Hva vil du kalle deg?
-
Topic author - Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hva vil du kalle deg?
Hvilke mennesker er det du finner i det såkalte Exstrem-metall "miljøet"?
Hva vil du kalle deg selv, med tanke på livsstil og ideologi?
Om ikke du finner ditt alternativ her, må du gjerne dele det med oss andre. Folk som ser på oss fra utsiden ser gjerne på oss som "satanister", men er vi egentlig det?
Jeg anser meg selv som Hedning, en som ønsker å gjennoprette vår gamle kulturarv. (som ble revet bort- eller glemt pga. Kristendommen) Og å kunne praktisere Åsatroen som en levende religion, innen de rammer som er sannsynlige, med tanke på vårt moderne sammfunn. Det blir bortkastet eller feil å blote dyr i våre dager. Vi bør heller leve mer i pakt med naturen. Og gjøre naturen til vårt "helligsted" (kirke).
Hva vil du kalle deg selv, med tanke på livsstil og ideologi?
Om ikke du finner ditt alternativ her, må du gjerne dele det med oss andre. Folk som ser på oss fra utsiden ser gjerne på oss som "satanister", men er vi egentlig det?
Jeg anser meg selv som Hedning, en som ønsker å gjennoprette vår gamle kulturarv. (som ble revet bort- eller glemt pga. Kristendommen) Og å kunne praktisere Åsatroen som en levende religion, innen de rammer som er sannsynlige, med tanke på vårt moderne sammfunn. Det blir bortkastet eller feil å blote dyr i våre dager. Vi bør heller leve mer i pakt med naturen. Og gjøre naturen til vårt "helligsted" (kirke).
-
- Belieb
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
satanhore wrote:Hvilke mennesker er det du finner i det såkalte Exstrem-metall "miljøet"?.
Hæ? Mye pakk.
Jeg kaller meg ikke noe som helst.
-
- Belieb
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Metalhead og Ateist. Hedning og Ateist er forøvrig samma grauten, Hedning er bare et eldre uttrykk, og har pga Østens religioner blitt et negativt uttrykk.
Knugen wrote:Eller at hedninger er alle de som ikke trur på gud
Eventuelt. Med mindre jeg husker totalt mongofeil, så stammer uttrykket Hedning fra Israel, hvor et folkeslag\folkegruppe som hverken var Jøder eller Kristne, ble kalt Hedninger. Står vel no surr om "Gudløse Hedninger" i bibelen også. Uansett, så er ikke forskjellen på Ateister og Hedninger så veldig stor. Muslimer kunne vel finni på å kalt Kristne og Jøder for Hedninger, og omvendt.
Edit: www.hedning.no