Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Liker dere fremdeles Dream Theater

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Liker dere fremdeles Dream Theater

Dream Theater leverer ALLTID varene
23
31%
Dream Theater var mye bedre før
31
42%
Dream Theater har jeg ALDRI hatt sansen for
20
27%

Total votes: 74

AndreWerdenskrieg
B
B
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AndreWerdenskrieg »

Steve-Peck wrote:
AndreWerdenskrieg wrote: Jöss, jeg er enig med Steve-Peck.. 8O
Søren! Må jeg slutte å like Crimson Glory nå? :wink:

Det kommer egentlig som et sjokk at du liker bra band. :o
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

AndreWerdenskrieg wrote:
Steve-Peck wrote:
AndreWerdenskrieg wrote: Jöss, jeg er enig med Steve-Peck.. 8O
Søren! Må jeg slutte å like Crimson Glory nå? :wink:

Det kommer egentlig som et sjokk at du liker bra band. :o

Hører ikke bare på Wig Wam... 8)
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

Conan

Post by Conan »

ja definitivt liker dem enda

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Jeg óg. Har ikke forandra seg så mye siste uka... 8)

Bajsburk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Bajsburk »

på ungdomsskolen var det gøy. nå er det bare gay.

Conan

Post by Conan »

AlowishusDevadanderCletus wrote:på ungdomsskolen var det gøy. nå er det bare gay.

hva er så gay med dem?

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

AlowishusDevadanderCletus wrote:på ungdomsskolen var det gøy. nå er det bare gay.
Noen av oss når (heldigvis) aldri det punktet der DT blir for enkelt.

Bajsburk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Bajsburk »

Steve-Peck wrote:
Noen av oss når (heldigvis) aldri det punktet der DT blir for enkelt.

f9z ja. husker jeg satt å plukka alle låtene på images&words på ungdomsskolen. etter det mista man tvert interessen. særlig siden skivene blir dårligere og dårligere for hvert år.

Myring
Spermatozoon
Mood:

Post by Myring »

DT er etter min mening fortsatt et knall band. De har jo, som mange sier, forandret seg en del siden gjennombruddet med I&W, så det er jo bare naturlig at noen mister interessen.

Forøvrig synes jeg Octavarium er ei ganske god skive. Ikke det beste de har gjort, men likevel ei bra skive.
Vifter med interesseflagget her.

qweac
Spermatozoon
Mood:

Post by qweac »

Selv har jeg aldri hørt noe særlig dream theater. Begynte først å høre på de her om dagen.:oops: Startet med TOT. Syntes straks den var j****g bra så jeg har nå skaffet Octavarium. Vanvittig god den også. :)

Honor Thy Father er jo en helt genial låt!

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

qweac wrote:Selv har jeg aldri hørt noe særlig dream theater. Begynte først å høre på de her om dagen.:oops: Startet med TOT. Syntes straks den var j****g bra så jeg har nå skaffet Octavarium. Vanvittig god den også. :)

Mao, du MÅ skaffe deg Scenes From A Memory og Images And Words.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

qweac wrote:Selv har jeg aldri hørt noe særlig dream theater. Begynte først å høre på de her om dagen.:oops: Startet med TOT. Syntes straks den var j****g bra så jeg har nå skaffet Octavarium. Vanvittig god den også. :)

Jeg er enig, de to siste albumene er helt fantastiske. Men minst like gode er de 3 første + deres ultimate magnum opus, Scenes From A Memory.
Men skaff deg også Six Degrees Of Inner Turbulence, A Change Of Seasons EPen og Falling Into Infinity, det var visst hele katalogen det :D

qweac
Spermatozoon
Mood:

Post by qweac »

Skal nok skaffe alt.:) Tror jeg skal jobbe meg bakover.

Images And Words tror jeg faktisk jeg utrolig nok likte når jeg gikk på barneskolen. Var søstra mi som fikk meg til å høre på det. Hørte vell på DT imellom pop sangene. Aner ikke hvorfor jeg slutta å høre på DT den gangen.

Octo
Spermatozoon
Mood:

Post by Octo »

Voten passet ikke for meg. DT leverer ikke alltid varene, ettersom jeg ikke liker ToT så veldig mye, og SDoIT var en delvis skuffelse.
Men Octovarium er ei kanonskive i mine ører, og jeg er lykkelig for at bandet leverer ei plate som overrasker positivt. Petrucci har kutta ned på shreddinga, Portnoy har roet ned litt, og de gode melodiene er tilbake. Flere steder fikk jeg følelsen jeg har med I&W.

Sabizz
Be
Be
Mood:

Post by Sabizz »

DecrapifierOfBajswafflers wrote:på ungdomsskolen var det gøy. nå er det bare gay.

jepp. (dvs. jeg gikk på videregående.) etter at trommespillinga ikke var utfordrende lenger mistet jeg interessen

snokslam
Poser
Poser
Mood:

Post by snokslam »

Aldri syntes de har vært spesielt spennende. Har sine øyeblikk..
Digitus Impudicus!

Wickerman
Belie
Belie
Mood:

Post by Wickerman »

Ayreon1 wrote:I lys av bandets seneste skive 'Octavarium' har det vært mye diskutering/dissing/menginger om Dream Theater her på forumet.

For min egen del så syns jeg at deres åttende verk er meget bra. Jeg har følgt bandet nesten fra starten og syns at alle skivene er spesielle på hver sin måte. Men 'Octavarium' er kanskje ikke en skive for tenåringer som nettopp er blitt kjent med bandet.

Det siste skiva står til terningkast 5 hos meg og ser fram til konserten.

Maiden er mitt favorittband med Dt som en sterk 2'er. Har vær på alle konsertene deres(dt) i norge og ser frem til den neste også...

Ukjent
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Ukjent »

Vel, DT har hatt mye opp og ned oppover årene. De to første platene er herlige, Scenes og Six Degrees er også knalle. Resten er ikke fult så bra. De to siste er musikalske makkverk.
Livet er kort til å bli surt

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Jepp, det gjør jeg.

panzermann
Spermatozoon
Mood:

Post by panzermann »

For å ha sagt det med en gang: min bakgrunn har aldri vært i metalsjangeren, men derimot fra prog, new wave, samtidsmusikk og jazz. Har alltid likt Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple samt ting som Slayer, Cynic og Confessor. Men åttitallsmetallen sto ikke akkurat mitt hjerte nær...

Men jeg husker jeg hørte Images and Words på et radioprogram sommeren 1992 og syntes dette var ganske så interessant. Har aldri likt "balleklemvokal", men syntes at disse gutta utfordret metalsjangeren med å putte inn gode melodier og rett så interessante arrangementer. De benyttet seg av en progressiv tankegang på en sjanger som syntes å ha stagnert. Jeg kjøpte skiva og ble rett så fornøyd, og konserten på Rockefeller var en imponerende prestasjon.

Når Awake dukket opp i platehyllene husker jeg at jeg ikke ble imponert, og når Falling in to infinity så dagens lys, avskrev jeg bandet. Jeg har skaffet meg brente kopier av alle de senere utgivelsene, og er på ingen som helst måte overbevist om dette bandets fortreffelighet. Jeg synes de skriver dårligere og dårligere låter med mindre og mindre fokus på gode melodier og spennende arrangementer. Javisst kan de spille fletta av de fleste, men gode soloer er ikke synonymt med god musikk. Opptredenen i Spektrum i fjor var forferdelig kjedelig, og etter å ha hørt årets forsøk på skive, gidder jeg ikke å bruke lønningsmidler på å se dem igjen.

Locked Previous topicNext topic