Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

OPETH: Ghost Reveries

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken låt liker du best på det nye albumet?

Ghost of Perdition
29
30%
The Baying of the Hounds
21
22%
Beneath the Mire
4
4%
Atonement
3
3%
Reverie/Harlequin Forest
21
22%
Hours of Wealth
1
1%
The Grand Conjuration
11
11%
Isolation Years
6
6%

Total votes: 96

mashadar
Be
Be
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by mashadar »

Harvest wrote:
mashadar wrote:albumet kommer garantert å vokse sterkt framover, sjøl om jeg er litt skuffa nå i starten...

Sånn hadde jeg det også den første uka, som vanlig, men fy f**n som den vokser!!!

gleder meg som en alkis på trygdedagen!
I need about three fiddy!

Mysteria
Belie
Belie
Mood:

Post by Mysteria »

ingen. gadd ikke å høre plata før to dager sia.. Drittdårlig uansett.. Skal gi den en ny sjanse når jeg kommer hjem.. lenge til, men.. Ny sjanse da.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Jeg vet ennå ikke hvor godt jeg synes om den. Utrolig fengende (her er det tenkt "Bleak" her og der). Tilsynelatende ganske lett å komme inn i. Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn.

Fornyelse, jada: mellotronen. Fornyelse er greit, men jeg føler også at det legger et softlens-filter på det hele. Vet ikke hva jeg kommer til å mene om det når jeg har hørt skiva helt inn.

Lyden er forresten skikkelig god.

Gjetter den havner på en sterk femmer i min bok. En av årets beste skiver, ja.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Stressminister
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stressminister »

The Grand Conjuration i og med at jeg ikke har hørt de andre noe serlig(har ikke skiva, kun hørt hos en venn)..

Gulbrandsen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gulbrandsen »

...elsker Opeth.....

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Gulbrandsen wrote:...elsker Opeth.....
Hehe :P
Regner med du fikk tatt endel bra bilder(pressepass and all),legg gjerne ut de du ikke bruker i evt livereportasjer.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

PanzerMargot
Be
Be
Mood:

Post by PanzerMargot »

Porcus wrote: Lyden er forresten skikkelig god.

Der er jeg faktisk uenig. Jeg syns lyden er dårligere enn de 3 foregående. Trommene høres skikkelig pinglete ut.

Agent Orange
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Agent Orange »

Elendig skive. Dårligste til Opeth.
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Agent Orange wrote:Elendig skive. Dårligste til Opeth.

Hvorfor gidder du å kommentere i alle trådene om Opeth når du hater bandet og skriver det samme i alle trådene......?
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

AD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AD »

entheogen wrote:Tror jeg liker første låta best. Men jeg har ikke hørt gjennom skiva mange nok ganger til å egentlig bestemme meg enda. Ble litt skuffa første gang, syns de repeterer seg selv altfor mye. Alikevel har den fått litt taket på meg nå, og jeg syns det er noen bra låter her. Men jeg skulle ønske meg litt mer nytenkning. Dessuten syns jeg clean-vokalen tidvis blir litt VEL homo. hehe, ok, Opeth er litt gay, men noe av vokalen/melodilinjene på den siste skiva tar det litt for langt for min smak.

Jeg synes det er fint jeg. Han synger mye mer melismatisk på denne skiva. Harlequin Forest er nok favoritten. The Grand Conjuration er også en praktlåt. Hele albumet er knall!

Gulbrandsen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gulbrandsen »

MARDUK wrote:
Agent Orange wrote:Elendig skive. Dårligste til Opeth.

Hvorfor gidder du å kommentere i alle trådene om Opeth når du hater bandet og skriver det samme i alle trådene......?

det er for meg en gåte og....at folk slenger en morsom kommentar er greit, men det kan bli overdrevent...

Gulbrandsen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gulbrandsen »

AD wrote:
entheogen wrote:Tror jeg liker første låta best. Men jeg har ikke hørt gjennom skiva mange nok ganger til å egentlig bestemme meg enda. Ble litt skuffa første gang, syns de repeterer seg selv altfor mye. Alikevel har den fått litt taket på meg nå, og jeg syns det er noen bra låter her. Men jeg skulle ønske meg litt mer nytenkning. Dessuten syns jeg clean-vokalen tidvis blir litt VEL homo. hehe, ok, Opeth er litt gay, men noe av vokalen/melodilinjene på den siste skiva tar det litt for langt for min smak.

Jeg synes det er fint jeg. Han synger mye mer melismatisk på denne skiva. Harlequin Forest er nok favoritten. The Grand Conjuration er også en praktlåt. Hele albumet er knall!

hahaha det er så jævli bra å si at det er gay....det er musikalsk/melodisk, ikke gay hahahaha. Det er sinnsykt umodent sagt.

Gulbrandsen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gulbrandsen »

OnkelOnd wrote:
Gulbrandsen wrote:...elsker Opeth.....
Hehe :P
Regner med du fikk tatt endel bra bilder(pressepass and all),legg gjerne ut de du ikke bruker i evt livereportasjer.

det er mulig, men det er egentlig ikke ment å bruke i andre medier, da de er tatt for Scream, men mulig jeg legger ut et par her! (har ikke gått igjennom de ennå bare)

Morten.
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Morten. »

gost of perdition og the baying of the hounds er sterke saker. Liker ikke helt det partiet på baying hvor det er keyboard, men ellers en sterk låt.
3 og 4 låta er så som så.

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Udunpute wrote:The Baying of The Hounds er vel favoritten. Delt førsteplass med Hours of Wealth, hvor Åkerfeldt synger så bra at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Kødder du eller? Jeg har to ting å utsette på skiva og det er det ene renvokalpartiet på "the baying of the hounds" som er litt for "ut på speidertur" for min smak, det andre er den j***a soulsynginga på "Hours of wealth." Det er på "Isolation years" at han synger så man får lyst til å flytte til Sverige bare for å bo litt nærmere han.

Jeg har dratt fram skiva igjen nå etter å ha lagt den fra meg etter bare et par gjennomhøringer sist. Har dratt den fram igjen av og til siden da, men nå plutselig satt skiva som et skudd. Ganske deilig. Liker spesielt godt pianoet på "Atonement", riffet som går når han sier "And now the woods are burning, tearing life crops asunder" på "Harlequin Forest" og hele "Isolation years" som er utrolig fin.

"Keyboardet" er vellykket også. Alt i alt en veldig bra skive. Opeth har ennå til gode å skuffe.

(Men hva denne tråden gjør på extreme metal veit jeg ikke, for det er prog gjennom hele skiva, ikke et eneste death metal riff)
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Topic author
Malebolgia
Be
Be
Mood:

Post by Malebolgia »

Gurglevokalen er vel death metal nok til at det blir "extreme"?
Image

Snik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snik »

Dirant wrote:den j***a soulsynginga på "Hours of wealth."

Utvilsomt det verste partiet i bandets historie, skipper alltid videre før han begynner å synge. Synd, for introen er ganske flott.

Innipunn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Innipunn »

Bruker ikke å tenke over beste låt, hører på hele skiver når det kommer til band som f. eks. Opeth.
Men bra album, ja. Mer 70-tallsinspirert, og det liker vi!
Got a spot that gets me hot, and you ain´t been to it!

Dirant
Poser
Poser
Mood:

Post by Dirant »

Malebolgia wrote:Gurglevokalen er vel death metal nok til at det blir "extreme"?

Så når all musikken er progressiv, men Åkerfeldt drar igang med noe brumling av og til så er det ekstremt plutselig? Er det virkelig alt som skal til?

Forøverig har han helt über death-vokal. Mange syns bloodbath er kjedelig, men jeg syns det er dritfett, mye pga. vokalen som er dritbra.

Dirant
Poser
Poser
Mood:

Post by Dirant »

Snik wrote:
Dirant wrote:den j***a soulsynginga på "Hours of wealth."

Utvilsomt det verste partiet i bandets historie, skipper alltid videre før han begynner å synge. Synd, for introen er ganske flott.

Lider meg gjennom det. Soloen på låta er sykt fin.

Locked Previous topicNext topic