Ramones
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ramones
Har ufattelig kick på dette geniale bandet for tida. Så nylig dokumentaren End of the Century, og den var jo bare fabelaktig! Ble inspirert til å bestille de Ramones skivene jeg mangla (de fleste fra 80-tallet). Denne uka har debutskiva til Ramones snurret x antall runder både hjemme og i discman når jeg har vært ute. Fy f**n for ei skive! Trist at Joey og Dee Dee ikke lenger er blandt oss...
Joey, Johnny, Dee Dee & Tommy forever!
Flere her som har forhold til Ramones?
Joey, Johnny, Dee Dee & Tommy forever!
Flere her som har forhold til Ramones?
-
- Poser
- Mood:
Må nok høre mer, faktisk en av ytterst få Punkband jeg greier å svelge - men nå er jeg ingen Punkfanatiker heller....
Brain drain og Loco Live er det beste jag har hørt av gutta
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Affen wrote:smeghead wrote:har aldri hatt noe forhold til dem. forløperene til Green Day, er de ikke?
Finnes det noen punk eller punklignende band som IKKE er inspirert av Ramones?
Stooges. hoho!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Lynchomaniac wrote:Må nok høre mer, faktisk en av ytterst få Punkband jeg greier å svelge - men nå er jeg ingen Punkfanatiker heller....
Sjekk ut Ramones, Leave Home, Rocket to Russia, Road to Ruin & It's Alive og se lyset mann! 5 av historiens beste rock 'n' roll skiver!!!
-
- Poser
- Mood:
smeghead wrote:har aldri hatt noe forhold til dem. forløperene til Green Day, er de ikke?
ALDRI, ALDRI, ALDRI og jeg gjentar ALDRI sammenlign den patetiske pubertale fake plastikkpunken Green Day bedriver med en av de få respektable bandet i sjangeren
-
Topic author - Rocker
- Mood:
smeghead wrote:Affen wrote:smeghead wrote:har aldri hatt noe forhold til dem. forløperene til Green Day, er de ikke?
Finnes det noen punk eller punklignende band som IKKE er inspirert av Ramones?
Stooges. hoho!
Sant nok, Stooges & New York Dolls var jo blandt inspirasjonene til Ramones...
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:har aldri hatt noe forhold til dem. forløperene til Green Day, er de ikke?
ALDRI, ALDRI, ALDRI og jeg gjentar ALDRI sammenlign den patetiske pubertale fake plastikkpunken Green Day bedriver med en av de få respektable bandet i sjangeren
Hør, hør
tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Affen wrote:Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:har aldri hatt noe forhold til dem. forløperene til Green Day, er de ikke?
Hør, hør
pøh, Ramones oppfant tyggegummi-punken, så det får de ta på sin kappe.
-
- Poser
- Mood:
smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Kast på Iggy-solo og Stooges, Sex Pistols og The Clash så har vi oppsummert hva som faktisk er bra av Punken
-
Topic author - Rocker
- Mood:
smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Britiske punken var jo bare image og bad taste. Totalt fritt for musikalske verdier. Ramones var, er, og vil alltid være tøffere enn de fleste...
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Kast på Iggy-solo og Stooges, Sex Pistols og The Clash så har vi oppsummert hva som faktisk er bra av Punken
Når Clash spilte punk, kopierte de jo bare Ramones. Så gikk de i dass og ble crap. Pistols gav ut ei skive, men den er ok. Dog ikke på Ramones nivå...
Meget bra band, men har ikke akkurat hørt hele katalogen dems.
Jeg har veldig sansen for slike 70/80 talls Punkband, men nyere Punk (Green Day, Blink 182 osv) er en skam for musikken!
Jeg har veldig sansen for slike 70/80 talls Punkband, men nyere Punk (Green Day, Blink 182 osv) er en skam for musikken!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
jepp + UK Subs, Exploited, Zounds, Crass, Stranglers...
Affen wrote:Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Når Clash spilte punk, kopierte de jo bare Ramones. Så gikk de i dass og ble crap. Pistols gav ut ei skive, men den er ok. Dog ikke på Ramones nivå...
dummeste jeg har hørt. dette er bare nødsvada, Affen!
Affen wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Britiske punken var jo bare image og bad taste. Totalt fritt for musikalske verdier. Ramones var, er, og vil alltid være tøffere enn de fleste...
fritt for musikalske verdier?
nå ramler du utpå igjen, Affen!
-
- Poser
- Mood:
smeghead wrote:Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
jepp + UK Subs, Exploited, Zounds, Crass, Stranglers...
Nei, som sagt det stopper med de jeg har sagt + muligens Misfits og Siouxsie and the Banshees og