Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nevermore

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Nevermore-plate

Nevermore
4
7%
The Politics of Ecstasy
5
9%
In Memory
3
6%
Dreaming Neon Black
5
9%
Dead Heart in a Dead World
34
63%
Enemies of Reality
3
6%

Total votes: 54

Topic author
GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Nevermore

Post by GladĂžks »

Siden jeg sitter her og koser meg med Nevermore, sÄ tenkte jeg at en trÄd om dette hedersbandet kunne vÊre pÄ sin plass. Da blir i alle fall Arntor og Anders Marken glade. Og kanskje et par til.

Glitrende band i alle fall. Et av dem som har gjort mest for Ä fornye heavy metal-sjangeren, og med solide trekk fra 80-tallets prog metal i seg. Ellers mÄ det nevnes at Warrel Dane er et unikum av en vokalist, og at ingen kan lage ballader slik som Nevermore.

Prisen for beste plate gÄr garantert til "Dead Heart in a Dead World". Muligens den beste heavy metal-skiva som er blitt gitt ut i dette Ärtusenet. PÄ andreplass kommer EPen som spilles i bakgrunna akkurat nÄ.

np Nevermore - The Sorrowed Man
ElÀkööt supikoirat!

Morgan
Spermatozoon
Mood:

Post by Morgan »

nevermore er glimrende ja, MEN er ikke sÄ lenge siden jeg "oppdaget" dem, sÄ jeg har kun hÞrt dreaming neon black, dead heart og enemies of reality, sÄ jeg mÄ bestille resten av skivene fort som f...

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Joda, du vet Ă„ glede Marken du!
Dead Heart In a Dead World er suveren. Det samme gjelder In Memory. Resten holder ikke samme klasse, selv om det er brukbart.
Eneste bandene som mekker bedre ballader er Morgana Lefay, Shadow Gallery og Y&T.

Agent Orange
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Agent Orange »

The Politics Of Ecstasy og Enemies Of Reality!
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

Nils BarvÄg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils BarvĂ„g »

"Dead Heart in a Dead World", fantastisk album!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Mosher
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mosher »

Politics tett fulgt av Dead.

Et band med bare kremskiver pÄ samvittigheten, selv om Dreaming til tider er noe traurig
Praise the lord and pass the ammunition

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

"Dead heart in a dead world". ForĂžvrig et av tidenes beste og viktigste band.

SatanaClaus
Beli
Beli
Mood:

Post by SatanaClaus »

Alt suger hĂžgg & k*k! Hehe.

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

mosher wrote:Politics tett fulgt av Dead.

Et band med bare kremskiver pÄ samvittigheten, selv om Dreaming til tider er noe traurig

Her er vi faktisk enig, bortsett fra det med Dreaming.....
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Jeg kjÞpte "The Politics Of Ecstacy" for en relativt billig penge her nede, og var godt fornÞyd med den. Den er dog den eneste med Nevermore jeg har, sÄ jeg unnlater Ä stemme.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Topic author
GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

torjo wrote:Den er dog den eneste med Nevermore jeg har.

Da veit du hva du har Ă„ gjĂžre.

Flertallet anbefaler deg Ä kjÞpe "Dead Heart in a Dead World". Det vil du sjeldent angre pÄ.
ElÀkööt supikoirat!

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

GladĂžks wrote:

Flertallet anbefaler deg Ä kjÞpe "Dead Heart in a Dead World". Det vil du sjeldent angre pÄ.

Det er notert! :)
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Pussig sammentreff! Satt nettopp og hÞrte pÄ Dead Heart... og det slo meg hvor j***a bra den skiva er. Det er dog den eneste jeg har av Nevermore.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PsychoDad »

Har alt av Nevermore, men det er kun Dead Heart in a Dead World eg synes fortjener klassikarstatus. Uten tvil eit av dei beste heavy metal album som nokonsinne har blitt laga.

BingoMeister
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BingoMeister »

Dead er et meget bra album ja, stemte det.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Her er forresten HĂ„kon Gravs anmeldelse av "Dead Heart In A Dead World". Er det slik at den krever mange gjennomhĂžringer fĂžr den sitter?

NEVERMORE
”Dead Heart In A Dead World”
Century Media
4 pts. (Reviewed in Scream # 55 by; HĂ„kon Grav)
Seattle`s finest is back with yet another delightful collection of psychotic hymns, and without a doubt, the guys still deliver! This new one, their fifth album so far (including the 1996 EP ”In Memory”), has been praised all over the scene as their best so far, but after x spins in the player, I really can`t agree. So what`s the catch, then? Is Warrel Dane`s voice crap? Surely not - he`s twisting your mind with his stuff, even though I`m still missing the ”ancient times”. Hum hum, so the songs are shitty, right? Hell no - even though they have never been so complex, there are some quite catchy stuff here as well - like the laidback ”Evilution 169” and ”Insignificant”. So what’s your problem, HĂ„kon? I DON’T KNOW!! I just happen to think that ”Dreaming Neon Black” was a better album, and maybe this new one is a little to psychotic and dark, maybe I worship it in 6 months, we’ll see
In the meantime - buy it, and we’ll discuss it then!
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

Har ikke hÞrt sÄ mye Nevermore, egentlig.
Likte Enemies Of The Reality ganske godt, men ga den fra meg pga skit lyd.
Kanskje vĂŠrt en ide Ă„ skjekka ut den nye utgaven...?

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

torjo wrote:Her er forresten HĂ„kon Gravs anmeldelse av "Dead Heart In A Dead World". Er det slik at den krever mange gjennomhĂžringer fĂžr den sitter?

NEVERMORE
”Dead Heart In A Dead World”
Century Media
4 pts. (Reviewed in Scream # 55 by; HĂ„kon Grav)
Seattle`s finest is back with yet another delightful collection of psychotic hymns, and without a doubt, the guys still deliver! This new one, their fifth album so far (including the 1996 EP ”In Memory”), has been praised all over the scene as their best so far, but after x spins in the player, I really can`t agree. So what`s the catch, then? Is Warrel Dane`s voice crap? Surely not - he`s twisting your mind with his stuff, even though I`m still missing the ”ancient times”. Hum hum, so the songs are shitty, right? Hell no - even though they have never been so complex, there are some quite catchy stuff here as well - like the laidback ”Evilution 169” and ”Insignificant”. So what’s your problem, HĂ„kon? I DON’T KNOW!! I just happen to think that ”Dreaming Neon Black” was a better album, and maybe this new one is a little to psychotic and dark, maybe I worship it in 6 months, we’ll see
In the meantime - buy it, and we’ll discuss it then!

Nei, dette skjÞnner jeg ikke. Rimelig lett tilgjengelig til Nevermore Ä vÊre. Men det betyr ikke at man gÄr fort lei, for denne stÄr som kuken den dag i dag.

HogZ
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HogZ »

torjo wrote:
GladĂžks wrote:

Det er notert! :)
Noter deg ogsÄ at fasiten sier at "Dreaming Neon Black" er et aldri sÄ lite hakk bedre enn "Dead Heart"... Men for all del, du gjÞr ingen tabbe med Ä velge dette tiÄrets beste plate fÞrst, og kjÞpe forrige tiÄrs beste plate etterpÄ.

HogZ
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HogZ »

torjo wrote:Her er forresten HĂ„kon Gravs anmeldelse av "Dead Heart In A Dead World". Er det slik at den krever mange gjennomhĂžringer fĂžr den sitter?
Den krever en del gjennomhÞringer men f.eks Dreaming Neon Black og Politics krever enda flere gjennomhÞringer. Egentlig en ganske dÄrlig anmeldelse som ikke yter plata rettferdighet.

Locked Previous topicNext topic