Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Saxon vs. Iron Maiden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Saxon vs. Maiden

Saxon
12
13%
Iron Maiden
81
87%

Total votes: 93

Topic author
Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Saxon vs. Iron Maiden

Post by Dick Hardy »

Tror jeg vet utfallet av denne pollen, men jeg prĂžver likevel.
Begrunn gjerne svaret deres.

Min stemme gÄr til Saxon, siden de, i motsetning til Maiden, ikke har én dÄrlig skive bak seg. Biff er ogsÄ en av verdens beste frontmenn (i mine Þyne) og tidenes beste vokalist.
Image

abnocto
Beli
Beli
Mood:

Post by abnocto »

Iron Maiden, ser ingen grunn til Ă„ utdype.
Unnamed Silence

HELL-TRAKTOR
Ulli wrote:Han Mr.Abnoctus: FÞrst trodde jeg han var "bare" dritings. Men jeg tror han er bare sÄnn. Vittig! Og ikke minst VENOM! :lol:

Vassago
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Vassago »

Iron Maiden. Ganske enkelt fordi de er verdens beste band.
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Teit spÞrsmÄl. Maiden selvfÞlgelig.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

hauepine
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hauepine »

To omtrent like gode band, men Saxon fikk underlig nok min stemme.

Crabman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Crabman »

BRA POLL!! elsker begge banda.. men jeg har likevell stÞrst forhold til Maiden (naturligvis?) men i skrivende stund fÄr jeg lyst til Ä stemme Saxon pga de hÞrer jeg mest pÄ for tiden, og de har noen h*****e fest/on the road lÄter som eier alt..

Konklusjon: Lar vĂŠre Ă„ stemme.
www.myspace.com/theviolated

Never mosh with a ninja

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Maiden selvfÞlgelig! Dumt spÞrsmÄl...Saxon har jeg aldri helt forstÄtt storheten med

thorel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by thorel »

Saxon er knall, men kan ikke sammenlignes med Maiden, det er rÄtt parti.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Digger Saxon, men som en klok man engang sa; dette er rÄtt parti! Maiden overgÄr alt og alle!

women_of_dark_desires
Embryo
Embryo
Mood:

Post by women_of_dark_desires »

Iron maiden!!
SKÅL

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Runar wrote:Digger Saxon, men som en klok man engang sa; dette er rÄtt parti! Maiden overgÄr alt og alle!

TÞv og vas. Saxon knuser Maiden pÄ alle tenkelige og utenkelige mÄter!
Og by the way - FIX FORUMET!!!
Image

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Jeg digger Saxon, sÊrlig de fÞrste platene, men Ä si at de aldri har gitt ut en dÄrlig plate er for drÞyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent Ä si om.

Dette er uansett rÄtt parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten nÄr helt opp.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Utroligt jevnt, stemte alikevel Saxon.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Affen wrote:
Runar wrote:Digger Saxon, men som en klok man engang sa; dette er rÄtt parti! Maiden overgÄr alt og alle!

TÞv og vas. Saxon knuser Maiden pÄ alle tenkelige og utenkelige mÄter!
Og by the way - FIX FORUMET!!!
Hvis musikksmaken din er jevn med din visuelle smak, sÄ mÄ det bety at det nye designet er helt fantastisk. :D

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

torjo wrote:Jeg digger Saxon, sÊrlig de fÞrste platene, men Ä si at de aldri har gitt ut en dÄrlig plate er for drÞyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent Ä si om.

Dette er uansett rÄtt parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten nÄr helt opp.

Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er sÄ og si ei perfekt liveskive, for f**n! Og nÄr Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar pÄ Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...!
Image

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Affen wrote:
torjo wrote:Jeg digger Saxon, sÊrlig de fÞrste platene, men Ä si at de aldri har gitt ut en dÄrlig plate er for drÞyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent Ä si om.

Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er sÄ og si ei perfekt liveskive, for f**n! Og nÄr Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar pÄ Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...!
Det som ikke er perfekt er jo at Yngwie kommer inn Ă„ spiller gjestegitar.
Som sagt; digger Saxon, men ingenting overgÄr Iron Maiden. Ikke engang Judas Priest!

AD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AD »

Vanskelig valg.. Begge er ganske sÄ dÄrlige..

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Runar wrote:
Affen wrote:

Det som ikke er perfekt er jo at Yngwie kommer inn Ă„ spiller gjestegitar.
Som sagt; digger Saxon, men ingenting overgÄr Iron Maiden. Ikke engang Judas Priest!

Ser du pÄ skiver gjort etter 80-tallet, er Saxon helt overlegen, Priest helt ok, og Maiden helt elendig...
Image

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Affen wrote:

Hva som ikke er genialt?? 8O
SpĂžker du?

Da mÄ jeg bare si rubbel og bit.

For det fÞrste hÞres bandet baktungt og slitent ut. Det er Äpenbart at de trenger penger. Der Biff snakker mellom lÄtene hÞres det bare patetisk ut. Dessuten er ikke lÄtutvalget optimalt. ForstÄr jo selvsagt at de vil oppsummere mest mulig av karrieren, men det er nÄ engang sÄ at de var best i starten, og at ikke alt av det senere materialet holder helt mÄl. Innse at det er mye vi aldri kommer til Ä bli enige om nÄr det kommer til musikk, Affen.

Jeg kjÞpte forÞvrig denne plata for en meget billig penge pÄ Island (rundt 50 norske kroner), sÄ veldig mye kastet jeg heldigvis ikke bort.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

Hm, har to Saxon-skiver pÄ kassett, og dobbelt opp av Maiden pÄ vinyl og cd. SÄ valget var ikke vanskelig. NÄr det er sagt sÄ har jeg faktisk vÊrt pÄ et Saxon-nachspiel, men aldri et Maiden-nachspiel.

np Eagles
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

Locked Previous topicNext topic