Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Ja, hvem?

Iron Maiden
14
9%
Killers
15
10%
The Number Of The Beast
14
9%
Piece Of Mind
20
14%
Powerslave
19
13%
Somewhere In Time
26
18%
Seventh Son Of A Seventh Son
32
22%
No Prayer For The Dying
1
1%
Fear Of The Dark
3
2%
Brave New World eller Dance Of Death
4
3%
 
Total votes: 148
User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

AndreWerdenskrieg wrote:I dag: Somewhere In Time(mye pga. Rime Of The Ancient Mariner).

Kremt.


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

AndreWerdenskrieg wrote:I dag: Somewhere In Time(mye pga. Rime Of The Ancient Mariner).

Uansett, alle de seks förste er nesten like fantastisk bra alle sammen, men pÄ Seven Son faller det helt sammen for min del.

Den lÄta er vel ikke pÄ "Somewhere In Time"? "Powerslave" kanskje...?


Stranger
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 04 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stranger »

BruunoRamone wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:I dag: Somewhere In Time(mye pga. Rime Of The Ancient Mariner).

Uansett, alle de seks förste er nesten like fantastisk bra alle sammen, men pÄ Seven Son faller det helt sammen for min del.

Den lÄta er vel ikke pÄ "Somewhere In Time"? "Powerslave" kanskje...?
Det medfĂžrer riktighet.

Stemte Somewhere in Time. Sto mellom den, Killers og Piece of Mind.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Stian wrote:
TheClansman wrote:Jeg fÄr ikke til Ä bestemme meg helt her, sÄ tror jeg lar vÊr Ä stemme. Men alle de 4 fÞrste ligger pÄ toppen etter min mening. Om jeg mÄ begrense det til 2 cder mÄ jeg vel si Iron Maiden og Killers. Selv om de to neste er nesten like konge.

Hey hey! Dette kan jeg like. En blodfan av Maiden som skjĂžnner hvilke av skivene som er best.

Man trenger ikke vÊre blodfan eller smart for Ä skjÞnne at de to er best, og at Maiden sank 30 hakk med B. D. pÄ vokal.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

AndreWerdenskrieg
B
B
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AndreWerdenskrieg »

AndersMarken wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:I dag: Somewhere In Time(mye pga. Rime Of The Ancient Mariner).

Kremt.
8O
Jeeeeeezez titty-fuckin Chriiiist!!!!!
Jeg mÄ ha forsovet ha sovet!!

Jeg mente selvfölgelig Powerslave!!
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Marduk:
Man trenger ikke vÊre blodfan eller smart for Ä skjÞnne at de to er best, og at Maiden sank 30 hakk med B. D. pÄ vokal.

Enig. Ikke engang Piece of Mind nÄr opp mot de to fÞrste. The Number of the Beast er derimot ganske nÊr, men kanskje ikke helt der. Dickinson er teknisk sett en bedre vokalist, men DiAnno hadde mer attitude og holdt Iron Maiden nede pÄ gatenivÄ.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

Powerslave!
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i sÞvn til Bergman sÄ mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Litt merkelig at "Killers" leder 6-1 over debuten i skrivende stund. Vi hadde jo en poll for en stund siden med en tvekamp mellom disse to. Det var vel debuten som kom best ut av den. Debuten har bedre lÄter, "Killers" har bedre produksjon.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

MARDUK wrote:
Stian wrote:
TheClansman wrote:Jeg fÄr ikke til Ä bestemme meg helt her, sÄ tror jeg lar vÊr Ä stemme. Men alle de 4 fÞrste ligger pÄ toppen etter min mening. Om jeg mÄ begrense det til 2 cder mÄ jeg vel si Iron Maiden og Killers. Selv om de to neste er nesten like konge.

Hey hey! Dette kan jeg like. En blodfan av Maiden som skjĂžnner hvilke av skivene som er best.

Man trenger ikke vÊre blodfan eller smart for Ä skjÞnne at de to er best, og at Maiden sank 30 hakk med B. D. pÄ vokal.
Nei, tror man det, er det tydelige tegn pÄ lav intelligens.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Haha, dette minner meg om folk som synes Metallica etter 1990 er best.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:Litt merkelig at "Killers" leder 6-1 over debuten i skrivende stund. Vi hadde jo en poll for en stund siden med en tvekamp mellom disse to. Det var vel debuten som kom best ut av den. Debuten har bedre lÄter, "Killers" har bedre produksjon.

Er ingen blodfan av noen av dem, men Killers er hvassere synes jeg
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

Stian wrote:Haha, dette minner meg om folk som synes Metallica etter 1990 er best.

Ikke lov med slag under beltestedet, Stian.

7 fĂžrste Maiden er mesterverk. Perioden Powerslave - Seventh... er min favoritt. Har sikkert like mye med min alder Ă„ gjĂžre som noe annet.

Å pĂ„stĂ„ at alt etter Piece er dĂ„rlig er vel like smart som Ă„ hevde at Great southern.... er ei brukbar Panteraskive
Praise the lord and pass the ammunition

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Mosher:
Ikke lov med slag under beltestedet, Stian.

7 fĂžrste Maiden er mesterverk. Perioden Powerslave - Seventh... er min favoritt. Har sikkert like mye med min alder Ă„ gjĂžre som noe annet.

Å pĂ„stĂ„ at alt etter Piece er dĂ„rlig er vel like smart som Ă„ hevde at Great southern.... er ei brukbar Panteraskive

Ingen som har pÄstÄtt at alt etter Piece er dÄrlig. Derimot er det beste av det bare sÄvidt over middelmÄdig, det dÄrligste er helt katastrofe. De tre fÞrste er klassiske album, med Piece of Mind som et veldig bra et deretter. SÄ gikk det nedover gitt.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

knuthulhu wrote:Mosher:
Ikke lov med slag under beltestedet, Stian.

7 fĂžrste Maiden er mesterverk. Perioden Powerslave - Seventh... er min favoritt. Har sikkert like mye med min alder Ă„ gjĂžre som noe annet.

Å pĂ„stĂ„ at alt etter Piece er dĂ„rlig er vel like smart som Ă„ hevde at Great southern.... er ei brukbar Panteraskive

Ingen som har pÄstÄtt at alt etter Piece er dÄrlig. Derimot er det beste av det bare sÄvidt over middelmÄdig, det dÄrligste er helt katastrofe. De tre fÞrste er klassiske album, med Piece of Mind som et veldig bra et deretter. SÄ gikk det nedover gitt.

Har sett at det har blitt pÄstÄtt
Praise the lord and pass the ammunition


necrognosis
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 09 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necrognosis »

Fikk Piece Of Mind pÄ kassett til 10-Ärsdagen min, og det var det fÞrste ordentlige heavy metal albumet jeg hÞrte.
Tviholder pÄ den som favoritt, men det blir nok helst av nostalgiske grunner...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

knuthulhu wrote:Mosher:
Ikke lov med slag under beltestedet, Stian.

7 fĂžrste Maiden er mesterverk. Perioden Powerslave - Seventh... er min favoritt. Har sikkert like mye med min alder Ă„ gjĂžre som noe annet.

Å pĂ„stĂ„ at alt etter Piece er dĂ„rlig er vel like smart som Ă„ hevde at Great southern.... er ei brukbar Panteraskive

Ingen som har pÄstÄtt at alt etter Piece er dÄrlig. Derimot er det beste av det bare sÄvidt over middelmÄdig, det dÄrligste er helt katastrofe. De tre fÞrste er klassiske album, med Piece of Mind som et veldig bra et deretter. SÄ gikk det nedover gitt.
Nei, det gikk oppover med Powerslave, Somewhere in Time og Seventh Son of a Seventh Son. Fantastiske skiver!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Husker godt hvor skuffet mange Maiden-fans var over "Seventh Son Of A Seventh Son" da den kom. De mente den var altfor pompĂžs. Det hindret dog ikke meg i Ă„ skaffe den i 1988 som den fĂžrste Maiden-plata mi. Fin plate, men brorparten av platene fra 1980-85 er klart bedre.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

svart_metall_kill_hansy
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by svart_metall_kill_hansy »

1.Iron Maiden!
2. beast!

HELL JEAH!
Immortal.
JAHHH! IMMORTAL NEMLIG!

HELLVETE!--Necrotisk Sattan Thrash!!!
www.tribute.no
www.mefisto.no

User avatar

Rönnewiig
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rönnewiig »

Runar wrote:Nei, det gikk oppover med Powerslave, Somewhere in Time og Seventh Son of a Seventh Son. Fantastiske skiver!

Veldig enig der, SIT og SSOASS er to av mine absolutte favorittalbum ever. Liker ogsÄ veldig godt dei to fÞrste skivene

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

torjo wrote:Husker godt hvor skuffet mange Maiden-fans var over "Seventh Son Of A Seventh Son" da den kom. De mente den var altfor pompĂžs. Det hindret dog ikke meg i Ă„ skaffe den i 1988 som den fĂžrste Maiden-plata mi. Fin plate, men brorparten av platene fra 1980-85 er klart bedre.
Husker det godt selv. Synth-partiet i begynnelsen av Moonchild var det spesielt mange som reagerte pÄ, og ikke minst Can I Play with Madness.
Tilgjengjeld spratt denne opp pÄ alle salgslister og er vel en av Maidens mest solgte skiver.

Muligens deres beste skive. Elsker konseptet pÄ den skiva. Titteletkuttet er jo verdt en skive alene.

Locked Previous topicNext topic