Vokalistene i Fates Warning
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vokalistene i Fates Warning
Denne pollen har jeg hatt oppe fÞr, men det var sÄ lenge siden at det kun er krigsseilergenerasjonen og Haakon Lie som fortsatt kan huske det. Derfor spÞrger jeg nu ungdommen:
Hvem er/var den beste vokalisten i Fates Warning? Var det halvguden John Arch, eller var det den sutrejazzaktige Ray Alder?
OK, der satte jeg mitt syn pÄ en knivsegg salt. For Ä vÊre litt mer seriÞs, sÄ er det John Arch som gÄr heim med seieren her i gÄrden, selv om Ray Alder ogsÄ er en god vokalist. John Arch starta opp som en helt grei metalvokalist pÄ Night on Bröcken, og vokste til Ä bli en helt fantastisk sanger. Den innsatsa han gjÞr pÄ Awaken the Guardian er det ingen som overgÄr - han synger oppe i den vokale stratosfÊren (som han sier det selv), men fullstendig krystallklart og rent, og har en masse sÊre smÄ "rullende" stigninger opp og ned i tonehÞyde. Utrolig fett. At de valgte Ä kvitte seg med ham etter ATG gÄr over min forstand.
Ray Alder kom inn som erstatning, og innsatsa han gjÞr pÄ No Exit er utrolig bra! Han slÄr ikke Arch, men han viste pÄ No Exit at han hadde en gedigen vokal han ogsÄ. Men sÄ hvorfor f**n brukte han ikke den samme vokalen pÄ de seinere FW-platene???!!!?? Perfect Symmetry er ei bra plate, for all del, men Ray Alder begynner etterhvert Ä legge til seg en slags misfornÞyd sutrevokal uten sÊrlig mye trÞkk. Han trykker til innimellom fortsatt, men ikke mye nok. Det er trist, nÄr man hÞrer hvor fett han sang pÄ No Exit.
SÄ John Arch vinner, men det skulle da ogsÄ bare mangle!
Fates Warning - Exodus
Hvem er/var den beste vokalisten i Fates Warning? Var det halvguden John Arch, eller var det den sutrejazzaktige Ray Alder?
OK, der satte jeg mitt syn pÄ en knivsegg salt. For Ä vÊre litt mer seriÞs, sÄ er det John Arch som gÄr heim med seieren her i gÄrden, selv om Ray Alder ogsÄ er en god vokalist. John Arch starta opp som en helt grei metalvokalist pÄ Night on Bröcken, og vokste til Ä bli en helt fantastisk sanger. Den innsatsa han gjÞr pÄ Awaken the Guardian er det ingen som overgÄr - han synger oppe i den vokale stratosfÊren (som han sier det selv), men fullstendig krystallklart og rent, og har en masse sÊre smÄ "rullende" stigninger opp og ned i tonehÞyde. Utrolig fett. At de valgte Ä kvitte seg med ham etter ATG gÄr over min forstand.
Ray Alder kom inn som erstatning, og innsatsa han gjÞr pÄ No Exit er utrolig bra! Han slÄr ikke Arch, men han viste pÄ No Exit at han hadde en gedigen vokal han ogsÄ. Men sÄ hvorfor f**n brukte han ikke den samme vokalen pÄ de seinere FW-platene???!!!?? Perfect Symmetry er ei bra plate, for all del, men Ray Alder begynner etterhvert Ä legge til seg en slags misfornÞyd sutrevokal uten sÊrlig mye trÞkk. Han trykker til innimellom fortsatt, men ikke mye nok. Det er trist, nÄr man hÞrer hvor fett han sang pÄ No Exit.
SÄ John Arch vinner, men det skulle da ogsÄ bare mangle!
Fates Warning - Exodus
ElÀkööt supikoirat!
NÄ har jeg bare hÞrt litt av FW og det fenget dÄrlig, men ep`en til John Arch var helt sinnsykt bra! Fy f**n som den mannen kan Ä synge!
Tviler han andre gnomen er bedre enn han, sÄ stemmer John Arch.
Tviler han andre gnomen er bedre enn han, sÄ stemmer John Arch.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Liker forsovet begge. Men har hÞrt mye pÄ Awaken... i det siste, sÄ det blir Arch, mye pÄ grunn av de originale vokallinjene. Men Alder er ogsÄ meget bra, i hvert fall fram til et stykke inn pÄ nittitallet. Har tapt seg i det siste, virker det som. Eller kanskje bare at han har fÄtt dÄrligere lÄter Ä synge.
-
- Belieb
- Mood:
John Arch! Jeg har bare Night On Bröcken, og det er en glimrende skive, men det er det ikke vokalen som skiller seg ut pÄ den skiva. Uansett, John Arch er en glimrende vokalist
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.
AgentOrange wrote:John Arch! Jeg har bare Night On Bröcken, og det er en glimrende skive, men det er det ikke vokalen som skiller seg ut pÄ den skiva. Uansett, John Arch er en glimrende vokalist
Det som skiller seg ut pÄ den skiva, er det for j****g dÄrlige coveret.
-
- Belieb
- Mood:
Stian wrote:AgentOrange wrote:John Arch! Jeg har bare Night On Bröcken, og det er en glimrende skive, men det er det ikke vokalen som skiller seg ut pÄ den skiva. Uansett, John Arch er en glimrende vokalist
Det som skiller seg ut pÄ den skiva, er det for j****g dÄrlige coveret.
Hehe, ja, passe mongo cover!
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.
-
- B
- Mood:
Selvfölgelig John Arch!!
Ingen synger som han.
Ray Alder synger fantastisk bra han ogsÄ, men kjedelig i forhold til Arch's originale melodier og akrobatiske skalabevandringer.
Ingen synger som han.
Ray Alder synger fantastisk bra han ogsÄ, men kjedelig i forhold til Arch's originale melodier og akrobatiske skalabevandringer.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.
Tidligere var Alder favoritten, men mÄ innrÞmme at jeg har innsett at Arch er en heftigere vokalist. Bare sÄ synd at skivene med han pÄ vokal ikke er spesielt interessante. Mildt sagt sÄ som sÄ.
...og ja, jeg har dem alle sammen. Heller ikke lenge siden jeg spilte dem. La godviljen til, men det hjalp sÄ lite. Ei middelmÄdig skive er ei middelmÄdig skive. Uansett hvor mye man vrikker og vrir pÄ den.
...og ja, jeg har dem alle sammen. Heller ikke lenge siden jeg spilte dem. La godviljen til, men det hjalp sÄ lite. Ei middelmÄdig skive er ei middelmÄdig skive. Uansett hvor mye man vrikker og vrir pÄ den.
-
- Poser
- Mood:
Ray Alder by far
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
TĂžr ikke svare her for jeg vet ikke om jeg har hĂžrt Ray Alder.
Ikke bevisst iallefall.
Fates Warning er for meg bare Parallelsplata, egentlig.
HĂžrte litt av soloplata til Arch. Den falt i smak, men tydeligvis ikke nok -
for jeg har ikke rota meg til Ä fÄtt tak i den enda
Ikke bevisst iallefall.
HĂžrte litt av soloplata til Arch. Den falt i smak, men tydeligvis ikke nok -
for jeg har ikke rota meg til Ä fÄtt tak i den enda
AndersMarken wrote:MissMisery wrote:TĂžr ikke svare her for jeg vet ikke om jeg har hĂžrt Ray Alder.
Ray Alder synger pÄ Parallels, frÞken.
Jeg skjekka jo jooo.. PĂ„ nettet, for Ă„ vĂŠre sikker.
Var litt i tvil serru.
Men da gÄr stemmen til Ray Elder da!
Selv om John Arch var knall han og.. men nei, Elder ja!
MissMisery wrote:AndersMarken wrote:MissMisery wrote:TĂžr ikke svare her for jeg vet ikke om jeg har hĂžrt Ray Alder.
Var litt i tvil serru.
Hva med Ray Alder ? Har du helt glemt han da ?
AndersMarken wrote:MissMisery wrote:AndersMarken wrote:MissMisery wrote:TĂžr ikke svare her for jeg vet ikke om jeg har hĂžrt Ray Alder.
Var litt i tvil serru.
Hva med Ray Alder ? Har du helt glemt han da ?
Hhaha!!
Jeg gir opp!
RAY ALDER, JEG STEMMER RAY ALDER!!!
Der ble det vel rett?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
AndersMarken wrote:Ei middelmÄdig skive er ei middelmÄdig skive. Uansett hvor mye man vrikker og vrir pÄ den.
Du mÄ ikke vrikke og vri pÄ platene dine. Da blir de Þdelagte, veit du. Da kommer det heller ikke som noen overraskelse at du syns det er dÄrlig kvalitet over dem.
Fates Warning - The Sorceress
ElÀkööt supikoirat!
GladÞks wrote:AndersMarken wrote:Ei middelmÄdig skive er ei middelmÄdig skive. Uansett hvor mye man vrikker og vrir pÄ den.
Du mÄ ikke vrikke og vri pÄ platene dine. Da blir de Þdelagte, veit du. Da kommer det heller ikke som noen overraskelse at du syns det er dÄrlig kvalitet over dem.
HÞ-hÞ, skivene til Marken tÄler litt av hvert, bare sÄ du vet det.
Sorry, men synes disse Arch-skivene er utrolig oppskrytte. Ikke direkte dÄrlige, men oppskrytte.
-
- Poser
- Mood:
AndersMarken wrote:GladÞks wrote:AndersMarken wrote:Ei middelmÄdig skive er ei middelmÄdig skive. Uansett hvor mye man vrikker og vrir pÄ den.
HÞ-hÞ, skivene til Marken tÄler litt av hvert, bare sÄ du vet det.
Sorry, men synes disse Arch-skivene er utrolig oppskrytte. Ikke direkte dÄrlige, men oppskrytte.
JĂžss, enig igjen Marken
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Arch, selvfĂžlgelig.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy