Aerosmith
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Aerosmith
Thefaithlesspriest lagde en poll om Aerosmith som forsvant under hackerangrepet.
Nå er de albumaktuelle, og virker (heldigvis) å ha lagt MTV-taktene bort.
Jeg kan ikke få fullrost deres 70-tallsproduksjon nok. Alle albumene de ga ut dette tiåret er obligatoriske for folk som liker god gammeldags hardrock. Obligatoriske, hører dere!
"Permanent Vacation", "Pump" og "Get A Grip" er gromme plater de også, selv om man kunne se visse faresignaler på sistnevnte. Tre forskjellige ballader fra den plata var blant de 3 mest solgte singlene i 1993-94. Etter den tid har Aerosmith vært et eneste langt gjesp, selv om live-plata fra '98 er bra.
Jeg regner debuten, "Toys In The Attic" og "Rocks" som ultimate klassikere. Jeg må ha litt betenkningstid før jeg bestemmer meg for hvilken jeg vil stemme.
...OK.
Det ble "Rocks"!
PS: Sløyfet Crespo-Dufay-albumet fra '82, selv om det er OK.
Nå er de albumaktuelle, og virker (heldigvis) å ha lagt MTV-taktene bort.
Jeg kan ikke få fullrost deres 70-tallsproduksjon nok. Alle albumene de ga ut dette tiåret er obligatoriske for folk som liker god gammeldags hardrock. Obligatoriske, hører dere!
"Permanent Vacation", "Pump" og "Get A Grip" er gromme plater de også, selv om man kunne se visse faresignaler på sistnevnte. Tre forskjellige ballader fra den plata var blant de 3 mest solgte singlene i 1993-94. Etter den tid har Aerosmith vært et eneste langt gjesp, selv om live-plata fra '98 er bra.
Jeg regner debuten, "Toys In The Attic" og "Rocks" som ultimate klassikere. Jeg må ha litt betenkningstid før jeg bestemmer meg for hvilken jeg vil stemme.
...OK.
Det ble "Rocks"!
PS: Sløyfet Crespo-Dufay-albumet fra '82, selv om det er OK.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Poser
- Mood:
Er også en storfan av 70 talls Aerosmith, men jeg har dog alltid hatt en stor forkjærlighet for Permanent vacation og anser derfor den som min favoritt blant mange gode plater.
Har du forresten sjekka ut den nye ennå?? Jeg har bare hørt biter (jaggu godt det er lønning snart, ), hvorav det meste hørtes fett ut!!
Har du forresten sjekka ut den nye ennå?? Jeg har bare hørt biter (jaggu godt det er lønning snart, ), hvorav det meste hørtes fett ut!!
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Spermatozoon
- Mood:
Toys in the attic er jo sinnsykt kul,husker fattern kjøpte den til meg på villmarksmessa på sjølyst i 92 det var tider....
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Lynchomaniac wrote: Har du forresten sjekka ut den nye ennå?? Jeg har bare hørt biter (jaggu godt det er lønning snart, ), hvorav det meste hørtes fett ut!!
Har ikke hørt den nye enda. Det blir nok imidlertid ikke lenge før jeg skaffer den. Høres lovende ut ut fra det du sier.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Belieber
- Mood:
Går faktisk for PUMP, jeg.
Permanent vacation er svinbra den også, men det som gleder meg mest er Aerosmith omsider var Back in the saddle again med disse to platene.
Selvfølgelig er både rocks, draw the line og toys in the attic bra plater, for ikke å snakke om Live bootleg. Men akkurat nå var jeg i det komersielle hjørnet, og da ble det Pump.
Permanent vacation er svinbra den også, men det som gleder meg mest er Aerosmith omsider var Back in the saddle again med disse to platene.
Selvfølgelig er både rocks, draw the line og toys in the attic bra plater, for ikke å snakke om Live bootleg. Men akkurat nå var jeg i det komersielle hjørnet, og da ble det Pump.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
DummeBirger wrote: Selvfølgelig er både rocks, draw the line og toys in the attic bra plater, for ikke å snakke om Live bootleg.
"Live Bootleg" er finfin den, i likhet med begge "Classics Live"-platene og faktisk også "A Little South Of Sanity".
Opplevde Aerosmith på "Get A Grip"-turnéen og Deep Purple på deres "Battle Rages On"-turné i Oslo Spektrum i løpet av to uker høsten 1993. To kjempeflotte konserter.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Poser
- Mood:
torjo wrote:[Opplevde Aerosmith på "Get A Grip"-turnéen og Deep Purple på deres "Battle Rages On"-turné i Oslo Spektrum i løpet av to uker høsten 1993. To kjempeflotte konserter.
Fikk beklageligvis ikke med meg Purple
Men Aerosmith var konge!
-
- Belieber
- Mood:
Lynchomaniac wrote:torjo wrote:[Opplevde Aerosmith på "Get A Grip"-turnéen og Deep Purple på deres "Battle Rages On"-turné i Oslo Spektrum i løpet av to uker høsten 1993. To kjempeflotte konserter.
Fikk beklageligvis ikke med meg Purple
Men Aerosmith var konge!
Var heller ikke på TBRO turneen, men har (heldigvis!) hørt Purple ved en rekke anledninger, både i Sverige, Valle Hovin, Hell/Stjørdal, Drøbak, mv.
Tror jeg har fått med meg 6 eller 7 konserter i løpet av en 18 års periode.
(f**n, røpte meg igjen! ).
Konserten i Hell, der de spilte Hele "Concerto for group and orchestra" med Praha (var det vel?) Symfoniorkester, og Ronnie James Dio som special guest var av det artigste faktisk.
Dio (gamle gubben!) synger jo fortsatt som en Gud, han sang bl.a. "Love is all" fra Roger Glover's "The butterfly ball", samt "Rainbow in the dark".
Aerosmith har jeg beklageligvis aldri hatt gleden av å oppleve i levende live.
-
- Poser
- Mood:
Rent musikalsk burde jeg stemt "Rocks", men av mer personlige årsaker går stemma til "Permanent Vacation". Den skiva sto på kontinuerlig i månedsvis i 1987...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
- Poser
- Mood:
Må poste i ekstrem-forumet, vet du...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Thefaithlesspriest wrote:Må poste i ekstrem-forumet, vet du...
Øh, Magnumpollen er heller ikke i ekstremforumet.
Men det er sant, skal noe eksponeres må det enten i ekstremforumet eller off-topic.
Ta tårnet, Ebralidze!
Ja, det var jo igrunn sakelig....Stian wrote:Stemte Toys in the Attic fordi jeg synes Aerosmith er kulere enn Magnum.
Dette instrumentet ble brukt av en bestemt elev, og det var en meget ubehagelig følelse for vedkommende å oppdage at noen hadde etterlatt seg avføring i instrumentet hans
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Butcher wrote:Ja, det var jo igrunn sakelig....Stian wrote:Stemte Toys in the Attic fordi jeg synes Aerosmith er kulere enn Magnum.
Hvorvidt det er saklig eller ei spiller ingen rolle. "Toys In The Attic" er ved siden av "Rocks" Aerosmiths beste plate, og også en av 70-tallets virkelige godbiter.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Poser
- Mood:
torjo wrote:Ser av forsida at Joe Perry fyller 54 år idag!
En gratulasjonsskål til ham!
Stemmer i, en glirende Rock'n'Roll/Hardrock gitarist av rang som fortjener en honnør