Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva synes dere om Sonata Arctica?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket terningkast fortjener Sonata Arctica?

1
41
30%
2
18
13%
3
22
16%
4
20
15%
5
19
14%
6
9
7%
Sonata hvem?
6
4%
 
Total votes: 135
User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Bra tortur musikk for krigsfanger. Terning(opp)kast 1.

User avatar

Helle
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Helle »

Jeg synes de er ok. De har klart å lage mange syng med-sanger, de spiller greit og gjør det bra på konserter (Kakko synger renere nå enn før). Jeg gir dem 3-4, alt etter hvilken plate det er snakk om.
Image

Hør JernverketRadio Rox onsdager og søndager klokken 21.00.

User avatar

aeldagrim
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by aeldagrim »

Det er tull å si at Kotipelto ikke har følelser i stemmen. Nøtteskrikeren fra Finland er faktisk en veldig dyktig vokalist. Tolkki er en meget rar mann,
men om han har 5 tomler, så tror jeg 50% av verdens musikkpersonligheter sliter med det samme. Tolkki er da dyktig han.
Ikke sett dem live, men hørt offesielle live opptak, og tonnevis av bootlegs. Tilslutt må jeg si at Kotipelto er en mye bedre vokalist enn Kakko fra Sonata Arctica. Men smak og behag.


Forgotten_Guilt
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Forgotten_Guilt »

Asuria wrote:har ikke hørt så mye, men det jeg har hørt er ikke akkurat videre bra.

Helt enig :D
Every day is another betrayal...

User avatar

Aba
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 19 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aba »

Jeg er helt uenig og mener bandet er temmelig bra. Litt mer "trykk" hvis dere skjønner hva jeg mener, burde de ha.

User avatar

aeldagrim
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by aeldagrim »

Ble så mye snakk i Kotipelto her.

Np: Kotipelto - I Surrender.avi

Bra scenepersonlighet, Ja! Synger da i tillegg både tøft og elegant her! Bra mann!


Centurion
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Centurion »

Hater dem!

Forige skoleår satt det en fyr bak meg. Første termin hørte han Nightwish konstant. Jeg hadde et avslappa forhold til dem før det..men han fikk meg til å avsky dem. Før det visste jeg om bandet. Synes ikke det var noe stas. Men fikk ikke krampe av at noen satte det på en sjelden gang. Men etter den måten høytalerne hans gnåla ut Nightwish på...huff

Så kom andre termin..og fyren hadde fått kloa i SA. Og da ble det erstatningen for Nightwish. Det er eneste perioden i livet mitt da jeg ba inderlig om at jeg skulle få høre Nightwish igjen... 8O

SA er grusomt. At noe som er såpass metal kan låte så sukkersøtt og kvalmende er utrolig. Og vokalisten!!!!! Finner ikke ord...

Bandet består av en del veldig kompetente instrumentalister, men noe mer positivt har ikke jeg å si om den saken..

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Silence er ei bra plate. Resten er helt greit.

Melodiene er vel hovedgrunnen til at jeg liker bandet.
Image

User avatar

SAEDbeger
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SAEDbeger »

gnombob wrote:Silence er ei bra plate. Resten er helt greit.

Melodiene er vel hovedgrunnen til at jeg liker bandet.

jau tonesammansetnigane til bandet er meget bra. lagt veldig merke til det... ellers er musikken så (unnskyld utrykket!) harry, at alt blir nesten litt søtt...

søte gutter altså..fniz..

User avatar

ghoulish
Be
Be
Posts: 4
Joined: 03 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghoulish »

Neeeeei, likærnte i det hele tatt
Elsk meg fra hofta, det er rock'n roll

User avatar

Helle
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Helle »

aeldagrim wrote:Det er tull å si at Kotipelto ikke har følelser i stemmen. Nøtteskrikeren fra Finland er faktisk en veldig dyktig vokalist. Tolkki er en meget rar mann,
men om han har 5 tomler, så tror jeg 50% av verdens musikkpersonligheter sliter med det samme. Tolkki er da dyktig han.
Ikke sett dem live, men hørt offesielle live opptak, og tonnevis av bootlegs. Tilslutt må jeg si at Kotipelto er en mye bedre vokalist enn Kakko fra Sonata Arctica. Men smak og behag.

Elsker deg. Du har skjønte det.
Image

Hør JernverketRadio Rox onsdager og søndager klokken 21.00.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

MARDUK wrote:synes det er elendig
PM!


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

er ikke helt sikker hva jeg synes om disse enda,har kun hørt 3-4låter,og det har lått ok

User avatar

Punisher
B
B
Posts: 3
Joined: 16 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Punisher »

Av det jeg har hørt av Sonata Arctica så er det en god del bra, så mitt inntrykk er vel at det er et helt ok band..
Vil ikke gi noe poeng når jeg ikke har hørt mer en ca halvdelen av musikken deres

User avatar

Rahl
B
B
Posts: 3
Joined: 16 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rahl »

Liker SA jeg, og Tony Kakko er en utrolig hyggelig fyr!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

SA er et bra band, har særlig sansen for stemmen til Kakko. Silence er et konge album, Ecliptica, og Reckoning night kommer like etter. Blandt de beste nyere power metal band jeg har hørt.

User avatar

Crabman
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 21 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Crabman »

liker ikke musikken, men gitaristen er utrolig dyktig.
www.myspace.com/theviolated

Never mosh with a ninja


livvievold
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by livvievold »

Hehe, med frykt for å tråkke i brennesler her, joda, SA er favoritten, synes Kakko har en fantastisk stemme, selv om det er surt og rar uttale. Jeg har spurt meg selv flere ganger HVORFOR jeg egentlig sverger til SA, men har ikke noen logisk forklaring. Det er bare meg :P Får egentlig aldri nok. Minner kanskje litt om alkoholisme, man må ha noe man nødvendigvis ikke liker :?
Give a man a match and he'll be warm for a minute; set him on fire and he'll be warm for the rest of his life.

User avatar

TY
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TY »

et band jeg kan høre på dag inn og dag ut i rundt en uke, så legges de vekk og tas opp et år senere. synes de er flinke, de har et eget sound (nesten). noen som har hørt Altaria? det andre bandet til Jani Liimatainen. Minner veldig veldig mye om Sonata, sjøl om de ikke har no anna slektskap enn Jani. det siste albummet har faktisk endel like trekk med elements albumene til Stratovarius, men bare snev. spora av her nå, men iallefall synes jeg Sonata er et fint band med fengende melodier og finfine tekster. Jani er så flink han.

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Navigator wrote:Sonata Arctica er et av nådagens ledende Melodiøse Power Metal band
og fortjener definitivt er femmer!
Reckoning Night ligger på min topp 15 plate liste!
Det er den eneste jeg har hørt av dem men uansett,
med gode tekster, flink vokalist og meget gode melodier
skal jeg definitivt ha mer av dem!

Helt enig med du. Sonata har tatt over der Strato begynte og slappe av, og er i dag et av de aller beste power-metalbanda. Og jeg vil påstå at de har et lite særpreg også. Javisst er de et resultat av Stratovarius-generasjonen, men alikevel hører man at det er Sonata A.
Og når det gjelder coverlåtene deres, så synes jeg samtlige er bedre enn orginalene.

DragonLance.
Image

Locked Previous topicNext topic