Nevermore
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Nevermore
Siden jeg sitter her og koser meg med Nevermore, sÄ tenkte jeg at en trÄd om dette hedersbandet kunne vÊre pÄ sin plass. Da blir i alle fall Arntor og Anders Marken glade. Og kanskje et par til.
Glitrende band i alle fall. Et av dem som har gjort mest for Ä fornye heavy metal-sjangeren, og med solide trekk fra 80-tallets prog metal i seg. Ellers mÄ det nevnes at Warrel Dane er et unikum av en vokalist, og at ingen kan lage ballader slik som Nevermore.
Prisen for beste plate gÄr garantert til "Dead Heart in a Dead World". Muligens den beste heavy metal-skiva som er blitt gitt ut i dette Ärtusenet. PÄ andreplass kommer EPen som spilles i bakgrunna akkurat nÄ.
Nevermore - The Sorrowed Man
Glitrende band i alle fall. Et av dem som har gjort mest for Ä fornye heavy metal-sjangeren, og med solide trekk fra 80-tallets prog metal i seg. Ellers mÄ det nevnes at Warrel Dane er et unikum av en vokalist, og at ingen kan lage ballader slik som Nevermore.
Prisen for beste plate gÄr garantert til "Dead Heart in a Dead World". Muligens den beste heavy metal-skiva som er blitt gitt ut i dette Ärtusenet. PÄ andreplass kommer EPen som spilles i bakgrunna akkurat nÄ.
Nevermore - The Sorrowed Man
ElÀkööt supikoirat!
nevermore er glimrende ja, MEN er ikke sÄ lenge siden jeg "oppdaget" dem, sÄ jeg har kun hÞrt dreaming neon black, dead heart og enemies of reality, sÄ jeg mÄ bestille resten av skivene fort som f...
Joda, du vet Ă„ glede Marken du!
Dead Heart In a Dead World er suveren. Det samme gjelder In Memory. Resten holder ikke samme klasse, selv om det er brukbart.
Eneste bandene som mekker bedre ballader er Morgana Lefay, Shadow Gallery og Y&T.
Dead Heart In a Dead World er suveren. Det samme gjelder In Memory. Resten holder ikke samme klasse, selv om det er brukbart.
Eneste bandene som mekker bedre ballader er Morgana Lefay, Shadow Gallery og Y&T.
-
- Belieb
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
"Dead Heart in a Dead World", fantastisk album!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
- Beli
- Mood:
mosher wrote:Politics tett fulgt av Dead.
Et band med bare kremskiver pÄ samvittigheten, selv om Dreaming til tider er noe traurig
Her er vi faktisk enig, bortsett fra det med Dreaming.....
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
Jeg kjÞpte "The Politics Of Ecstacy" for en relativt billig penge her nede, og var godt fornÞyd med den. Den er dog den eneste med Nevermore jeg har, sÄ jeg unnlater Ä stemme.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
torjo wrote:Den er dog den eneste med Nevermore jeg har.
Da veit du hva du har Ă„ gjĂžre.
Flertallet anbefaler deg Ä kjÞpe "Dead Heart in a Dead World". Det vil du sjeldent angre pÄ.
ElÀkööt supikoirat!
GladĂžks wrote:torjo wrote:Den er dog den eneste med Nevermore jeg har.
Flertallet anbefaler deg Ä kjÞpe "Dead Heart in a Dead World". Det vil du sjeldent angre pÄ.
Det er notert!
Ta tÄrnet, Ebralidze!
Pussig sammentreff! Satt nettopp og hÞrte pÄ Dead Heart... og det slo meg hvor j***a bra den skiva er. Det er dog den eneste jeg har av Nevermore.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Belieber
- Mood:
Dead er et meget bra album ja, stemte det.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"
Her er forresten HĂ„kon Gravs anmeldelse av "Dead Heart In A Dead World". Er det slik at den krever mange gjennomhĂžringer fĂžr den sitter?
NEVERMORE
âDead Heart In A Dead Worldâ
Century Media
4 pts. (Reviewed in Scream # 55 by; HĂ„kon Grav)
Seattle`s finest is back with yet another delightful collection of psychotic hymns, and without a doubt, the guys still deliver! This new one, their fifth album so far (including the 1996 EP âIn Memoryâ), has been praised all over the scene as their best so far, but after x spins in the player, I really can`t agree. So what`s the catch, then? Is Warrel Dane`s voice crap? Surely not - he`s twisting your mind with his stuff, even though I`m still missing the âancient timesâ. Hum hum, so the songs are shitty, right? Hell no - even though they have never been so complex, there are some quite catchy stuff here as well - like the laidback âEvilution 169â and âInsignificantâ. So whatâs your problem, HĂ„kon? I DONâT KNOW!! I just happen to think that âDreaming Neon Blackâ was a better album, and maybe this new one is a little to psychotic and dark, maybe I worship it in 6 months, weâll seeâŠIn the meantime - buy it, and weâll discuss it then!
Ta tÄrnet, Ebralidze!
torjo wrote:Her er forresten HĂ„kon Gravs anmeldelse av "Dead Heart In A Dead World". Er det slik at den krever mange gjennomhĂžringer fĂžr den sitter?
NEVERMORE
âDead Heart In A Dead Worldâ
Century Media
4 pts. (Reviewed in Scream # 55 by; HĂ„kon Grav)
Seattle`s finest is back with yet another delightful collection of psychotic hymns, and without a doubt, the guys still deliver! This new one, their fifth album so far (including the 1996 EP âIn Memoryâ), has been praised all over the scene as their best so far, but after x spins in the player, I really can`t agree. So what`s the catch, then? Is Warrel Dane`s voice crap? Surely not - he`s twisting your mind with his stuff, even though I`m still missing the âancient timesâ. Hum hum, so the songs are shitty, right? Hell no - even though they have never been so complex, there are some quite catchy stuff here as well - like the laidback âEvilution 169â and âInsignificantâ. So whatâs your problem, HĂ„kon? I DONâT KNOW!! I just happen to think that âDreaming Neon Blackâ was a better album, and maybe this new one is a little to psychotic and dark, maybe I worship it in 6 months, weâll seeâŠIn the meantime - buy it, and weâll discuss it then!
Nei, dette skjÞnner jeg ikke. Rimelig lett tilgjengelig til Nevermore Ä vÊre. Men det betyr ikke at man gÄr fort lei, for denne stÄr som kuken den dag i dag.
Noter deg ogsÄ at fasiten sier at "Dreaming Neon Black" er et aldri sÄ lite hakk bedre enn "Dead Heart"... Men for all del, du gjÞr ingen tabbe med Ä velge dette tiÄrets beste plate fÞrst, og kjÞpe forrige tiÄrs beste plate etterpÄ.torjo wrote:GladÞks wrote:torjo wrote:Den er dog den eneste med Nevermore jeg har.
Det er notert!
Den krever en del gjennomhÞringer men f.eks Dreaming Neon Black og Politics krever enda flere gjennomhÞringer. Egentlig en ganske dÄrlig anmeldelse som ikke yter plata rettferdighet.torjo wrote:Her er forresten HÄkon Gravs anmeldelse av "Dead Heart In A Dead World". Er det slik at den krever mange gjennomhÞringer fÞr den sitter?