Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva syns dere om Cradle of Filth?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Cradle of Filth er...

bra
48
30%
et band jeg ikke har satt meg nokk inn i til å ha min egen mening om
24
15%
et band som SUGER!!!
67
41%
et band med en vokalist som er en liten stygg dverg som heter Dani Filth som jeg synes så synd i at jeg er villig til å gi en trøstestemme:-)
23
14%
 
Total votes: 162
User avatar

Sprengings
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 13 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sprengings »

Musikken kan man jo leve med, men helst unngå det. Vokalen til Dreidel of filf gutten er grusom, heeeeeeelt umenneskelig grusom!!


Pesten
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 06 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pesten »

Syntes det var bra før, men har liksom slutet å høre på det Cruelty and the Beast er god plate vertfall.

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Debuen er ok. Problemet er at jeg ikke klarer vokalen til Dani. j***a hissige dverg.

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Espen wrote:De turnerte med Cadaver back in the days, så de er nødt til å være bra.

Hehe... Så sant så sant..

User avatar

Vlad
Belieber
Belieber
Posts: 58
Joined: 03 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vlad »

Ikke hørt mye.det jeg hørte var fryktelig,med kjipe riff og pipe mus stemme
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.

User avatar

Andersg
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Andersg »

Knall band. En av favorittene mine. Ang. stemma til Dani så foretrekker jeg en stemme som er litt utenom det vanlige.
Image

User avatar

Jølle
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 27 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jølle »

inferno wrote:
Espen wrote:De turnerte med Cadaver back in the days, så de er nødt til å være bra.

Hehe... Så sant så sant..

Og Emperor har varma opp for de før maaange år siden :o

User avatar

Silvio
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Silvio »

Frank wrote:
inferno wrote:
Espen wrote:De turnerte med Cadaver back in the days, så de er nødt til å være bra.

Hehe... Så sant så sant..

Og Emperor har varma opp for de før maaange år siden :o
Var det ikke COF som varmet opp for Emperor?
Well I've got a dog and his name is blue, he sits in a tree all day and sniffs glue

User avatar

Satanic Infidel
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Satanic Infidel »

Drit.
ImageImage

User avatar

Jonas.E
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas.E »

Har noen kule,fengende sanger...Har aldri helt tatt orket med å sette meg inn i bandet dog:p

User avatar

Yarr
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yarr »

Hørte litt på de før..men ikke nå lengre. Enkelte av sangene på de gamle platene er ok. Ellers dårlig.
Reidar, du må vakne, tyskarane kjem!


necrognosis
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 09 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necrognosis »

Ikke hørt musikken, men likte "Cradle of Fear" filmen de ga ut - nakne jenter som spyr er rett opp i min gate...

User avatar

Aslak
Belieber
Belieber
Posts: 65
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aslak »

Ikke helt min greie, men låta From The Cradle To Enslave er tøff.

User avatar

Stridsmann
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Stridsmann »

Jeg liker COF men de to siste skivene er av laber kvalitet.
FADER… s***n… GUIDA MIG GENOM SLALOMPORTEN
TILL… SEGER… I DEN SANNA VINTERSPORTEN

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Vidar wrote:Liker COF ganske godt. Har alle skivene, selv om enkelte er mindre bra. Dyktige låtskrivere, men langt under pari rent teknisk. Vokalen til Dani er et lite uromoment til tider, men han growler ganske bra.

Tekstmessig finnes det ikke et bedre band i verden. Dani er et geni på tekster. COF er dessuten langt mer "sataniske" og misantropiske enn 95% andre blackmetalband rent tekstmessig. Så det så. 8)

Det meste du sier her er p**s og baconpølsevev. Dani growler bra? En del av det tekstmessige hos Cradle of Filth er veldig gjennomført ja, men satanisk og misantropisk? Du skriver jo til og med satanisk i hermetegn, så satanisk er vel ikke bandet? Enkelte t-skjorter av bandet har vel hatt et ganske blasfemisk uttrykk, men selve tekstene til Cradle of Filth baserer seg jo litt vel mye på eventyr og den slags, eller hur?
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Pervertor_666 wrote:
Vidar wrote:Liker COF ganske godt. Har alle skivene, selv om enkelte er mindre bra. Dyktige låtskrivere, men langt under pari rent teknisk. Vokalen til Dani er et lite uromoment til tider, men han growler ganske bra.

Tekstmessig finnes det ikke et bedre band i verden. Dani er et geni på tekster. COF er dessuten langt mer "sataniske" og misantropiske enn 95% andre blackmetalband rent tekstmessig. Så det så. 8)

Det meste du sier her er p**s og baconpølsevev. Dani growler bra? En del av det tekstmessige hos Cradle of Filth er veldig gjennomført ja, men satanisk og misantropisk? Du skriver jo til og med satanisk i hermetegn, så satanisk er vel ikke bandet? Enkelte t-skjorter av bandet har vel hatt et ganske blasfemisk uttrykk, men selve tekstene til Cradle of Filth baserer seg jo litt vel mye på eventyr og den slags, eller hur?

Jo, bibelen kan jo sies å være et eventyr. Les deg gjennom Damnation and a Day du. Bra band.
Image

User avatar

stunix
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by stunix »

Jeg stemte "et band jeg ikke har satt meg nokk inn i til å ha min egen mening om", hvilket jeg finner meget dekkende. Jeg har hørt svært lite av Cradle of Filth.
Image

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

herr_ost wrote:Jeg ber deg forøvrig lytte til The Principle of Evil Made Flesh, plata har skitten produksjon, noe negativt til tider, men hør på låtmaterialet. Jeg har nesten til gode å høre en plate som har så mange stemninger som denne plata har, alt infiltrert i en mørk suppe. De har en lekenhet i synthen som jeg setter stor pris på. Spesielt er jeg glad i Summer Dying Fast, tittelsporet og det fantastiske atmosfæriske midtpartiet på The Eve the Art of Witchcraft.
Sier meg enig her, The Principle of Evil Made Flesh er en meget god og stemningsfull skive. Liker vokalen meget godt på den, synes Dani høres for pinglete ut nå. Førsteskiva, V Empire (Fifth Empire jah) og Dusk... And Her Embrace knuser alt de har gjort i etterkant. Hadde troen på Nymphetamine (og skrøt en del av den), men ble drit lei etter ca. 3 uker. Musikken er blitt mye enklere og mer forutsigbar (vers - refreng - vers osv), kort sagt kjedelig. Var storfan før, men er generelt lei CoF-sirkuset nå. Bitter Suites to Succubi er den siste skiva med skikkelig CoF-stemning IMO, og når jeg en sjelden gang hører på CoF er det den eller en av de tre første platene som står i CD-spilleren.

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Har egentlig ikke noe forhold til dette bandet.
Liker den der "Nymphetamine".
Noe jeg har oppfattet som en uting. Å like den låta, altså :roll:
Samma det'a!

np : Cradle Of Filth - Nymphetamine

User avatar

Zelgher
B
B
Posts: 3
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Zelgher »

Forjævlig bubblegum-BM, og Dani er den værste skaphomo-vokalisten noensinne. Nei kjøp heller noe med Emperor, hvis det skal være god BM.

Locked Previous topicNext topic