Iron Maiden
-
Topic author - Belieb
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Iron Maiden
Sommeren er her, Maiden har nettopp holdt 2 fantastiske konserter i Oslo. Så da er på tide med en poll (ja, klag i vei). Hvilken skive er din favoritt?
Min er Piece Of Mind. Tidenes skive
Powerslave og Somwhere In Time ligger ikke langt etter.
Tok ikke med de katastrofale skivene med Blaze i pollen
Iron Maiden - Killers
Min er Piece Of Mind. Tidenes skive
Powerslave og Somwhere In Time ligger ikke langt etter.
Tok ikke med de katastrofale skivene med Blaze i pollen
Iron Maiden - Killers
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.
Nå om dagen er det Killers. Om en stund kan det være Iron Maiden. De to neste er også knall, men Dickinson må gi tapt for DiAnno, dessuten begynner galoppen å bli fremtredende der.
-
Topic author - Belieb
- Mood:
Stian wrote:Nå om dagen er det Killers. Om en stund kan det være Iron Maiden. De to neste er også knall, men Dickinson må gi tapt for DiAnno, dessuten begynner galoppen å bli fremtredende der.
Hmm, hva syns du om Powerslave, Somwhere In Time og Seventh Son Of A Seventh Son, Stian?
AgentOrange wrote:Stian wrote:Nå om dagen er det Killers. Om en stund kan det være Iron Maiden. De to neste er også knall, men Dickinson må gi tapt for DiAnno, dessuten begynner galoppen å bli fremtredende der.
Hmm, hva syns du om Powerslave, Somwhere In Time og Seventh Son Of A Seventh Son, Stian?
Powerslave er bra, Somewhere in Time enda bedre, Seventh Son er ok, men preget av litt vel mye pompøsitet.
-
Topic author - Belieb
- Mood:
Stian wrote:AgentOrange wrote:Stian wrote:Nå om dagen er det Killers. Om en stund kan det være Iron Maiden. De to neste er også knall, men Dickinson må gi tapt for DiAnno, dessuten begynner galoppen å bli fremtredende der.
Powerslave er bra, Somewhere in Time enda bedre, Seventh Son er ok, men preget av litt vel mye pompøsitet.
Ok, jeg liker faktisk det jeg hører, meste av det ihvertfall! Fett at det er flere enn meg som syns SIT er bedre enn Powerslave.
Jeg får ikke til å bestemme meg helt her, så tror jeg lar vær å stemme. Men alle de 4 første ligger på toppen etter min mening. Om jeg må begrense det til 2 cder må jeg vel si Iron Maiden og Killers. Selv om de to neste er nesten like konge.
TheClansman wrote:Jeg får ikke til å bestemme meg helt her, så tror jeg lar vær å stemme. Men alle de 4 første ligger på toppen etter min mening. Om jeg må begrense det til 2 cder må jeg vel si Iron Maiden og Killers. Selv om de to neste er nesten like konge.
Hey hey! Dette kan jeg like. En blodfan av Maiden som skjønner hvilke av skivene som er best.
Enten Iron Maiden
eller Killers
eller The Number of the Beast
eller Piece of Mind
eller Somewhere in Time.
Disse fem er kremen på Maiden-kaka, og er alle store metalklassikere. Resten av Maiden-diskografien varierer fra "temmelig bra" til "gremmelig".
Så hvilken av de 5 blir det? Jeg lar avataren min bestemme, og går for Killers. I denne omgang.
eller Killers
eller The Number of the Beast
eller Piece of Mind
eller Somewhere in Time.
Disse fem er kremen på Maiden-kaka, og er alle store metalklassikere. Resten av Maiden-diskografien varierer fra "temmelig bra" til "gremmelig".
Så hvilken av de 5 blir det? Jeg lar avataren min bestemme, og går for Killers. I denne omgang.
Eläkööt supikoirat!
-
Topic author - Belieb
- Mood:
Wesker wrote:somewhere in time og seventh son of a seventh son. hvem av dem velger jeg? depends on my mood.
Du velger Somwhere In Time!
Chemical Wedding eller Accident of Birth.
Og der var jeg Metal God, i hvert fall inntil KFD har våknet til dagens ryddejobb.
Og der var jeg Metal God, i hvert fall inntil KFD har våknet til dagens ryddejobb.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Vanskelig. Står mellom Somewhere In Time, Seventh Son of a Seventh Son og Piece of Mind. Tror jeg går for førstnevnte.
Det skal tillegges at Maiden aldri hari utgitt ei gjennomført suveren skive. Noe skrot på hver utgivelse.
Det skal tillegges at Maiden aldri hari utgitt ei gjennomført suveren skive. Noe skrot på hver utgivelse.
-
- B
- Mood:
I dag: Somewhere In Time(mye pga. Rime Of The Ancient Mariner).
Uansett, alle de seks förste er nesten like fantastisk bra alle sammen, men på Seven Son faller det helt sammen for min del.
Uansett, alle de seks förste er nesten like fantastisk bra alle sammen, men på Seven Son faller det helt sammen for min del.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.
-
- Belieber
- Mood:
Ikke noe lett valg, siden de 6 første skivene alle er mesterverk innen sjangeren. Men hvis jeg må velge så blir det nok "Somewhere In Time". Den er den mest gjennomførte. Har også veldig sansen for debuten, og rangerer den høyest blant skivene DiAnno synger på.