum nÄr det hjelder musikk og sÄnn. :o :roll:
Fyy faan kor jĂŠĂŠvlig det e!!!

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

fukkwitt wrote:
Steve-Peck wrote:
fukkwitt wrote:JassÄ, sÄ du digger Lemmy? Hvorfor det, han kan jo ikke synge, sÄ da mÄ han jo vÊre talentlÞs? :wink:

Å kunne synge eller ikke kunne synge er en vanskelig vurdering. Han fĂžlger intet klassisk ideal, nei, men han kan likevel synge (i mine Ăžrer) pĂ„ sin egne, smĂ„tt sjarmerende mĂ„te. Men jeg hadde ikke hatt respekt for basspillet hans om han ikke kunne stemme bassen.

Hvorvidt Kubein-Kurt hadde talent eller ikke (pÄ sine felter) skal vÊre usagt, men han hadde Äpenbart ikke talent for intonasjon.

Det er jo ikke usagt, dere har jo nettopp sagt opptil flere ganger at mannen var talentlĂžs og at han ikke klarte Ă„ stemme gitaren sin.

ForÞvrig, hvis det er Unplugged-skiva dere bruker som referanse, sÄ bÞr dere vÊre klar over at lÄtene bevisst ble spilt i en toneart som gjorde at Kurt'n mÄtte slite med vokalen - ergo: surt.

Og nÄ venter jeg spent pÄ hvilke flÄsete kommentarer dere har til akkuart det valget. :wink:

Eneste skiva jeg har hÞrt grundig pÄ er In Utero, men man har da hÞrt en del andre lÄter ogsÄ. Tror forÞvrig ikke jeg har brukt ordet talentlÞs i denne diskusjonen, men jeg kan selvfÞlgelig ha skrevet det i et flÄsete Þyeblikk. Men at han ikke kunne/ville stemme gitaren sin stÄr jeg ved.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

fukkwitt wrote:
DummeBirger wrote:

JassÄ? Nei, jeg er ganske dum nÄr det hjelder musikk og sÄnn. :o :roll:

Har skjĂžnt det :roll:
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet pÄ ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar pÄ Silvio Berlusconi.

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Steve-Peck wrote:Du brukte som argument at Nirvana har fÄtt (og fortsatt fÄr) gode kritikker, mens jeg bare understreker at kritikere bÞr tas med en klype salt.

Jeg er selvsagt enig i at kritikere bÞr tas med en klype salt, stol alltid pÄ egne Þrer, men grunnen til at jeg trakk fram kritikerne og det platekjÞpende publikum her var din flÄsete rotur til FiskeskjÊr om at Nirvanas "sure toner" og mangelen pÄ "veiledning" av disse talentlÞse musikerne var en fÞlge av "at alle var hÞye pÄ et eller annet". Du satte ting muligens pÄ spissen, men som man sÄr sÄ hÞster man. :wink:

Jeg tror jeg fikk fram hovedbudskapet om at Nirvana visste hva de drev med, og at de kreerte akkurat den musikken de selv og j****g mange andre, ogsÄ kjedelige, nyktre (og musikalske!) mennesker, Þnsket.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Steve-Peck wrote:Det jeg har gjort der er Ä utdype hvorfor jeg ikke liker Nirvana. At jeg synes Cobain framstÄr som umusikalsk og at jeg synes det han drev med var noe dritt betyr ikke at jeg ikke kan la andre like det. Men sÄ snart du bare skriver at du misliker en artist her pÄ forumet kreves det en begrunnelse, og den fÞler jeg at jeg har fÄtt fram. Du og alle andre mÄ da hjertens gjerne fÄ like Nirvana for min del.

Du har ikke bare sagt at du misliker artisten i dette tilfellet, du har degradert artisten sÄ til de grader hva angÄr musikalske ferdigheter, og har proklamert ditt eget fortreffelige gehÞr.

Klart du ikke slipper billig unna da! :wink:
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Likte Nirvana godt fÞr, men gikk fort lei. Cobain fremstÄr for meg som irriterende talentlÞs, det var fÞrst da Grohl ble en del av bandet at de faktisk klarte Ä skrive gode lÄter. SÄ har da Grohl ogsÄ dannet et atskillig bedre band i ettertid.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hallo! For f**n, folkens?! Mye artig lesing her, men enda mer SKREMMENDE! Kurt Cobain var en totalt umusikalsk idiot av et dophode, som aldri hadde vÊrt kjent om ikke MTV og musikk-kritikerne av en eller annen uforstÄelig grunn hadde hypet ham sÄ ufattelig mye. Nirvana er og blir SØPPEL uten noe som helst musikalsk "budskap". Jeg liker mye av det som gÄr under "grunge" paraplyen. Mother Love Bone, Soundgarden, Alice in Chains (de 2 fÞrste), Temple of the Dog og til og med fÞrste Pearl Jam er bra skiver. Nirvana er bare DRITT! Og at relativt oppegÄende mennesker som Torjo & co faktisk LIKER denne MØKKA er meg totalt uforstÄende. Og at folk som liker Nirvana slenger dritt om Nightwish & Wig Wam er, unnskyld uttrykket, direkte PATETISK!!! Men for all del, "kos" dere med den umusikalske smÞrja dere, men da syns jeg f**n meg dere kan holde kjeft og la vÊre Ä uttale dere negativt i MUSIKALSKE diskusjoner...

...ahh, ble sinnsykt engasjert der, men for f**n!?
NIRVANA SUGER!!!
Image

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

Affen wrote:NIRVANA SUGER!!!
Hail, Affen!
Image

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Udun wrote:Likte Nirvana godt fÞr, men gikk fort lei. Cobain fremstÄr for meg som irriterende talentlÞs, det var fÞrst da Grohl ble en del av bandet at de faktisk klarte Ä skrive gode lÄter. SÄ har da Grohl ogsÄ dannet et atskillig bedre band i ettertid.

Det er isÄfall ikke Grohls fortjeneste, med mindre det var han som "inspirerte" Cobain til Ä skrive "bedre" lÄter. Det hÞres litt sÞkt ut.
Cobain stÄr bak minst 90% av Nirvanas materiale. At han var en dyktig lÄtskriver er det ingen tvil om, med eller uten Grohl.

Affen wrote:Hallo! For f**n, folkens?! Mye artig lesing her, men enda mer SKREMMENDE! Kurt Cobain var en totalt umusikalsk idiot av et dophode, som aldri hadde vÊrt kjent om ikke MTV og musikk-kritikerne av en eller annen uforstÄelig grunn hadde hypet ham sÄ ufattelig mye. Nirvana er og blir SØPPEL uten noe som helst musikalsk "budskap". Jeg liker mye av det som gÄr under "grunge" paraplyen. Mother Love Bone, Soundgarden, Alice in Chains (de 2 fÞrste), Temple of the Dog og til og med fÞrste Pearl Jam er bra skiver. Nirvana er bare DRITT! Og at relativt oppegÄende mennesker som Torjo & co faktisk LIKER denne MØKKA er meg totalt uforstÄende. Og at folk som liker Nirvana slenger dritt om Nightwish & Wig Wam er, unnskyld uttrykket, direkte PATETISK!!! Men for all del, "kos" dere med den umusikalske smÞrja dere, men da syns jeg f**n meg dere kan holde kjeft og la vÊre Ä uttale dere negativt i MUSIKALSKE diskusjoner...

...ahh, ble sinnsykt engasjert der, men for f**n!?
NIRVANA SUGER!!!

Det som er totalt uforstÄelig er at et relativt oppegÄende menneske som deg, Affen, ikke liker Nirvana. For Nirvana er bare KONGE! HÞrer du, KONGE! "Nevermind" er et kanonalbum. Hvis du ikke liker det kan du bare drite og dra (for Ä bruke din argumentasjonsteknikk)!

Ahhh, ble bare sÄ sinnssykt engasjert, men for f**n!?

NIRVANA RULER!!!

PS: Affen, stram opp dine argumenter. Du mÄ da kunne komme opp med noe bedre enn "SØPPEL", "DRITT" og "MØKK"? Jeg er enig i at folk som kritiserer et band, enten det er WigWam eller Nightwish, bÞr gjÞre det ved hjelp av gode, velformulerte setninger, men det gjelder ogsÄ deg nÄr du kritiserer Nirvana. Og det at det er SKREMMENDE at vi er noen her inne som finner musikalsk verdi i det Cobain & Co. har gjort, det gjÞr heller ikke at innleggene dine blir mer respektert. De blir husket kanskje, men ikke akkurat til din fordel.

Takk for oppmerksomheten.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Mosher
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mosher »

NÄ tror jeg jaggu jeg mÄ gi Nevermind en ny sjanse.

Etter sammenligningene til enkelte(Nightwish og WW.) SÄ mÄ det jo vÊre noe jeg ikke har oppfattet fÞr.
Praise the lord and pass the ammunition

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

torjo wrote:
Udun wrote:Likte Nirvana godt fÞr, men gikk fort lei. Cobain fremstÄr for meg som irriterende talentlÞs, det var fÞrst da Grohl ble en del av bandet at de faktisk klarte Ä skrive gode lÄter. SÄ har da Grohl ogsÄ dannet et atskillig bedre band i ettertid.

Det er isÄfall ikke Grohls fortjeneste, med mindre det var han som "inspirerte" Cobain til Ä skrive "bedre" lÄter. Det hÞres litt sÞkt ut.
Cobain stÄr bak minst 90% av Nirvanas materiale. At han var en dyktig lÄtskriver er det ingen tvil om, med eller uten Grohl.

Vel, for meg sÄ fremstÄr forvandlingen fra Bleach (en grusom plate der kun About A Girl er verd Ä samle pÄ) til Nevermind, ei plate med nesten utelukkende gode lÄter, som noe merkelig. Og ettersom musikken fra Nevermind og utover ble kreditert "Nirvana" og ikke "Kurt Cobain" som den ble pÄ Bleach, velger jeg Ä tro at Grohl hadde mye Ä si.
Men uansett, jeg likte Nirvana fÞr, men ikke noe spesielt nÄ lenger. Selv om Unplugged-skiva er veldig god.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Udun wrote:Og ettersom musikken fra Nevermind og utover ble kreditert "Nirvana" og ikke "Kurt Cobain" som den ble pÄ Bleach, velger jeg Ä tro at Grohl hadde mye Ä si.

Velge Ă„ tro?? Det kan du gjĂžre i kirken. :lol:
Vel, du tror feil.

Hvis du ser pÄ krediteringa av lÄtene til "In Utero", sÄ er det én felles komposisjon med Cobain/Novoselic/Grohl, og resten er Cobain.

Hvis du ser pÄ "Incesticide", sÄ er Grohl medforfatter kun pÄ to av 15 lÄter, Novoselic medforfatter pÄ seks, og seks lÄter er ene og alene Cobain. NÄ skal det jo sies at en del av materialet pÄ "Incesticide" stammer fra fÞr Grohl ble med i 1990, men likevel gjenspeiler det det faktum at Cobain var Nirvana.

PÄ "Nevermind" sÄ er "Smells Like Teen Spirit" listet som Cobain/Grohl/Novoselic, mens to lÄter ("Lithium" og "Come As You Are") er Cobain alene. Resten av lÄtene er Cobain/Nirvana, og det gjenspeiler jo ogsÄ sitt, nemlig at Cobain gjorde hovedjobben. Ikke gi Dave Grohl mer kreditt enn han fortjener.

Kilde: All Music Guide. Jeg sitter pÄ jobb og har ikke CD'ene framfor meg.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

torjo wrote:NIRVANA RULER!!!
Du mister mer og mer respekt, mann..
Image

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Dick_Hardy wrote:

Hvorfor det? Nirvana har jo en del fete lÄter.

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

UndeadFlowerKing wrote:
Dick_Hardy wrote:

Hvorfor det? Nirvana har jo en del fete lÄter.
Fordi jeg synes Nirvana suger agurk.
Image

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Er det plutselig blitt negativt Ä suge agurk nÄ da?

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

UndeadFlowerKing wrote:Er det plutselig blitt negativt Ä suge agurk nÄ da?
Haha. Morsom du.
Hadde du fulgt med i norsktimene, ville du lĂŠrt om symbolbruk..
Image

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Dick_Hardy wrote:
UndeadFlowerKing wrote:Er det plutselig blitt negativt Ä suge agurk nÄ da?
Haha. Morsom du.
Hadde du fulgt med i norsktimene, ville du lĂŠrt om symbolbruk..

Javel.

Locked Previous topicNext topic