Hvilken trommemerke foretrekker du?
-
- Belieb
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Har hatt mitt Starclassic i nærmere ti år, og det blir Tama neste gang også. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt hvor fornøyd jeg er på forskjellige fora. Starclassic Maple shell all the way sier nå jeg.
Octo
Octo
-
- Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Jeg bruker aller mest et Pearl Master Studio bjørketrommesett. med 8x8", 10x8", 12x9" hengetammer, 14x14" gulvtam, 20x16" basstromme og 14x5" Pearl Chad Smith Signature skarptromme som jeg har utrustet med støpjernsringer. Dette låter fett og fint, med fin topp og bunn og litt kutt i mellomtonen, noe som gir et sound som kutter fint gjennom både på skive og live. Med klare Remo Emperor slag og klare Ambassador underskinn, låter tammene meget bra. Trommer er smak og behag, men dette passer meg og min musikk (prog/avantrock) perfekt.
Har også to andre sett som ser mindre bruk.
Det ene er et sett bestående av en 16x16" Pearl gulvtam konvertert til basstromme med et Pearl Jungle Adapter, en 10x9 Premier XPK hengetam, en Premier XPK 14x12" hengetam konvertert til gulvtam samt en Yamaha 12x5" Manu Katche skarp. Dette bruker jeg til mindre jobber og musikk der det for det meste kreves et groove og lite fills (type pop). 16x16" er smått, men låter sykt fett og stort riktig stemt og mikket opp.
Det andre settet er en 28x12" Premier korpsbasstromme påsatt bein, en 16x16" Tama Rockstar gulvtam, en 13x3" Pearl stål piccolo og en Maxtone 14x6,5" stålskarp. Dette bruker jeg til ting som hip-hop og virkelig tung rock. 28" basstromme låter svææææært! I studio pleier jeg bare å bruke en overhead og basstrommemik på dette sette. Det låter sykt tøft.
Har også to andre sett som ser mindre bruk.
Det ene er et sett bestående av en 16x16" Pearl gulvtam konvertert til basstromme med et Pearl Jungle Adapter, en 10x9 Premier XPK hengetam, en Premier XPK 14x12" hengetam konvertert til gulvtam samt en Yamaha 12x5" Manu Katche skarp. Dette bruker jeg til mindre jobber og musikk der det for det meste kreves et groove og lite fills (type pop). 16x16" er smått, men låter sykt fett og stort riktig stemt og mikket opp.
Det andre settet er en 28x12" Premier korpsbasstromme påsatt bein, en 16x16" Tama Rockstar gulvtam, en 13x3" Pearl stål piccolo og en Maxtone 14x6,5" stålskarp. Dette bruker jeg til ting som hip-hop og virkelig tung rock. 28" basstromme låter svææææært! I studio pleier jeg bare å bruke en overhead og basstrommemik på dette sette. Det låter sykt tøft.
syns personlig tama er hakket bedre enn mange andre merker.. de har en rå lyd spiller en rock og metal.. skjønt, jeg snakker da om de litt dyrere modellene.. under 10000,- finner man ikke noe dugelig uansett hvilket merke en prøver.. spiller på tama selv, og er stor-førnøyd.. om jeg skullet kjøpt meg et nytt sett ville det sikkert blitt noe fra Yamaha.. de trommene fungere utrulig bra både i studio og live.. har ikke så mye erfaring med merket, men alle jeg kjenner som bruker det er fornøyd.. men, en gang tamamann, altid tamamann..
..and for you who walk through the mourning mist, those fainted eayes of all dreams perdition..
www.myspace.com/irrchaos
www.myspace.com/irrchaos
AssWipe wrote:"Litt" off topic:
Noen som kan "noe" om "Tama Artstar" sett? Har ett selv men "veit" ikke om det "regnes" som ett "bra" eller "dårlig" sett.
hmm..har aldri hørt om artstar.. er det et gammelt sett?
..and for you who walk through the mourning mist, those fainted eayes of all dreams perdition..
www.myspace.com/irrchaos
www.myspace.com/irrchaos
Noen som kan "noe" om "Tama Artstar" sett? Har ett selv men "veit" ikke om det "regnes" som ett "bra" eller "dårlig" sett.
Helt kurrant sett det. kan sidestilles med Pearl export elx, NB! er det artstart birch det er snakk om så er det selvfølgelig et hakk vassere!
"Alliansen fele-gitar vil aller klar å seire over trekkspellet. Trekkspellet har kommi for å bli. Trekkspellet er fremtidsretta, itjnå instrument hi så mang smådela som trekkspellet. Alliansen trekkspell-gitar ska æ heller vårrå med på, med bas attåt.
Vargon wrote:AssWipe wrote:"Litt" off topic:
Helt kurrant sett det. kan sidestilles med Pearl export elx, NB! er det artstart birch det er snakk om så er det selvfølgelig et hakk vassere!
Birch vil si?
jeg kjøpte det for ca 2 år siden brukt.
Han jeg kjøpte det av hadde hatt det noen år. Tror han kjøpte det nytt.
Det står Tama Artstar E.S på det
Ett dårlig bilde:
Artstar E.S. er fillipinsk mahogny og lindetre (basswood), og kan sammenlignes med Rockstar-settene.AssWipe wrote:Vargon wrote:AssWipe wrote:"Litt" off topic:
Birch vil si?
jeg kjøpte det for ca 2 år siden brukt.
Han jeg kjøpte det av hadde hatt det noen år. Tror han kjøpte det nytt.
Det står Tama Artstar E.S på det
Ett dårlig bilde:
Yup!
Og Birch er det vi på godt norsk kaller Bjørk
Etterhvert har jeg forresten ingen direkte favoritt angående trommemerke. Alle de kjente merkene har veldig gode trommer i de høyeste seriene, så det som er viktigst for meg blir kombinasjonen mellom:
1. Kvaliteten på Hardware.
2. Pris
Etter det kommer alt det andre, farver, utseende osv.
Er kunn ett merke jeg styrer unna faktisk og det er DW, altfor altfor dyrt i forhold til kvaliten.
Etterhvert har jeg forresten ingen direkte favoritt angående trommemerke. Alle de kjente merkene har veldig gode trommer i de høyeste seriene, så det som er viktigst for meg blir kombinasjonen mellom:
2. Pris
Er kunn ett merke jeg styrer unna faktisk og det er DW, altfor altfor dyrt i forhold til kvaliten.
"Alliansen fele-gitar vil aller klar å seire over trekkspellet. Trekkspellet har kommi for å bli. Trekkspellet er fremtidsretta, itjnå instrument hi så mang smådela som trekkspellet. Alliansen trekkspell-gitar ska æ heller vårrå med på, med bas attåt.
Hvis jeg ikke husker helt rivanes gæli, brukte Scott Travis Artstar trommer i Judas Priest omtrent helt frem til siste turneen de gjorde nå. Da byttet han til Starclassic Maple med litt grunnere tammer. Artstar settet hans er det med sølv-finish som han bruker bla. på Live in London DVDen fra 2002.
http://www.drummagazine.com/html/module ... =0&thold=0
Travis' Tubs
Drums: Tama Artstar Custom
24" x 18" Bass Drum
14" Snare
10" x 8" Tom
12" x 9" Tom
13" x 10" Tom
15" x 15" Floor Tom
16" x 16" Floor Tom
Vargon wrote:Yup!
2. Pris
Et av de merkene som lager absolutt best hardware er jo faktisk yamaha.. deres stativer, egentlig alt av metall trur jeg, lages til på motorsykkel fabrikken deres, så det tåler juling.. en av grunnene til att yamaha ville vært mitt 2. valg innenfor trommer..
www.myspace.com/irrchaos
www.myspace.com/irrchaos
Har du prøv de nye Pearl stativene? Ingen andre som er i nærheten kvalitetsmessig spør du meg.
Sjekk www.pearldrum.com og gå til advanced hardware system seksonen!
Sjekk www.pearldrum.com og gå til advanced hardware system seksonen!